Citat:
Ursprungligen postat av
Lassly
Den detaljen tycker jag är lite skum. Har kollat på all CCTV på bilder som finns på Mosley från försvinnandet och har inte lyckats se en läderväska på någon bild.
Kan han ha haft den i ryggsäcken och tagit fram den och slängt ryggsäcken sista metrarna?
Vad fanns i läderväskan? Medicin, druvsocker?
Eller kan det vara så illa att det var i den läderväskan han brukade förvara sin mobil på denna typ av dagsturer, och i sin utmattning glömt att han glömt/lämnat telefonen hemma?
Jag tycker det faktum att han lämnat/slängt ryggsäcken 6 meter innan och har en läderväska i handen tyder på något sista desperat tilltag alt svår förvirring/värmeslag/solsting/. Ofta (relaterar endast till mig själv här) så när jag kastat/inte orkat ta hand om saker (syftar på hans ryggsäck) är när jag varit desperat, tex haft rännskita eller varit stortokig (tänk en skidåkare som knäcker en stav) och inte bryr mig.
OCH. STOR tack för dina eminenta sammanfattningar. Dom är GULD.

Tack så mycket
Vad gäller läderväskan och ryggsäcken:
Jag tar de uppgifterna med en liten nypa salt än så länge. Att ryggsäcken låg ca 6 meter upp, sett från kroppen, kanske inte stämmer. Jag tror några av journalisterna kan ha feltolkat. På videoklipp ser man hur, vad som ser ut att vara poliser, stå med hans ryggsäck och undersöker/håller i den. De gör det några meter från kroppen. Det kan vara så att ryggsäcken låg i direkt anslutning till kroppen, men att de tog ryggsäcken och ställde sig en bit från kroppen när de skulle undersöka den(kanske kolla efter ID m.m). Då kan journalister misstolka, eller vara otydliga, och tro att ryggsäcken hittades precis på den plats där undersöks.
Vad gäller "läderväskan", vilket är en uppgift från kamera-teamkillen, kan det vara lite vad som helst. Kanske var det egentligen ryggsäcken? Eller plånboken? Eller något annat...