2024-06-14, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
bara att växla männen på kvinnoanstalterna med kvinnorna på männens anstalt, sen finns det garanterat möjlighet att rekrytera fler personal, höja lönerna lite osv. Finns mycket att göra för att hindra sånt här skit.

Nej bristen är väldigt stor. 20 procent sluta årligen, så du tvingas ta i mot många nya anställda. Dessutom ett stort problem är att man bygger flera nya anstalter. Det innebär en stor risk får i sig fel kultur från början. Saltvik var ett sådant ställe när det byggdes. Jag gissar att man har fortfarande problem där.
Citera
2024-06-14, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jaså du. Sp låter det inte i artikeln men du kanske vet bättre.

Ja jag vet bättre. Men det finns anstalter där det är eller har varit dålig kultur till ex Saltvik. Och det kommer troligen bli värre då det byggs så många anstalter som kommer startas upp "snabbt".

Det som händer är ofta att det finns inga direkta bevis. Utan det finns bara misstankar eller en känsla av att det är fel. Ledningen talar med vårdaren. Hon säger upp sig. Eller så slutar vårdaren innan samtalet då hon fattar att hon är misstänkt eller hon vet det hon gör är fel.

Det man ska tänka på när man läser Expressens avslöjanden är det är händelser som har skett flera år tillbaks

PS Jag tror man fortfarande har problem på Saltvik 14 år efter anstalten öppnade. Men då är det mer manliga vakter som använder för mycket våld. När den öppnade var det flera kvinnliga vårdare (3-4st om jag minns rätt), som hade relationer med intagna. Det var så illa att man fick skicka personal från andra delar av landet.
Citera
2024-06-14, 08:28
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Om det stämmer så heter kriminalvårdaren Emm* Färlé*. *=a och n.
Kallar sig dock Em Ma på facebook.

Någon som kan bekräfta? Finns det bild på detta luder?
Senast redigerad av Tuor 2024-06-14 kl. 08:33.
Citera
2024-06-14, 08:40
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det finns gott om plithoror på svenska anstalter. Ett bra "signalement" är de som tycker det är nödvändigt att dränka sig själva i parfym varje morgon innan de går till jobbet där klientelet enbart är män berövade på sex och kvinnlig närhet ... Vem fan får för sig att skvätta ner sig så man luktar som ett franskt luder inför arbetspasset på anstalten?

När jag satt mitt halvår på Östragård i Vänersborg flyttades en del plitbrudar mellan avdelningarna för de bedömdes ha utvecklat osunda relationer med klienter. En fick ta sitt pick och pack och dra säga upp sig då hon helt sonika inlett en relation med en av de intagna (Pet*a, med tatueringarna).

Samtidigt så ertappades ju en plit på grannanstalten Brinkeberg med att ha odlat ett halvt kilo marijuana, så sammanfattningsvis kan man säga att plitarna i många fall är lika goda kålsupare som knarkarna och de som cyniskt utnyttjar folk i beroendeställning i cellerna som de räknar in oss i om kvällarna.

De borde gå Krimfokus.

Denna Emma är full av tatueringar också. Åtminstone på de kroppsdelar som INTE täcks av kläder... händer ansikte...

Är tatueringarna ett varningstecken på plitar?
Citera
2024-06-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Någon som kan bekräfta? Finns det bild på detta luder?

Det är rätt person åtminstone.
Bilder finner jag inga men andra kanske är mer bevandrade i att finns horans foton.
Citera
2024-06-14, 09:31
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Sök på Em MA på FB, jobbar åt svenska staten.
Citera
2024-06-14, 11:44
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har inte premium, vilka är personerna vars mammor han ska knulla? Hennes kollegor som visste om deras affär?

Jag läste det som att det var en mamma han skulle knulla.
Varför skulle det vara hennes kollegor som han är arg på? De som inte larmade fastän de visste...
Varför får de jobba kvar? Får de jobba kvar?

Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Sök på Em MA på FB, jobbar åt svenska staten.

Någon påstod att Emma slutat på anstalten. Är hon tillbaka nu?
Citera
2024-06-14, 12:29
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Denna Emma är full av tatueringar också. Åtminstone på de kroppsdelar som INTE täcks av kläder... händer ansikte...

Är tatueringarna ett varningstecken på plitar?
De flesta plitar med synliga tatueringar föreföll vara dumma i huvudet, men det gjorde å andra sidan en beskärd del av de intagna med liknande attribut också, varför jag med det sagt lämnar över frågan till någon bättre lämpad.

Det bör dock understrykas att endast en grupp av nämnda dumhuvuden väljer att gå till anstalten varje morgon.
Citera
2024-06-14, 14:24
Medlem
https://ibb.co/ByXTJGs

Är de detta ludret?
Citera
2024-06-15, 03:11
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decryptedwrath
Dom våldtar också ingen skillnad på kvinnliga eller manliga

Dock så riskerar inte män att bli med barn om de blir våldtagna.
Citera
2024-06-15, 12:18
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det vet jag inte. Alla fall inte i Norden. Och det är ofta för de begår andra brott. Och i fallet nedan om var tio gånger värre än det som någonsin har varit i Sverige fickd 20-24 månader. Då smugglade de även in saker mm. Då pratar vi USA.

Ex https://www.dailymail.co.uk/news/art...g-vaginas.html

Du får gärna visa källor på att de får hårda straff. Jag tror inte ett dugg på det. Skälen är tre

1 Staten fattar att man kan bli dumkär.

2 Svårt att hitta folk som vill jobba i fängelse

3 Ofta starkt fack.

Detta tog tre sekunder att hitta via Google:

https://metro.co.uk/2023/03/12/hmp-b...ates-18427519/

18 female guards at single prison sacked for sexual relationships with inmates.
Three female prison guards have been jailed for having flings with inmates at the same facility.

Det är på ett fängelse och de flesta fick fick sparken.
3 fick fängelse.

Sedan ett kvinna som hade lesbiskt sex med intagen:
https://www.thescottishsun.co.uk/new...e-west-prison/

Som nämnt, det tog tre sekunder att hitta med Google.
Senast redigerad av NoraKuzma 2024-06-15 kl. 12:22.
Citera
2024-06-15, 12:25
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det finns säkert fler som i det fallet. Folk här på flashback reagerade nog på att vakten gjorde en barnamördare gravid.
Kvinnan la ut mängder på babyn, där konstiga skuggor syntes.
Hon sov med öronproppar och blundade för babyns skador.

Det är värre att inleda ett förhållande med en barnamördare än en "vanlig" kriminell person.

så du försöker förminska andras handlande genom att jämföra med "värre" handlingar?

Halmgubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in