2024-05-12, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hackflash
Öl-Göran eller geresta-Göran. Ser han ibland på tempo
Han bor på Tunnelplan numera så inget konstigt att se honom där
Citera
2024-05-16, 00:10
Medlem
Deeces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Du har också "Drutten och Gena", missbrukare som varje dag går mot stan via tunneln vid resecentrum och vidare över bron. Hon är känd för sin runda "fiskehatt" och han har stort skägg.

Har han en speciell gungande gångstil och rakat huvve?
Citera
2024-05-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deece
Har han en speciell gungande gångstil och rakat huvve?

Vet inte så noga, han brukar ha keps har jag för mig. Men de brukar sitta vid hamnen nedanför First Hotell på sommaren. Har bara hört att det paret kallas för Drutten och Gena. Men de är inte störande mot andra människor vad jag vet.
Citera
2024-06-06, 17:05
Medlem
Mer orginal...... Skryt och surrgubben. Ålder mellan 60 och 70. Skägg. Nu på sommaren har han bar överkropp med hängslen. Cyklar mycket. Känd för att ha "Turbokäft" och har blivit tillsagd på cafe att inte störa folk, för då får han gå ut. Dock är han inte missbrukare vad jag vet. Känd även för att ta fram en mobil och prata högt på engelska, dock utan att han har någon i luren.

Kisstjejen.....tonårig tjej som kallas detta lite roliga namn. Grundar sig i att hon alltid är sminkad i ansiktet som de i gruppen Kiss, fast i detta fall helt vit i ansiktet.
Citera
2024-06-11, 19:03
Avslutad
Citat:
Mer orginal...... Skryt och surrgubben. Ålder mellan 60 och 70. Skägg. Nu på sommaren har han bar överkropp med hängslen. Cyklar mycket. Känd för att ha "Turbokäft" och har blivit tillsagd på cafe att inte störa folk, för då får han gå ut. Dock är han inte missbrukare vad jag vet. Känd även för att ta fram en mobil och prata högt på engelska, dock utan att han har någon i luren.

Kisstjejen.....tonårig tjej som kallas detta lite roliga namn. Grundar sig i att hon alltid är sminkad i ansiktet som de i gruppen Kiss, fast i detta fall helt vit i ansiktet.

Nån som vet vem tjejen är?
Citera
2024-06-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackcat2022
Nån som vet vem tjejen är?

Har inte hört något namn på henne. Har hört att hon kallas för Kisstjejen angående sminket. Själv tycker jag att det är lite fel, för gruppen Kiss har ju även svart i sitt smink. Den här tjejen liknar mer hur Ulf Lundell ser ut i videon till låten "Skjut mig med din lyckopil".

Fler original....den där ljushåriga tjommen som alltid sitter inne på Graf på den där runda sittplatsen och surrar med folk.
Citera
2024-07-01, 20:21
Medlem
Deeces avatar
Citat:
Har inte hört något namn på henne. Har hört att hon kallas för Kisstjejen angående sminket. Själv tycker jag att det är lite fel, för gruppen Kiss har ju även svart i sitt smink. Den här tjejen liknar mer hur Ulf Lundell ser ut i videon till låten "Skjut mig med din lyckopil".

Fler original....den där ljushåriga tjommen som alltid sitter inne på Graf på den där runda sittplatsen och surrar med folk.

Det är väl relativt tradionell gothar-sminkning, om jag inte sett fel.
Citera
2024-07-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deece
Det är väl relativt tradionell gothar-sminkning, om jag inte sett fel.

Ok. Ja, jag antar att namnet Kisstjejen kommer sig av sminket. Men Gothtjejen hade väl varit mer lämpligt kanske. Hon är väl för övrigt känd för att surra mycket med folk hon inte känner.
Citera
2024-07-21, 13:05
Medlem
Den äldre tanten som sitter mycket inne på graf eller Engströms och alltid ska ge komplimanger åt unga killar, i stil med "vad snygg du är". Tant-raggaren kallas hon visst. Långsmal kvinna med rullator.
Citera
2024-08-06, 12:49
Medlem
Tantraggaren är också känd för att ge rasistiska kommentarer så fort mörkhyade personer är i närheten. Även kraftiga personer kan få höra hennes höga kommentarer om att "tänk vad många tjocka det finns" om de råkar passera henne.

Herr Vithår. Äldre man med glasögon som hela tiden samlar pant nere vid centralen och gatorna omkring. Går ibland med en jämnårig dam.
Citera
2024-08-07, 18:44
Medlem
Citat:

Han som kallas för Skryt och Surrgubben har tydligen inrett ett vindskydd enligt SVT Västernorrland, det som kallades för Mittnytt. Han var inte så glad i intervjuen med honom.
Citera
2024-08-10, 15:41
Medlem
Citat:
Han som kallas för Skryt och Surrgubben har tydligen inrett ett vindskydd enligt SVT Västernorrland, det som kallades för Mittnytt. Han var inte så glad i intervjuen med honom.

Hemskt jobbig man. Träffat på honom flera gånger. Upptäckte en bil ståendes långt upp i skogen. Uppställd på nerhuggna träd. Trodde det var utländska bärplockare. Men samma person som ovan som hade stannat där och skulle plocka svamp och sova i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in