2024-06-13, 21:16
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Idéen med Flashback är att det yttrandefrihet.
Strunta bara i dem som du inte gillar, lite som livet i övrigt
Absolut ..jag kan hantera det men ..
anledning till trådstart är att det accelerat o är trist
Citera
2024-06-13, 21:30
Medlem
OtherBarrys avatar
Byter själv konto var tredje år ungefär historiskt, nuvarande lever på övertid. Dags att börja spåna på nytt nick.
Citera
2024-06-13, 21:33
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag blir ofta avstängd för mina onelinersskämt.

Jag är Göteborgare. Det är helt enkelt min kultur. Jag tänker inte sluta med det pga av några regler. Om jag nu ens kan. Det är hela min personlighet.

Kommer att bli en typisk flashbackare som startar inlägg typ: "Jag var precis på toa. Fråga vad ni vill"

Även jag kör ofta med oneliners men hittills inte fått en varning ens på detta konto - bara radering vilket är helt OK (även om man blir lite ledsen när man försöker sprida sin sämst-bästa-humor.

hmm. Har nog haft typ 3 konton här på Fb de sista 20+ åren.

Tycker nog att "aggressiva nya konton" varit ett fenomen genom alla år. Att ha en aggressiv attityd är helt OK så länge det är någorlunda on topic, tycker jag då! Problemet med vissa av dessa är att det spenderas sida upp å sida ner med typ "du fattar ju ingenting" som inte leder någonstans. Där blir det ju rätt att varna osv. sen kommer kanske personen tillbaka i ny form och försöker göra typ revansch med ännu värre attityd men tippar på att det är relativt få ändå sett på det stora hela.
Citera
2024-06-13, 21:45
Medlem
DjStefs avatar
håller med dig,,,men tycker att skiten ökar o ja sorry tycker väl så för att jag var med från över 20 år sen
Citera
2024-06-13, 22:13
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Absolut ..jag kan hantera det men ..
anledning till trådstart är att det accelerat o är trist

Överhuvudtaget har FB ändrat sig. Mindre flabb och mer polariserat hat.
Fortfarande kul och läsa en massa högt och lågt blandat
Citera
2024-06-13, 22:13
Medlem
Få se nu, vad blir det? 20 år med samma nick. Har aldrig känt behov av att byta. Och känner inte behov av att ge mig in i diskussioner längre. Det var en annan tid. Saknar den.
Citera
2024-06-13, 22:16
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Börjar bli lite trött på ganska aggressiva nya konton på dom flesta Forum eller topic som kommer in o tjabbar som om dom verkar veta hur allt fungerar..så var det inte för mig....(startade tidigare än vad det ser ut som men tappade lösenordet)
SÅ min tes är så klart..
Gammal medlem som startar nytt nick för att antingen blivit avstängd eller vill bara jävlas med annat nickname... Känns så uppenbart i många fall. Trist,förstör o tar bort fokus i många fall från topic..
Är jag ensam o se mönstret ? Går det o göra ngt åt det ? (troligen inte) Men vill ialla fall lyfta upp det
Jag har blivit drabbad mycket av detta. Man har haft vissa bittra typer som skapat fler konton och förföljer en i trådar med samma trötta attityd och TROR att jag inte fattar vem personen är. Vilket är väldigt sorgligt och pinsamt för den personen som tror att den är ”anonym”. Jag har ett öga och känsla för detaljer och kommer snoka tills jag vet vilken användare det är.

Det är faktiskt sorgligt när vissa tror att dom är ”en ny användare” med ett nytt konto. Vi som hängt här dom senaste åren har liksom bra koll på hur olika användare stavar och formulerar sig och förr eller senare så kommer dom snubbla och råka återanvända ett ord, stavelse eller formulering dom tidigare använt under annat konto. Vipps så är dom avslöjade.

Ibland kan jag gissa användare bara av att se en trådstart. Ah det är han där —> klickar, japp jag hade rätt. Men det kanske bara är jag som har en naturlig talang? Fortsätt trolla och skäm ut er. Mig lurar man inte men jag spelar gärna med för skoj skull

Vad dom skall göra åt detta? Vettefan. Rapportera som off topic och trams när dom driver tråden off topic och det blir mer en attack istället för genuin diskussion.
Citera
2024-06-13, 22:29
Medlem
DjStefs avatar
Håller med !! Finns int mycket att göra mer än att belysa problemet just nu
Citera
2024-06-13, 22:55
Medlem
Man lämnar alltid spår efter sig så man blir
Igenkännbar.
Har blivit upphittad av nåt ex när jag skrivit för uppenbara saker t ex.
Men ibland vill man dela med sig av saker även om de kan kännas igen.
Jag borde faktiskt skrota det här kontot och starta ett nytt så jag kan bli mer öppenhjärtlig. 🤗
Citera
2024-06-13, 23:16
Medlem
DjStefs avatar
Vissa är intelligenta så då får man stå sitt kast om man inte står för sin synpunkt
Citera
2024-06-13, 23:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Gammal medlem som startar nytt nick för att antingen blivit avstängd eller vill bara jävlas med annat nickname... Känns så uppenbart i många fall. Trist,förstör o tar bort fokus i många fall från topic..
Är jag ensam o se mönstret ? Går det o göra ngt åt det ? (troligen inte) Men vill ialla fall lyfta upp det
Kan alltid göra rp för 1.07 eller skriva pm till valfri moderator om du misstänker missbruk, för att undvika missförstånd, att skriva ut en misstanke i tråden kan gå under regel 1.06.
Citera
2024-06-13, 23:56
Medlem
SwampDoggs avatar
Ja, det är väl inte så konstigt? Det är viktigt att vara anonym för yttrandefrihetens skull.

För övrigt dags för mig nu, så det här blir min avslutning! Tack för påminnelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in