2024-06-06, 22:42
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Jag har en annan fråga. Polaren undrar vilka droger som löper minst risk att bli upptäckta.

Cannabis, amfetamin och kokain lär vara störst risk då hundarna kan hitta det.

Benso, tramadol och övriga piller har mediumrisk eftersom hundarna inte kan hitta det, men det leder till större kuvert

Men LSD, svamp etc bör ha ganska låg risk. Dels för att hundar inte kan hitta det och för att det kan skickas i vanliga kuvert som inte ser ut att innehålla något annat än brev.
Citera
2024-06-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Det är ju många som får försändelser från e-handel, så om det är duglig stealth så finns det ingen anledning för brevbäraren att tro att det är något olagligt i paketet.

Ja, tänk alla som sitter på tradera, blocket, etsy,mm köp och sälj sidor . Alltså det postas ju brev/paket mellan privatpersoner. Inget konstigt liksom
Citera
2024-06-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Ja, tänk alla som sitter på tradera, blocket, etsy,mm köp och sälj sidor . Alltså det postas ju brev/paket mellan privatpersoner. Inget konstigt liksom

Ne men man har fortfarande 95% hitrate på de försändelser man tar vilket visar hur små andel av alla brev som är potentiell knarkpost. Faktum att man har en sån hitrate och uttalat är på väg att utveckla mer teknik och metoder för att stoppa brev är vad som gör att jag tror att polisen mycket väl kan vinna denna kamp även om det i förlängningen nog innebär en väldigt liten påverkan på narkotikaanvändandet i stort
Citera
2024-06-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merklig
Ne men man har fortfarande 95% hitrate på de försändelser man tar vilket visar hur små andel av alla brev som är potentiell knarkpost. Faktum att man har en sån hitrate och uttalat är på väg att utveckla mer teknik och metoder för att stoppa brev är vad som gör att jag tror att polisen mycket väl kan vinna denna kamp även om det i förlängningen nog innebär en väldigt liten påverkan på narkotikaanvändandet i stort

Ja postkriget kommer dom vinna förr eller senare. Drogkriget är förlorat för längesedan. Kommer knarkas exakt 0% mindre.
Citera
2024-06-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag har en annan fråga. Polaren undrar vilka droger som löper minst risk att bli upptäckta.

Cannabis, amfetamin och kokain lär vara störst risk då hundarna kan hitta det.

Benso, tramadol och övriga piller har mediumrisk eftersom hundarna inte kan hitta det, men det leder till större kuvert

Men LSD, svamp etc bör ha ganska låg risk. Dels för att hundar inte kan hitta det och för att det kan skickas i vanliga kuvert som inte ser ut att innehålla något annat än brev.

du har helt fel. snuten tar allt. det handlar inte om lukt och hundar. det handlar om ett system. snuten tillsammans med postnord har hittat postorter där gängen skickar ifrån och stoppar allt vid terminalerna. vet hur breven ser ut. använder AI. använder scanning. De tar tydligen steroider också vilket är helt luktfria. orala sådana. eller vialer med vätska. framgången för postnord är jäkligt stor
Citera
2024-06-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merklig

Ja, det tror jag med. Tyvärr
Citera
2024-06-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag skrev detta i en annan tråd

Jag kan dock rätta mig själv; efter nya postlagen har 10000 brev beslagtagits under sex månader. Min matte var felaktig i föregående, men detta innebär att 99,99% av alla brev inte beslagstas.

Tänk på att alla som får fram sina brev inte klagar över det.

https://sverigesradio.se/artikel/10-000-knarkbrev-stoppades-pa-bara-ett-halvar

Precis
Citera
2024-06-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
du har helt fel. snuten tar allt. det handlar inte om lukt och hundar. det handlar om ett system. snuten tillsammans med postnord har hittat postorter där gängen skickar ifrån och stoppar allt vid terminalerna. vet hur breven ser ut. använder AI. använder scanning. De tar tydligen steroider också vilket är helt luktfria. orala sådana. eller vialer med vätska. framgången för postnord är jäkligt stor

Något i den stilen ja.
Citera
2024-06-09, 20:33
Medlem
123qazs avatar
Det är nästan så man tror att polisen själv är här och skriver när det är inlägg som övertygat förkunnar att "Darknet eran är över" eller "polisen tar allt"

Än så länge har de kanske försvunnit under 1% av paket.
Citera
2024-06-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123qaz
Det är nästan så man tror att polisen själv är här och skriver när det är inlägg som övertygat förkunnar att "Darknet eran är över" eller "polisen tar allt"

Än så länge har de kanske försvunnit under 1% av paket.

en stor vendor i dopingforumet har fått lägga ner hela sin verksamhet p.g.a beslagen. är det inte övertygande nog? försöker ej skrämma. bara uppmärksamma. ps, beställer ej droger själv. ibland sarms och fettförbrännare inom eu. men där ligger inte polisens fokus just nu utan fokus ligger kring inrikes shoppar för droger och aas som använder postnord. Just nu kanske polisen inte ger ut några påföljder men vem vet vad som händer sen. Man bestämmer som sagt själv om man vill ta risken för beslag och husransakan.
Senast redigerad av fonzen 2024-06-09 kl. 21:50.
Citera
2024-06-09, 22:26
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/mars/27/27-mars-15.17-narkotikabrott-bengtsfors/

Skriv postnord i sökfältet på sidan så ser ni updates på nyheter och händelser
Citera
2024-06-10, 12:25
Medlem
Som jag skrivit i tråden tidigare så dök inte mitt paket ner i brevlådan och istället fick man det ökända polisbrevet efter några veckor. Efter det så har jag beställt hem lagliga CBD buds några gånger som har kommit fram problem.

Några veckor efter första paketet inte dök upp så la jag en ny beställning som kom fram utan problem på 2 dagar. Använt samma vendor båda gångerna.

Om polisbrevet var legitimt eller om några missbrukande läger ut falska brev vet jag inte. Men om det var ett riktigt brev från polisen så verkar inte en adress bli ¨flaggad¨.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in