2024-06-13, 23:47
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hunden var ju inte från Symi, det är väl inte självklart att man tränar skor på sökhundar till att börja med. Även: det ÄR Grekland, vilket är lite som ett större Ankeborg…

Dagens garv
Citera
2024-06-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krims80
Det här är intressant, man ser ju hur han går genom Pedi längs med vattnet och sedan som sagt då in i bergigt område mot havet på motsatt sida han kom ifrån. Inte så svårt att förstå att det är fel om han vill till Symi..

Om han nu ville till Symi i första hand.

Jag tror att berget var ett medvetet val.
Citera
2024-06-14, 00:44
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fast vissa tål värmen jättebra.
De myser vid såna temperaturer, och vissa tål uppåt 40 också, och tycker det är ok.
Hur otroligt det än låter, och personligen kan jag inte relatera till folk som både "mår" och är härdiga vid såna temperaturer.

(Själv tyckte jag det var jobbigt med 25 grader görra veckan. Känsligare än någonsin med åldern.)
Nej, det gör det inte vid sådana förhållanden.
Kroppens begränsningar gäller oss alla.
Citera
2024-06-14, 01:15
Medlem
Man kan iallafall konstatera att han förmodligen hade överlevt om han hade haft mobilen med sig. Den och vatten hade fått den här resan att bli annorlunda. Jag tänker köra med båda i september när jag ska bo i Pedi. En fantastisk ö med fantastiska människor och intressanta turister. Inte ett festar ställe. Men givet farligt om man inte tänker sig för.
Citera
2024-06-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TitusTistel
Man kan iallafall konstatera att han förmodligen hade överlevt om han hade haft mobilen med sig. Den och vatten hade fått den här resan att bli annorlunda. Jag tänker köra med båda i september när jag ska bo i Pedi. En fantastisk ö med fantastiska människor och intressanta turister. Inte ett festar ställe. Men givet farligt om man inte tänker sig för.
Ska du besöka platsen?
Citera
2024-06-14, 01:57
Medlem
Tack alla som bidrog med info om hundsöket. Verkar lite eftersatt, så hoppas de skaffar fler sökhundar i framtiden
De har ju jordbävningar med
Citera
2024-06-14, 06:13
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Hur kunde han ligga på samma plats så länge utan att upptäckas? Ligger det något ute brukar ju tex fåglar bli alldeles till sig i fjädrarna och hålla liv.
Citera
2024-06-14, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jisses, verkligen rask takt.
I den värmen?
Han var i god vigör, vad det gäller hettan alltså.

Men sen hade han ju någon annan risighet, som magen då kanske? Som han inte insåg skulle kunna ställa till det med uttorkning och solsken? Verkar det.

Synd att han inte bara tog sig en simtur, om han kände att han behövde röra på sig.
ja han kunde simmat nån timme i bassängen istället.och på kvällen komma hem till en god middag
Citera
2024-06-14, 08:16
Medlem
Dr Mosley lämnade sällskapet i vredesmod. Han gick fram och tillbaka i byn några vändor innan han bestämde sig för att gena hem över berget. Troligtvis trampade han snett och gjorde illa foten och fick sakta farten betydligt. När ilskan runnit av kom paniken när han insåg att han var i en svår situation.
Citera
2024-06-14, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filosofiedoktorand
Dr Mosley lämnade sällskapet i vredesmod. Han gick fram och tillbaka i byn några vändor innan han bestämde sig för att gena hem över berget. Troligtvis trampade han snett och gjorde illa foten och fick sakta farten betydligt. När ilskan runnit av kom paniken när han insåg att han var i en svår situation.
Varför skriver du som att du vet detta, undrar man ju? Att det skulle vara nån form av fakta.

Jag har en mer sannolik teori:

MM drabbades av solsting vilket påverkade hans omdöme negativt. Han blev desorienterad, gick vilse. Sedemera värmeslag, med allt vad det innebär, kollapsade och dog.
Senast redigerad av P-o-beln 2024-06-14 kl. 08:48.
Citera
2024-06-14, 09:20
Medlem
Peace2023s avatar
Solen och staketet som dödade honom men också hans evighet.
Fasta kan vara bra för vissa men även trigga tvångstankar. Ska du inte ha lite Proviva, försökte min sambo innan jag gick ut på promenad men jag sa nej, jag äter inget innan jag gått min runda trots att jag känner mig svimfärdig.
Citera
2024-06-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Varför skriver du som att du vet detta, undrar man ju? Att det skulle vara nån form av fakta.

Jag har en mer sannolik teori:

MM drabbades av solsting vilket påverkade hans omdöme negativt. Han blev desorienterad, gick vilse. Sedemera värmeslag, med allt vad det innebär, kollapsade och dog.

Fast det sa jag ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in