2024-06-14, 00:07
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Har Ryssland inte vunnit än? Ett tag sedan jag lyssnade på nyheterna.

Allt går enligt plan i 3 dagars-operationen. Med ett helt oväsentligt tillägg från tsaren himself alldeles nyligen. Ryssland förlorar 5000 döda i månaden. En axelryckning liksom. Dessutom ska ryssen tydligen utplåna Polen, Holland och ett av baltländerna med kärnvapen. Vilket av baltländerna som ska bli utplånat har ryssen inte avslöjat än. Ja du hör ju, ditt kära ryssland går för "bergsäker" vinst i 3 dagars-operationen.
Citera
2024-06-14, 00:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Allt går enligt plan i 3 dagars-operationen. Med ett helt oväsentligt tillägg från tsaren himself alldeles nyligen. Ryssland förlorar 5000 döda i månaden. En axelryckning liksom. Dessutom ska ryssen tydligen utplåna Polen, Holland och ett av baltländerna med kärnvapen. Vilket av baltländerna som ska bli utplånat har ryssen inte avslöjat än. Ja du hör ju, ditt kära ryssland går för "bergsäker" vinst i 3 dagars-operationen.

Ryssarna har förlorat över 1000 orcher om dagen de senaste veckorna, det är mer än 5000 döda i månaden, men det kan vi skita i, de förlorar en jävla massa folk och det är det viktiga! Så sluta kriga så slutar folk dö, simple as that! Gå hem!
Citera
2024-06-14, 00:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo

Verkar även som ukr. plockar fångar :

Ukrainian combat brigade 'captures dozens of Russian soldiers in Kharkiv'
A high-profile Ukrainian combat brigade has allegedly captured dozens of Russian soldiers amid fighting in the Kharkiv region. Footage shared by Ukraine's 3rd Assault Brigade appeared to show the soldiers sitting in a school conference room

Social media figures had previously reported substantial numbers of Russian troops surrendering in the area last week after counterattacks by Ukrainian infantry assault units.

The Khortitsiya Regional Command also claimed more than 60 Russian soldiers had been captured in the area in less than a week.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-moscow-russia-putin-nuclear-kharkiv-frontline-sky-news-live-blog-12541713

Verkar som lusten att fightas går neröver vid Kharkiv...
Citera
2024-06-14, 00:19
Moderator
-Info-s avatar
Astronomiska förluster för Ryssland, enligt ukrainsk media som hänvisar till en högt rankad person inom NATO:

Citat:
Russian losses in Kharkiv Oblast reach astronomical levels amid renewed offensive, says NATO Official

Russian casualties in northern Kharkiv Oblast have surged to an astronomical level during a renewed offensive that began on May 10, according to a senior NATO official cited by ArmyInform.

https://euromaidanpress.com/2024/06/13/russian-losses-in-kharkiv-oblast-reach-astronomical-levels-amid-renewed-offensive-says-nato-official /
https://kyivindependent.com/media-russia-suffered-astronomical-losses-on-kharkiv-front/

ArmyInforms artikel:

Citat:
Russian troops have suffered significant personnel losses since the beginning of the offensive in the north of the Kharkiv region, which began on May 10. A high-ranking official of the Alliance told about this in a conversation with journalists at the NATO headquarters, ArmiyaInform correspondent reports.

"I have to say that Russia paid a rather terrible price for the offensive in the Kharkiv region. The number of casualties is likely to exceed the figure of more than 1,000 per day in May. These are quite astronomical numbers," the interlocutor said.

https://armyinform.com.ua/2024/06/13/u-nato-rozpovily-pro-astronomichni-vtraty-rosiyan-pid-chas-nastupu-na-harkivshhyni/
Citera
2024-06-14, 00:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag noterade att du inte svarade på min fråga : Så varför skall Ukraina förvägras sin rätt ?

Jo, pengar kostar det dessvärre..och nu citerar jag löst en tidigare finsk Öb : "-Om inte vi skyddar/kontrollerar vårat egna luftrum, så gör ett annat land det !"

Det är ingen ideal värld vi lever i, men mitt egna Finland värnar jag om. Likaså har jag en djup förståelse att ukrainare känner på samma sätt för sitt egna land. Med dess egna kultur och värderingar.

Jag kan svara på det. Ukraina är enligt mig ungefär detsamma som Ryssland. När jag växte upp var Ukraina en del av Sovjetunionen. Jag känner lika mycket samhörighet med Ukraina som jag gör med somalier, afghaner etc etc.

Ukrainas rätt är svårt att diskutera. Vi har här ett solklart fall av CIA-färgrevolution. Vi har även det faktum att Ukraina just nu är en diktatur (inställda val på obestämd framtid pga krigslagar). Så man vet inte vad befolkningen egentligen tycker.

Vi i norra Sverige har ett gott öga till finnar. Språket är svårt, men jag har många vänner och kollegor från Finland. Vi älskar att hata Finland i hockey t ex, men vi knivar inte varandra för det.

Helt enkelt, jag tycker inte det är OK att så mycket fokus (och skattepengar) läggs på ett land som är så kulturellt långt ifrån oss. Det verkar dessutom vara ganska korrupt. Mer nu än tidigare kanske, då krig öppnar upp oanade möjligheter för alla gangsters.

Jag är helt enkelt jävligt less på att vi dumpar pengar i Ukraina vs Ryssland, när dessa pengar behövs så mycket mer i Sverige.

Många talar om att Ryssland tuggar fradga över tanken att invadera först Gotland och sedan hela jävla Sverige. Haha, vad har ni rökt och har ni något kvar att bjuda på?
Citera
2024-06-14, 00:27
Medlem
Kaptagons avatar
En fabrik utanför Moskva som tillverkar SU stritsflyg har brunnit ner så pass mycket att taket har kollapsat.

https://x.com/BrennpunktUA/status/1801375728933511340?t=lWxNpt8h8l48bZ0ouellaA&s=19
Citera
2024-06-14, 00:27
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Men detta totaslt menlösa EKO! Vad i helvete tror du att du skall komma med det?? Fattar du inte att vi INTE skriver på Petersburghs INTRA(strypt för idioter)-NÄT här?
Ja, vad gör alla de här Uralmongolerna och lort-orcherna här på Flashback egentligen? Vi sitter inte och postar grammatiskt felaktiga efterblivenheter på Telegram så vad tror de att de uppnår med att skita ner Flashback på precis samma vis som de skitar ner Ukraina?
Citera
2024-06-14, 00:35
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Armenien slänger ut ryska soldater efter bög våldtäkter och annat stök eligt Suren Papikyan som är försvarsminister Armenien kommer söka skydd hos Eu i fortsättningen säger han enligt lokala nyheter lär komma mer i tidningarna i veckan
Fanns ju redan tidigare tecken på att CSTO som organisation är helt finito: Tanken var att medlemmarna skulle samlas runt Ryssland som skulle föreställa vara en "militär supermakt", men eftersom Ivan efter två år+ fortfarande sitter fast i och får stryk av Europas fattigaste land så har det blivit ganska uppenbart att CSTO-medlemmarna får se sig om någon annanstans om de vill ha pålitliga allierade eller någon form av säkerhet.
https://www.dw.com/en/armenia-to-leave-russian-led-csto-security-bloc/a-69348061
Armenia to quite Russia-led CSTO military alliance
Ryssland är f.ö. en jäkla skit-nation av primitiva grottmänniskor som man inte gärna vill ha att göra med överhuvudtaget:
https://zaborona.com/en/russian-soldiers-rape-women-in-belarus-there-is-no-one-to-protect-them/
Russian Soldiers Rape Women in Belarus.
Over 400 reports of rapes committed by Russian soldiers were received by the Verkhovna Rada Commissioner for Human Rights hotline in the first two weeks of April alone.
Citera
2024-06-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag kan svara på det. Ukraina är enligt mig ungefär detsamma som Ryssland. När jag växte upp var Ukraina en del av Sovjetunionen. Jag känner lika mycket samhörighet med Ukraina som jag gör med somalier, afghaner etc etc.

Ukrainas rätt är svårt att diskutera. Vi har här ett solklart fall av CIA-färgrevolution. Vi har även det faktum att Ukraina just nu är en diktatur (inställda val på obestämd framtid pga krigslagar). Så man vet inte vad befolkningen egentligen tycker.

Vi i norra Sverige har ett gott öga till finnar. Språket är svårt, men jag har många vänner och kollegor från Finland. Vi älskar att hata Finland i hockey t ex, men vi knivar inte varandra för det.

Helt enkelt, jag tycker inte det är OK att så mycket fokus (och skattepengar) läggs på ett land som är så kulturellt långt ifrån oss. Det verkar dessutom vara ganska korrupt. Mer nu än tidigare kanske, då krig öppnar upp oanade möjligheter för alla gangsters.

Jag är helt enkelt jävligt less på att vi dumpar pengar i Ukraina vs Ryssland, när dessa pengar behövs så mycket mer i Sverige.

Många talar om att Ryssland tuggar fradga över tanken att invadera först Gotland och sedan hela jävla Sverige. Haha, vad har ni rökt och har ni något kvar att bjuda på?

För vilken gång upprepar du denna gamla skåpmat i tråden där vi diskuterar aktuella händelser och nyheter kring rysslands invasion av Ukraina? Är det 10:e gången nu? 15:e gången? och du får aldrig något gehör... kanske dags att testa tråden med alternativa teorier, en tråd avsedd just för sådana som du.
Citera
2024-06-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
En fabrik utanför Moskva som tillverkar SU stritsflyg har brunnit ner så pass mycket att taket har kollapsat.

https://x.com/BrennpunktUA/status/1801375728933511340?t=lWxNpt8h8l48bZ0ouellaA&s=19

Verkar vara en riktig brasa den här gången då ryssarna tagit in två traktorer i släckningsarbetet.
Citera
2024-06-14, 00:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Vad fiskar du efter nu? Att USA finansierade Al-Quaeda på 80-talet för att kriga mot Ryssland i Afganistan?

Som nationalist skiter jag högtravande i många andra länder som jag anser vara lägre stående än mitt Sverige. Svara istället på frågan varför vi skickar 100 miljarder till Ukraina när vården, polisen, vägarna, järnvägen, etc etc desperat behöver finansiering.

Det första fetade : Dina värderingar som nationalist. Misstänker att de skiljer sig mellan oss i frågan om "nationalism". Noterade även på att du inte svarade återigen på min nästa fråga : Om somalier/afghaners rätt till eget land. Du drog upp dessa..

Som jag ser det : Du är ingen genuin nationalist.

Det andra fetade : Man hjälper grannen, när det brinner hos honom. Det gynnar även en själv så att branden inte sprids. Är även en fråga om mänskliga värderingar.

På samma sätt som Sverige skickade hjälp.., och frivilliga reste över när vinterkriget skedde.
Citera
2024-06-14, 00:56
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag kan svara på det. Ukraina är enligt mig ungefär detsamma som Ryssland.

Redan i första meningen har du fel. Så varför ska vi fortsätta lyssna på dig när du är så snett ute?

Märk väl att den Ukrainska befolkningen vill fjärma sig från allting som är Ryskt. Korruptionen, nepotismen alla jävla övergrepp i det här kriget? Och då menar jag inte alla krigsbrott som numera är väl dokumenterade. Jag menar att du sitter och försvarar en diktator..

..Men men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in