2024-06-12, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Antyder att han aldrig gjorde ett TV-program om "vätskebrist med saltbrist".

Det går inte att fatta att han av okunskap dödade sig själv. Han borde varit världens mest pålästa på människokroppen.

Exakt så tänker jag också. Han borde ju verkligen veta om någon?
Citera
2024-06-12, 15:12
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
Daily Express har gjort en re-enactment av hur han gick ner till sin..eh, sista viloplats.:
https://www.youtube.com/watch?v=kdKboMJ77oA&t=265s

Fruktansvärt underlag att gå på, det måste vara väldigt lätt att halka och snubbla.
Senast redigerad av LeifTheNotLucky 2024-06-12 kl. 15:17. Anledning: (Menade att citera men det blev fel)
Citera
2024-06-12, 15:12
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det hade ju bara gått 120 minuter ifrån han började promenera tills han försvinner på övervakningskameran ifrån Marinan.
På så kort tid får man inte värmeslag och dör hux flux. Han hade även ett paraply. Han har ju ramlat och slagit i huvudet och sedan blivit ofrivilligt liggandes som lett till uttorkning och senare döden. Men då var han sannolikt avsvimmad under resten av dagen.

Herregud, 120 minuter är gott om tid att få värmeslag och dö på. Det kan gå på tio minuter om du har otur.
Citera
2024-06-12, 15:17
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifTheNotLucky
Daily Express har gjort en re-enactment av hur han gick ner till sin..eh, sista viloplats.:
https://www.youtube.com/watch?v=kdKboMJ77oA&t=265s

Fruktansvärt underlag att gå på, det måste vara väldigt lätt att halka och snubbla.

Alltså, det blir ju uppenbart att han satt sig, kombinerat svimmat av när det är precis vid muren tycker jag.
Men det blir väl som när man sätter sig ner i snön då man gått vilse i snöstorm? Vad man än gör, så ska man inte sätta sig ner då.
För då somnar man. Vad jag har hört från en fjällkunskaps-ledare.
Han var slut, satte/la sig ned och tuppade av?
Citera
2024-06-12, 15:23
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
[quote=flashmaner|88555646]Kanske var det så att Mosley kände sig bättre när han kom fram till centrala Pedi, och istället för att ta bussen bestämde sig för att promenera tillbaka, det var trots allt inte mer än ett fåtal kilometer, och, tänkte han kanske, om jag tar genvägen tvärs över berget så blir det både roliga och närmre.

Så tror jag också att det kan ha gått till.
Citera
2024-06-12, 15:33
Medlem
[quote=LeifTheNotLucky|88555825]
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kanske var det så att Mosley kände sig bättre när han kom fram till centrala Pedi, och istället för att ta bussen bestämde sig för att promenera tillbaka, det var trots allt inte mer än ett fåtal kilometer, och, tänkte han kanske, om jag tar genvägen tvärs över berget så blir det både roliga och närmre.

Så tror jag också att det kan ha gått till.

Man känner väl ändå när man är i centrala Pedi att det kanske skulle vara bra att fylla på med lite vatten? Om det är 40 grader..
Citera
2024-06-12, 15:41
Medlem
dialektikers avatar
Nå, vilka tror att Mosley experimenterade med sig själv och gick en försökskanin-promenad?

Alltså han har ju hållit på och experimentera så mycket med sig själv med ohälsosamma grejer för att se vad som händer med kroppen, så ligger nära till hands att tänka att han även i denna utsvävning var fartblind?
Han gick uppför berget med fartfyllda steg har ni ju sagt här.

Det där jag läste om att han känt sig dålig vid sällskapet på stranden och därför gick promenaden för att komma hem, är det en felaktig uppgift?
Citera
2024-06-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nå, vilka tror att Mosley experimenterade med sig själv och gick en försökskanin-promenad?

Alltså han har ju hållit på och experimentera så mycket med sig själv med ohälsosamma grejer för att se vad som händer med kroppen, så ligger nära till hands att tänka att han även i denna utsvävning var fartblind?

Det där jag läste om att han känt sig dålig vid sällskapet på stranden och därför gick promenaden för att komma hem, är det en felaktig uppgift?

Nej, att han kände sig dålig har frun sagt från början. Vi har varit inne på både sjösjuka och akuta diarrér…
Citera
2024-06-12, 15:46
Medlem
plommonstups avatar
Citat:

Se mitt inlägg #2182.
(FB) Michael Mosley (5:2-dietens upphovsman) försvunnen (2024-06-05) (hittad död)
Senast redigerad av plommonstup 2024-06-12 kl. 15:49.
Citera
2024-06-12, 15:52
Medlem
meas19s avatar
Problemet var att han hade ingen mobil, mitt i stenöken. Allternativet gå eller vänta på hjälp?
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Fast han satte sig ju i situationen själv med fri vilja. Det ingår i "att kunna människokroppen" att inte riskera sitt liv i fel miljö.

Jag har fortfarande svårt att förstå att han inte kände att han skulle dö? Kroppen måste sagt ifrån oerhört sista timmen som varning.
Citera
2024-06-12, 15:54
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Problemet var att han hade ingen mobil, mitt i stenöken. Allternativet gå eller vänta på hjälp?
Låter som han var mitt i saharas öken med 100 mil till närmaste oas. Så var det ju inte.
Citera
2024-06-12, 15:55
Medlem
Citat:

Poängen med en analys är att försöka avgränsa alla möjligheter till de statistiskt mest sannolika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in