2024-06-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Undrar om tanken hann fara genom huvet på honom att "Fan, det är klippt, och hela världen kommer skratta åt mig - "Dietgurun"".
Och därför tänkte han "jag lägger mig ner och vilar lite innan jag går in på baren, de får inte se mig snurrig"!

Citera
2024-06-12, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Tyckte först att det såg ut som han hade handen på magen först.men nu ser det mer ut som han hade den över hjärtat
Var finns bilden?
Citera
2024-06-12, 09:20
Medlem
Citat:
Dr Michael Mosley died of 'heat exhaustion' after 'sitting down and losing consciousness' near Greek island resort, police say

Temperatures had almost reached 40C at the time of Mr Mosley’s death and it is believed that he may have sat down to gather himself after being overcome with exhaustion, according to the news website.

A report by a Greek coroner shows the 67-year-old may have rested his hand on the terrace before collapsing

Han satte sig ned för att vila och slocknade, enligt detta. Eventuellt kände han sig svimfärdig när han la handen mot terassen eller möjligen försökte han resa sig men det gick inte

Citat:
The report added that the condition of the human remains has made it difficult to uncover the doctor's exact cause of death.

5 dagar i 40 grader och fiskmåsar gör nog sitt till

https://www.standard.co.uk/news/uk/brian-cox-greek-police-rhodes-bbc-b1163193.html
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2024-06-12 kl. 09:48.
Citera
2024-06-12, 09:40
Medlem
Otroligt omdömeslöst att ge sig ut överhuvudtaget att promenera i den värmen mitt på dagen och sedan otroligt omdömeslöst att låta honom gå iväg ensam. Allt är otroligt onödigt och sorgligt.
Citera
2024-06-12, 09:52
Medlem
Fluffmajas avatar
Jag tänker på två saker som har kommit fram Michael ville gå hemåt han mådde dåligt han ville gå i förväg. Michael utsatte sin kropp för tester och svåra prövningar, kan detta ha varit ett test av honom som gick helt fel?
Citera
2024-06-12, 10:02
Medlem
meas19s avatar
https://gofile.io/d/eOltBQ
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Var finns bilden?
Citera
2024-06-12, 10:03
Medlem
Nu står det bara om denna karl Michael Mosley i alla tidningar och då blir jag ju nyfiken på vem han var och vad han egentligen gjorde.

Läkare är inte undantagna dåligt omdöme, fastän de i vissa fall borde veta bättre tycker jag (här får läkare utan gränser en ny innebörd). En läkare ska givetvis känna till kombinationen fysiska aktiviteter i hetta och vätskebrist. Som äldre har man dessutom mindre kroppsvätska som kan ställa till det på många sätt.

För några år sedan läste jag i Norrbottens lokaltidningar om en läkare som med jämna mellanrum blev uppfiskad av räddningstjänsten då han satt i system att vara ute på luleälvens is precis vid den tidpunkten då isen inte längre bär. Karln hamnade förstås i iskallt vatten med risk att drunkna eller frysa ihjäl. Det hände som sagt mer än en gång.

Först var det bara små notiser om händelserna i tidningarna, sedan gjordes en hel artikel där han, den drullige och otänkte läkaren, själv fick uttala sig. I den artikeln kom det fram att en läkarkollega tyckte att han skulle göra en test för ADHD (tror det var just den bokstavskombinationen) och mycket riktigt, han fick en diagnos och säkerligen medicin som gör att han numer håller sig på land när isen är svag. Kanske är det något med diagnosen som gör att en del utmanar ödet?

Hade Mosley någon bokstavskombination tro?
Citera
2024-06-12, 10:09
Medlem
-DaRude-s avatar
Solen tog honom av daga helt enkelt, men man kan anta att han hade tillräckligt med gott omdöme för att inte ge sig ut allt för länge utan vätska. Det bör därför föreslå att han helt enkelt gick vilse. När ska utbölingar lära sig att man aldrig ska ge sig ut i okänd terräng ensam under påfrestande temperaturer oavsett om det är varmt eller kallt?
Citera
2024-06-12, 10:21
Medlem
En läkare är bara en vanlig människa som kan mer om hur man behandlar vissa tillstånd för vissa kroppsdelar. Han kan i övrigt vara lika korkad i andra sammanhang som vilken svenne som helst. Han visste säkert precis hur illa det skulle kunna gå när han upptäckte att han gått fel, det förstod t o m jag när jag hamnade i en likande situation
Citera
2024-06-12, 10:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Otroligt omdömeslöst att ge sig ut överhuvudtaget att promenera i den värmen mitt på dagen och sedan otroligt omdömeslöst att låta honom gå iväg ensam. Allt är otroligt onödigt och sorgligt.
En sak fattar jag inte. Är denna ö, vägarna där han gick, TOTALT folktomma? Man frågar ju annars någon "jag mår dåligt kan du hjälpa" om man har chansen. Någon som vet?

En annan sak som förvånar mig. I en av de sista bilderna (den sista?) syns han med ett paraply som skyddar mot solen. Om man har keps och paraply, kan man verkligen dö av solsting? Det borde vara omöjligt. Hade han paraply dödsdagen?
Citera
2024-06-12, 10:38
Medlem
Antagligen gick Mosley den jobbigt steniga vägen för att ta en genväg till resorten, men det tog stopp vid staketet då det inte fanns någon öppning i det.
Citera
2024-06-12, 11:01
Medlem
meas19s avatar
Öppningen var ca 30m nedanför honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Antagligen gick Mosley den jobbigt steniga vägen för att ta en genväg till resorten, men det tog stopp vid staketet då det inte fanns någon öppning i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in