2024-06-13, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yearling
https://mskvremya.ru/article/2023/1520-poteri-ukrainy-za-vremya-spetsoperatsii
Det är källa.
Denna källa är inte sämre än ukrainska källan
Vet inget om den ukrainska källan, men siffrorna du kommer med är ju helt orimliga. 16000 stridsvagnar?
Citera
2024-06-13, 23:35
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Har Ryssland inte vunnit än? Ett tag sedan jag lyssnade på nyheterna.
Citera
2024-06-13, 23:36
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ja, det är agendan. Allt är Rysslands fel. Ryssland har oprovocerat startat allt detta. Seriöst, ingen normalbegåvad människa tror på detta om man ska börja diskutera fakta.
Jo alla med ett sunt normalt förstånd vet vem som startade kriget och vems fel det är,
ni var lika " provocerade" som Hitler var provocerad att anfalla Polen och Belgien.

Att ta på er nån slags offerkofta måste vara det mest patetiska som existerar i den här tråden.
Citera
2024-06-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kan nog bli möjligt att stationera kärnvapen här också. Om ryssjävlarna ändå tänker bomba oss till stenåldern kan vi lika gärna bomba dem tillbaka. Vi har liksom inget att förlora på det.

Inget av de sakerna kommer komma till tals eller bli "stationära" så oroa sig icke. Retoriken från den förlorade "ryssen" har kört på detta ekot de sista.....well, 60 åren (tiden går fort) nu, och än idag har ingen, varken marknad, folk av civilisation eller high prospected dumbfucks o majors lyssnat på det.....EKOT. Nej, det spelar FORTFARANDE ingen roll hur mycket än APAN skriker medans den klänger sig fast vid sin sista gren, så kommer det fortfarande inte bli som apan vill eller för väsen om.

Den frågan har varit och är fortfarande så här 1640 år senare en icke fråga. Så att låta den spridas utav de sekundära som om vore en dröm om återgäldning eller rättare sagt en flykt från sina egna gener är inget annat än vad det var då, som nu - bitchute and yeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaw LE prospected Siberia.

Alla vet det, alla vet att det är så det kommer fortsätta vara OCH ALLA vet att det är rätt och riktigt att de som SKAPAT apans skrik är de som AVGÖR hur mycket apan får lov att skrika innan det ÄR NOG.

Apan däremot, fattar förstås fortfarande inte att några uråldriga korvetter i Havannas hamn är annat än den största humorn sedan Monty Python skapade de RYZZZZZZZKA oympiska spelen. Det krävs en fulländad idiot och vilsen stackare i sina drömmars mål för att försöka försvara APANS desperation.

APAN invaderade Ukraina...APAN Förlorade och alla visste om det utom just...APAN

Tillägg - en rysk "ubåt" (går att ifrågasätta och då inte bara KILO) är oavsett betyckad med anti etc etc som en dränkt TAX under vatten. Den för så mycket oväsen att den inte själv klarar av att fokusera på att vara tyst innan den dränker sig själv. Källor och bitchutes later....sigh. från respons handlar det om exakt 72 sekunder och sedan är det förgjort
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2024-06-13 kl. 23:47.
Citera
2024-06-13, 23:41
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ukronaziernas själar flyger till helvetet:
https://t.me/RVvoenkor/70282

Man kan välja att tro på den ryska Räddningstjänsten i stället då kanske, för uppgifter från dem har börjat spridas ikväll. De hävdar (så överraskande?) att det handlar om en byggnad som Konstruktionsbyrån inte använder längre. En statlig rysk myndighet är i första hand lojal mot regimen och har ingen direkt skyldighet ur det perspektivet att rapportera neutralt och konsekvensneutralt om händelser som har med rysslands krigsindustriella komplex att göra mitt under brinnande krig. Botkinasjukhuset ligger över gatan från Suchojs konstruktionsbyrå och de har ikväll fått en massa rök.
Kyrkan Храм иконы Божией Матери «Отрада и Утешение» (se bild) som ligger över gatan från byrån syns tydligt i klippet. Den ligger i position 55.78044211838748, 37.54693845109285 på Google maps. Så, nu har vi geolokaliserat branden för säkerhets skull dessutom. Det är tveklöst att branden rasar i samma kvarter som konstruktionsbyrån, som ligger över gatan från kyrkan.
Om din källa är någon annan än en till till ryska myndigheter relaterad grundkälla får du gärna posta den.
Tills vi har det, borde det vara helt okej att fortsätta glädjas. Ibland är man ju dock för snabb med att just glädjas.
Citera
2024-06-13, 23:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det här är lite inte det jag förstår, och jag skulle uppskatta om du kunde förklara det för mig. För själv som mer konservativ och nationalist (ser inget negativt i det) så ser jag nog alla länders värde. Man skall vara stolt och stå för sitt egna land, vare sig man ifrån Grönland ända ner till Nya Zeeland. Alla länder har sin egna kultur och värderingar även som skall värnas.

Samma sak på mer lokal nivå, det är en skillnad mellan Skåne och Lappland.

Så varför skall Ukraina förvägras sin rätt ?

Sverige har mycket större egna problem. Gängkriminalitet, öppna gränser, sjukvården etc etc. Så varför i helvete ska vi skicka 100 miljarder till ett inbördeskrig i Sovjet? Jo, för att den amerikanska vapenlobbyn som kontrollerat presidenten i USA senaste 100 åren tycker det är rätt nice att få obegränsat med skattebetalarnas pengar.

Om du inte tror presidenten är kontrollerad, hur förklarar du då att Biden varit totalt uppenbart senildement flera år och alla låtsas som att allt är som vanligt? Han ska ju för fan ställa upp i nästa val igen!?! Det känns som att man lever i ett avsnitt av Twilight Zone.

Jag tycker det är total galenskap att så mycket pengar går till detta vansinne. Enligt vad jag vet, motbevisa mig gärna, tyder noll och inget på att Ryssland vill utropa Sverige till en Sovjetrepublik.
Citera
2024-06-13, 23:42
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är dom helt IQ-befriade? Ryssland skulle vara grus liksom dessa herrar efter det. Noll konsekvenstänk?

Ligger nog mycket i åratal av hjärntvätt, att bara för man är största landet till ytan så är man starkast. Men det har dom själva motbevisat hyfsat bra..

Men... jag utesluter inte heller nån form av utvecklingsstörning hos dessa.
Citera
2024-06-13, 23:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Ligger nog mycket i åratal av hjärntvätt, att bara för man är största landet till ytan så är man starkast. Men det har dom själva motbevisat hyfsat bra..

Grov alkoholism är vardagsmat i Ryssland. Har du inte sett "ett ryskt gruvfyllo"?

https://youtu.be/9UNCVH4Rau4?si=c9egsYRbfpkWGoyZ
Citera
2024-06-13, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele

Mest land = starkast var ju en halvsanning förr, men idag är det snarare motsatsen. Är ju mest bara mer land att försvara.

Schweiz har det ganska bra om man säger så...
Citera
2024-06-13, 23:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Sverige har mycket större egna problem. Gängkriminalitet, öppna gränser, sjukvården etc etc. Så varför i helvete ska vi skicka 100 miljarder till ett inbördeskrig i Sovjet? Jo, för att den amerikanska vapenlobbyn som kontrollerat presidenten i USA senaste 100 åren tycker det är rätt nice att få obegränsat med skattebetalarnas pengar.

Om du inte tror presidenten är kontrollerad, hur förklarar du då att Biden varit totalt uppenbart senildement flera år och alla låtsas som att allt är som vanligt? Han ska ju för fan ställa upp i nästa val igen!?! Det känns som att man lever i ett avsnitt av Twilight Zone.

Jag tycker det är total galenskap att så mycket pengar går till detta vansinne. Enligt vad jag vet, motbevisa mig gärna, tyder noll och inget på att Ryssland vill utropa Sverige till en Sovjetrepublik.

Jag noterade att du inte svarade på min fråga : Så varför skall Ukraina förvägras sin rätt ?

Jo, pengar kostar det dessvärre..och nu citerar jag löst en tidigare finsk Öb : "-Om inte vi skyddar/kontrollerar vårat egna luftrum, så gör ett annat land det !"

Det är ingen ideal värld vi lever i, men mitt egna Finland värnar jag om. Likaså har jag en djup förståelse att ukrainare känner på samma sätt för sitt egna land. Med dess egna kultur och värderingar.
Citera
2024-06-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ukronaziernas själar flyger till helvetet:
https://t.me/RVvoenkor/70282

Vad är egentligen iden eller syftet med denna "rapporteringen" av dig och de dina? Är du/ni så jävla desperata att ni istället för att vara ärliga tar tag i vartenda halmstrå ni kan för att få lögnen att överglänsa verklgheten? Och detta utan att du känner dig som den ultimata horan som jobbar gratis för dumdristighetens skull?

Fan, ärligt talat så är det enda du och de dina tillför här massa "hänt i veckan WOWSERS" som OM att ni trodde att de av oss civiliserade skulle falla platt för L'Lorealen. Helt förbannat otroligt att du ens får lov att andas, men det får vi ju tacka Flashback för ja, ty de de har ännu, ÄNNU inte ett fungerande system där offerter kontraherar verkligheten. Men en dag skall både Flashback som resten komma i fas med Ukraina....och Ukraina som det samma som VERKIGHETEN som behövs, kommer vara och skall skapas
Citera
2024-06-13, 23:55
Medlem
Jag har inte haft tid att kolla twitterflödet mer än några minuter men såg att:

1) Ryssland tappade en bomb nära Shebokino, Belgorod, som tydligen exploderade.

2) Ett kontor som tillhör Sukhoi konstruktionsbyrå står i brand någonstans i Moskva.

Framtiden för Ryssland ser inte ljus ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in