2024-06-13, 22:51
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Dom är inte lämpliga någonstans utan manlig styrning men så långt vägar du inte tänka. Kvinnor gjorde tex ett bra jobb inom skolan när det var manliga ledare som satte gränser och bestämde hur betyg skulle sättas osv.
Ja, skolan fungerade när alla rektorer var män, idag är alla rektorer kvinnor och det är kaos.
Citera
2024-06-13, 23:06
Medlem
MightyMaxs avatar
Finns det ingen bild på horan?
Citera
2024-06-14, 00:52
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Är det inte våldtäktsmän som sitter i Norrtäljeanstalten?

I så fall är hon riktigt sjuk. Men många kvinnor fantiserar ju om att bli våldtagna. Det är en av de absolut vanligaste sexfantasier kvinnor har.
Citera
2024-06-14, 01:03
Medlem
Hur kan man vara en sånt billigt luder, att sen även skriva honom i sin bostad, kan någon ordna bild på Horan?

5 års fängelsestraff borde vara standard om man gör något sådant, helt respektlöst beteende.
Citera
2024-06-14, 03:50
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Det finns gott om plithoror på svenska anstalter. Ett bra "signalement" är de som tycker det är nödvändigt att dränka sig själva i parfym varje morgon innan de går till jobbet där klientelet enbart är män berövade på sex och kvinnlig närhet ... Vem fan får för sig att skvätta ner sig så man luktar som ett franskt luder inför arbetspasset på anstalten?

När jag satt mitt halvår på Östragård i Vänersborg flyttades en del plitbrudar mellan avdelningarna för de bedömdes ha utvecklat osunda relationer med klienter. En fick ta sitt pick och pack och dra säga upp sig då hon helt sonika inlett en relation med en av de intagna (Pet*a, med tatueringarna).

Samtidigt så ertappades ju en plit på grannanstalten Brinkeberg med att ha odlat ett halvt kilo marijuana, så sammanfattningsvis kan man säga att plitarna i många fall är lika goda kålsupare som knarkarna och de som cyniskt utnyttjar folk i beroendeställning i cellerna som de räknar in oss i om kvällarna.

De borde gå Krimfokus.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2024-06-14 kl. 03:52.
Citera
2024-06-14, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det finns gott om plithoror på svenska anstalter. Ett bra "signalement" är de som tycker det är nödvändigt att dränka sig själva i parfym varje morgon innan de går till jobbet där klientelet enbart är män berövade på sex och kvinnlig närhet ... Vem fan får för sig att skvätta ner sig så man luktar som ett franskt luder inför arbetspasset på anstalten?

När jag satt mitt halvår på Östragård i Vänersborg flyttades en del plitbrudar mellan avdelningarna för de bedömdes ha utvecklat osunda relationer med klienter. En fick ta sitt pick och pack och dra säga upp sig då hon helt sonika inlett en relation med en av de intagna (Pet*a, med tatueringarna).

Samtidigt så ertappades ju en plit på grannanstalten Brinkeberg med att ha odlat ett halvt kilo marijuana, så sammanfattningsvis kan man säga att plitarna i många fall är lika goda kålsupare som knarkarna och de som cyniskt utnyttjar folk i beroendeställning i cellerna som de räknar in oss i om kvällarna.

De borde gå Krimfokus.

Det här var nyligen? Therese (utredaren) knullade runt en hel del också.
Citera
2024-06-14, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Ytterligare ett bevis på att kvinnor inte är lämpliga inom kriminalvården, speciellt inte med manliga interner.

Ingen vakt borde nånsin få umgås ensam med en fånge

Både av säkerhetsskäl och sånt här, helt sinnessjuka grejer försiggår i Svenska fängelsen, droger, sex det är rena lekstugan sen undrar vi varför folk begår brott

Pinsammaste av allt kolla upp hur många som jobbar i kriminalvården och hur många fångar som sitter helt sinnessjukt
Citera
2024-06-14, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Men i de flesta länder får de som knullar fångar långa fängelsestraff oavsett om de säger upp sig.

Det vet jag inte. Alla fall inte i Norden. Och det är ofta för de begår andra brott. Och i fallet nedan om var tio gånger värre än det som någonsin har varit i Sverige fickd 20-24 månader. Då smugglade de även in saker mm. Då pratar vi USA.

Ex https://www.dailymail.co.uk/news/art...g-vaginas.html

Du får gärna visa källor på att de får hårda straff. Jag tror inte ett dugg på det. Skälen är tre

1 Staten fattar att man kan bli dumkär.

2 Svårt att hitta folk som vill jobba i fängelse

3 Ofta starkt fack.
Citera
2024-06-14, 06:35
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argasnickaren
Det här var nyligen? Therese (utredaren) knullade runt en hel del också.
Fanns två Therese, en var förvisso en riktig pangbrud (plit på fyran) men som en vis man med 26 voltor bakom sig mycket riktigt påpekade: "en plit är en plit oavsett om man steker den i smör".

Nu när du säger det kan jag faktiskt ha misstagit mig, och det kan ha varit Therese. Synd att man inte fick henne på de 72 frågorna, nu fick man dras med den där jävla fittan Omar och hans flin. 😁

Där har du nog en som låg runt och som lär välkomna pervona i hus 14. Som han svansade runt med damerna bakom i ett led, han svävade fram sådär överlägset bara en plitjävel med alla sina märkvärdiga emblem och stickade koftor från Kriminalvården kan.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2024-06-14 kl. 07:14.
Citera
2024-06-14, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Nä, då uppdagas ju de andra kvinnornas relationer till intagna. De har nog en tyst överenskommelse om att suga intagen snorre i lönndom.

Är det inte tjänstefel att undanlåta sig att slå larm? Det är en ganska allvarlig säkerhetsrisk att knulla de intagna. Dessutom med övrig personals goda minne.

Det slåss ofta larm, men ofta finns få bevis utan bara en "känsla" av det är fel. Och det sker inte med övrig personals goda minne.
Citera
2024-06-14, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
I så fall är hon riktigt sjuk. Men många kvinnor fantiserar ju om att bli våldtagna. Det är en av de absolut vanligaste sexfantasier kvinnor har.

Nja några avdelningar på Norrtälje. Och jag skulle säga att det är högst osannolikt att det har skett på dessa avdelningar. Personalen där är speciellt utvald och man har veckosamtal med alla vårdare. Men konstiga saker händer så omöjligt är det inte, men högst osannolikt.
Citera
2024-06-14, 06:48
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det slåss ofta larm, men ofta finns få bevis utan bara en "känsla" av det är fel. Och det sker inte med övrig personals goda minne.
Jaså du. Sp låter det inte i artikeln men du kanske vet bättre.

Citat:
Enligt flera av hennes kolleger inleddes relationen när hon jobbade på anstalten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in