2023-04-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Hmm, man kanske skulle sätta sig med ett par hörlurar, lyssna på techno och nörda sociala medier vid techincus när vädret blir så varmt att man kan sitta i tisha utan att frysa.
Kanske man har tur att se tjommen, för någon gång lär han väl gå ut.

Alternativet är väl att sätta sig med några enstaka gula Sofiero i sin stilla väntan, men jag tror folk kommer kolla snett på mig då.
Kanske lite punch i en trocaderoflaska kan vara en idé för att få tiden att gå på ett diskret sätt.

Nä fy, det är någon sorts härnösandsanda jag uppvisar med det där...

Du kan ju förresten rapportera om du får framgång i "jakten på jeansknäna"
Citera
2023-07-14, 18:32
Medlem
"jeansknäna" går med jeansshorts nu på sommaren i alla fall. Däremot finns det ett annat original med rund "fiskehatt" och solglasögon som alltid sitter och skriker på folk eller ska tigga cigg. Sitter ofta vid centralen eller utanför hemköp där han ibland har med en gitarr.
Citera
2023-12-14, 16:13
Medlem
Goran, Traskens, trasiga jeansen, TurboHasse....ja, de finns kvar allihopa. Till detta får man lägga Fågelmataren och Halvspringande gubben.
Citera
2024-02-26, 16:53
Medlem
Länge sen jag såg Traskens och Goran nu. Jeansknäna ser man varje dag, gående över Nybron och ner mot Torsvikhuset vid 10-10:30.

Fågelmataren går också där nere i sin vita jacka med huva varje dag och tömmer ut smulor åt kråkorna.
Citera
2024-03-23, 10:49
Medlem
Någon som minns Pantburks-Göran?
Var "vaktmästare" på Gerestaskolan.
195 cm lång, Underkäke som en Orc.
Citera
2024-03-23, 11:59
Medlem
Öl-Göran eller geresta-Göran. Ser han ibland på tempo
Citera
2024-03-24, 20:34
Medlem
Hela jävla stan.

Så, nu kan mod låsa tråden.
Citera
2024-03-28, 18:22
Avslutad
Vet inte vad han heter eller kallas, men han ser typ ut som Cletus från Simpsons fast med glasögon. Nu är han väl 40-45 år kanske. Brukade ofta se honom på mataffärer för några år sen. Han började ofta snacka gibberish med vem som helst, inte alkad som jag förstår det utan bara ett riktigt original. Men har inte sett till honom på flera år nu. Någon som vet vem jag menar och sett honom på senaste tiden?
Citera
2024-04-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stickan33
Vet inte vad han heter eller kallas, men han ser typ ut som Cletus från Simpsons fast med glasögon. Nu är han väl 40-45 år kanske. Brukade ofta se honom på mataffärer för några år sen. Han började ofta snacka gibberish med vem som helst, inte alkad som jag förstår det utan bara ett riktigt original. Men har inte sett till honom på flera år nu. Någon som vet vem jag menar och sett honom på senaste tiden?

Vet inte riktigt vem du menar. Och nu verkar Traskens ha försvunnit också. Alltså spanjoren eller chilenaren som alltid gick med samma jacka oavsett årstid och en påse i näven. Eller gick och gick, halvsprang väl alltid.
Citera
2024-04-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stickan33

Du menar inte Uffe då? Han är alltid på affärer eller på Erikshjälpen. Säger ofta "Jooo" högt för sig själv
Citera
2024-04-28, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Du menar inte Uffe då? Han är alltid på affärer eller på Erikshjälpen. Säger ofta "Jooo" högt för sig själv
Det är mycket möjligt, det låter bekant att han klämt ur sig något i den stilen när jag sett honom
Citera
2024-05-12, 11:31
Medlem
Du har också "Drutten och Gena", missbrukare som varje dag går mot stan via tunneln vid resecentrum och vidare över bron. Hon är känd för sin runda "fiskehatt" och han har stort skägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in