2024-06-10, 13:29
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smolov
Som jag skrivit i tråden tidigare så dök inte mitt paket ner i brevlådan och istället fick man det ökända polisbrevet efter några veckor. Efter det så har jag beställt hem lagliga CBD buds några gånger som har kommit fram problem.

Några veckor efter första paketet inte dök upp så la jag en ny beställning som kom fram utan problem på 2 dagar. Använt samma vendor båda gångerna.

Om polisbrevet var legitimt eller om några missbrukande läger ut falska brev vet jag inte. Men om det var ett riktigt brev från polisen så verkar inte en adress bli ¨flaggad¨.

Har samma upplevelse, fick polisbrev och utebliven leverans för ca 3-4 månader sedan. Tog det lugnt ett tag men nu har 3 nya leveranser kommit fram utan problem sen dess så någon flaggad adress har man knappast. Inte heller hört något mer sedan brevet från polisen damp ner. Väljer nu mina vendors med större omsorg och kör på de som tar sin stealth på allvar. Så att darknet eran av droghandeln skulle vara förbi tror jag knappast.
Citera
2024-06-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smolov
Som jag skrivit i tråden tidigare så dök inte mitt paket ner i brevlådan och istället fick man det ökända polisbrevet efter några veckor. Efter det så har jag beställt hem lagliga CBD buds några gånger som har kommit fram problem.

Några veckor efter första paketet inte dök upp så la jag en ny beställning som kom fram utan problem på 2 dagar. Använt samma vendor båda gångerna.

Om polisbrevet var legitimt eller om några missbrukande läger ut falska brev vet jag inte. Men om det var ett riktigt brev från polisen så verkar inte en adress bli ¨flaggad¨.

Tack för att du delar med dig. Är ju med om liknande som du. Om det är äkta polisbrev undrar jag om det är så att man får en spärr på sig i en månad? Det brukar vara en månad i taget vill jag minnas.

*(Till de hemliga tvångsmedlen räknas också kvarhållande av försändelse enligt 27 kap. 9 § RB, även kallat post- kontroll eller postspärr.) Går att läsa vidare här https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rattspromemorior-och-rattslig-vagledning/rav-2022-25-hemliga-tvangsmedel---hantering-i-vissa-avseenden.pdf

Men jag har svårt att tro att åklagare beslutar om hemliga tvångsmedel på alla som torskar sina knarkbrev, but who knows? Kan ju iaf vara klokt att ta ett uppehåll i en månad innan man beställer på nytt.
Citera
2024-06-12, 07:08
Medlem
FredochFrids avatar
För kännedom, på radion i morse..

https://sverigesradio.se/artikel/pol...postkontroller

• Över 10 000 personer som beställt narkotika på nätet har eller väntas bli kontaktade av polisen under de närmaste veckorna.
  • Det efter ett antal kontroller i postflödet där polisen beslagtagit tusentals brev som innehöll bland annat narkotika.
  • Ett 30-tal sitter nu häktade för grova narkotikabrott, i en mycket organiserad distributionskedja.

I Ekot framgår vidare information (fr.o.m 05:50 minuter in i avsnittet) : https://sverigesradio.se/avsnitt/2393978

Här nämns bland annat planerade hembesök och att det var "skickligt förfalskade frimärken", som först "satte spanararna på spåren".
Citera
2024-06-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
För kännedom, på radion i morse..

https://sverigesradio.se/artikel/pol...postkontroller

• Över 10 000 personer som beställt narkotika på nätet har eller väntas bli kontaktade av polisen under de närmaste veckorna.
  • Det efter ett antal kontroller i postflödet där polisen beslagtagit tusentals brev som innehöll bland annat narkotika.
  • Ett 30-tal sitter nu häktade för grova narkotikabrott, i en mycket organiserad distributionskedja.

I Ekot framgår vidare information (fr.o.m 05:50 minuter in i avsnittet) : https://sverigesradio.se/avsnitt/2393978

Här nämns bland annat planerade hembesök och att det var "skickligt förfalskade frimärken", som först "satte spanararna på spåren".

Jag tror inte dom kommer besöka 10 000 personer utan tror mer på samtal i dom flesta fallen om ens det. Känns inte rimligt att besöka allihopa eller vad tror ni?
Citera
2024-06-12, 11:56
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notreg89
Jag tror inte dom kommer besöka 10 000 personer utan tror mer på samtal i dom flesta fallen om ens det. Känns inte rimligt att besöka allihopa eller vad tror ni?

Helt klart.

Polisen har bara att vinna på att skrämma upp en massa hobbyknarkare, att besöka över 10k personer låter extremt tidskrävande.

Samtal och/eller brev i de flesta fall tror nog jag
Citera
2024-06-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notreg89

Nej inte en chans. Några kommer väl gissningsvis få ett samtal åtminstone. Dom lär knappast skicka brev innan husransakan iallafall.
Citera
2024-06-12, 12:07
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
det var "skickligt förfalskade frimärken", som först "satte spanararna på spåren".
Helvete så korkade pundarna är Spara några kronor på porto
Citera
2024-06-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
Nej inte en chans. Några kommer väl gissningsvis få ett samtal åtminstone. Dom lär knappast skicka brev innan husransakan iallafall.

Det här gäller alltså brev som blev beslagtagna i höstas, vilket framgår av radioinslaget.
Beskrivs också som en "post terminal" där narkotikan packades och skickades ut ifrån. Frågan är då om detta enbart gäller en vendor eller flera? Tydligen 30 personer som är åtalade för försäljning.
Citera
2024-06-12, 16:10
Medlem
Biggedys avatar
Vilken jävla skrämseltaktik.

Svara inte på främmande samtal och öppna inte dörren.
Citera
2024-06-12, 19:14
Medlem
Jag fick ett brev från polisen 2 månader sen , misstänkt narkotika osv osv om du inte hör av dig inom 2 veckor så förverkas det osv . Självklart hörde jag ej av mig , har inte hört nåt mer från dom sen dess .

Det va 2 kartor tramm 20 tabletter , tror ni det beror på mängden om man får husis?

Jag läste idag att 10 000 pers är misstänkta för narkotikabrott . Dom
Har inga resurser till det utreda allt det där, det är omöjligt så det är nog skrämsel propaganda .

Jag låg lågt i i en månad , gjorde en ny beställning på ungefär samma 2 kartor , dom
Fick jag, sen tror jag personligen dom är ute efter tyngre droger och större mängder .

Så jag tror inte ens namn blir flaggat .
Citera
2024-06-12, 20:12
Medlem
det enda polisen åstadkommer nu är att fler kommer handla via dead drops istället lol! posten behöver inte ens blandas in för att köpa knark på nätet nuförtiden.
Citera
2024-06-12, 20:20
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
det enda polisen åstadkommer nu är att fler kommer handla via dead drops istället lol! posten behöver inte ens blandas in för att köpa knark på nätet nuförtiden.

Alla bor inte i de större städerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in