2024-06-13, 19:21
Medlem
DjStefs avatar
Börjar bli lite trött på ganska aggressiva nya konton på dom flesta Forum eller topic som kommer in o tjabbar som om dom verkar veta hur allt fungerar..så var det inte för mig....(startade tidigare än vad det ser ut som men tappade lösenordet)
SÅ min tes är så klart..
Gammal medlem som startar nytt nick för att antingen blivit avstängd eller vill bara jävlas med annat nickname... Känns så uppenbart i många fall. Trist,förstör o tar bort fokus i många fall från topic..
Är jag ensam o se mönstret ? Går det o göra ngt åt det ? (troligen inte) Men vill ialla fall lyfta upp det
Citera
2024-06-13, 19:23
Medlem
Vad är problemet menar du?
Kvaliten är låg på Flashforum. Passar det inte herrn?

Vem bryr sig ens om antal inlägg, regdatum osv? Värdet på användare sätter jag efter innehållet i inläggen. De flesta ”stora namn” är idioter och propogandister här
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-06-13 kl. 19:27.
Citera
2024-06-13, 20:01
Medlem
wes420s avatar
man är som man är.
vissa mognar aldrig tyvärr, andra mognar eftersom.

det är så många nuförtiden som är efterblivna, bor i mammas källare eller mammas lägenhet, så röker de hasch så de blir ännu mer efter.
dessa människor sitter sedan och ljuger, skryter om saker som inte finns, och låtsas vara någon de inte är.
lättstötta som få.

De skulle behöva en karateninjaspark i ansiktet, istället är det kravlöst, ofta med en mamma som gett upp.
Citera
2024-06-13, 20:08
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Min högsr subjektiva uppfattning är att det går trollkonton i vågor, sedan får du inte glömma vissa hjältar med 15000+ inlägg som allt som oftast ger credd åt trollen.
Citera
2024-06-13, 20:16
Medlem
Onanikrems avatar
Man känner oftast det är en äldre användare som har ett nytt konto (men inte vem då) Samma när det gäller gamla konton med mindre än 50 inlägg på 8 år, då är det oftast någon som inte vill förknippa sitt ordinarie konto i en (oftast) brottsfråga.
Vissa kanske blivit bannade och återkommer i ny skepnad, andra kan helt enkelt tappat bort lösenordet.

Ser inga egentliga problem med det.
Citera
2024-06-13, 20:20
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Vad är problemet menar du?
Kvaliten är låg på Flashforum. Passar det inte herrn?

Vem bryr sig ens om antal inlägg, regdatum osv? Värdet på användare sätter jag efter innehållet i inläggen. De flesta ”stora namn” är idioter och propogandister här
Oj kände du dig träffad ? Behöver inte vara Einstein för att förstå att det är väldigt vana Flashbackare som av en eller annan anledning tycker sig behöva ett nytt Nick...
Frågeställningen här är det inte lite tråkigt o jag personligen tycker att dom är lite mindre värda i en diskussion !
Citera
2024-06-13, 20:32
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag blir ofta avstängd för mina onelinersskämt.

Jag är Göteborgare. Det är helt enkelt min kultur. Jag tänker inte sluta med det pga av några regler. Om jag nu ens kan. Det är hela min personlighet.

Kommer att bli en typisk flashbackare som startar inlägg typ: "Jag var precis på toa. Fråga vad ni vill"
Citera
2024-06-13, 20:42
Medlem
Flummigheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Börjar bli lite trött på ganska aggressiva

Jag tycker att det skulle vara både intressant samt tes-relaterat att höra eder definition av påståendet "aggressiva".

Återkom gärna med ett subjektivt korrekt svar på sakfrågan, meddelst text. Ty i dessa tider debatterar vi.
Citera
2024-06-13, 20:48
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag blir ofta avstängd för mina onelinersskämt.

Jag är Göteborgare. Det är helt enkelt min kultur. Jag tänker inte sluta med det pga av några regler. Om jag nu ens kan. Det är hela min personlighet.

Kommer att bli en typisk flashbackare som startar inlägg typ: "Jag var precis på toa. Fråga vad ni vill"
Avstängd kan väl många bli en kortare tid. Men nu pratar vi om dom som dyker upp världsvana inom vårt kära Flash o bara matar ut som ett proffs
Citera
2024-06-13, 21:04
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Börjar bli lite trött på ganska aggressiva nya konton på dom flesta Forum eller topic som kommer in o tjabbar som om dom verkar veta hur allt fungerar..så var det inte för mig....(startade tidigare än vad det ser ut som men tappade lösenordet)
SÅ min tes är så klart..
Gammal medlem som startar nytt nick för att antingen blivit avstängd eller vill bara jävlas med annat nickname... Känns så uppenbart i många fall. Trist,förstör o tar bort fokus i många fall från topic..
Är jag ensam o se mönstret ? Går det o göra ngt åt det ? (troligen inte) Men vill ialla fall lyfta upp det

Ser det också ganska ofta och kan tycka att det känns tråkigt med vissa konton, men knappast något som går att göra något åt när forumet är anonymt.
Det bästa skulle väl vara om folk sket i att svara dom som är dryga eller trollar, eller helt enkelt anmäler när regler överträds.
Citera
2024-06-13, 21:12
Medlem
DjStefs avatar
yep..håller med dig..
Oftas kör dom någon rant så det går att anmäla för tex off topic trams etc etc
Citera
2024-06-13, 21:12
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
SÅ min tes är så klart..

Idéen med Flashback är att det yttrandefrihet.
Strunta bara i dem som du inte gillar, lite som livet i övrigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in