Citat:
Ursprungligen postat av
petronix
Men frågan är varför han valde att gå till resorten från Pedi, istället för till Symi där de bodde? Enligt tidningarna så gick han fel, men kan det verkligen stämma?
Frågan är även hur vägen från Pedi till Symi ser ut. Vad jag kan se på kartan så är den lite längre än till Agia Marina där han hittades död, men hur ser terrängen ut där? Hade han klarat sig om han hade gått den vägen istället?
https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/28418387/dr-michael-mosley-position-prevent-fainting/
Jag själv skulle då inte ta mig ut på en sån svår promenad i en stendjungel, utan någon som helst skugga, i främmande land, ifall jag kände mig dålig, med svår kronisk sjukdom i bagaget, i ca 40 gr hetta....jag skulle ha försökt få hjälp redan i byn....men det är ju jag det.....
....fast....det var väl knappt nån människa ute i den svåra värmen...fanns kanske inte så mycket hjälp att få heller...vilket öde!
Mobilen hans var visst glömd på resorten vad jag läste..
Han går ändå spänstigt när han blev filmad utanför restaurangen första gången, hans gång är iaf normal då...