Citat:
Jag tycker det låter lite märkligt, av det jag sett på bilder är det ju helt öppet, man borde väl ha bra sikt och se vart man ska gå och åt vilket håll saker (havet, toppen på berget, byn) ligger även om man kommer ifrån själva stigen? Jag fattar ju att terrängen kan vara mycket besvärligare att röra sig i jämfört med stigen. Man ser inte över bergskammen eller runt halvön så klart, men om man jämför med att gå inne i en skog borde det vara mycket lättare att orientera sig, eller? Jag har iofs bara sett bilder i media och Google Maps/Earth... Har nu hört den mest trovärdiga teorin som öborna berättar om.
”Det finns en stig på berget som är markerad med röda och blåa stenar (som leder till Agia Marina) men om man går vilse från den stigen är det OTROLIGT svårt att hitta tillbaks igen. Alla stenar ser likadana ut och det är svårt att orientera sig.
Han har helt enkelt gått vilse där uppe 😢och irrat runt 45 minuter ca innan han kom på rätt spår och började gå ner.
Det var den tiden som gjorde det hela! Förmodligen var vattnet slut också.
Hade han följt orginalstigen hade han klarat det.
Berget tog honom😔
Kanske hemsökt?
”Det finns en stig på berget som är markerad med röda och blåa stenar (som leder till Agia Marina) men om man går vilse från den stigen är det OTROLIGT svårt att hitta tillbaks igen. Alla stenar ser likadana ut och det är svårt att orientera sig.
Han har helt enkelt gått vilse där uppe 😢och irrat runt 45 minuter ca innan han kom på rätt spår och började gå ner.
Det var den tiden som gjorde det hela! Förmodligen var vattnet slut också.
Hade han följt orginalstigen hade han klarat det.
Berget tog honom😔
Kanske hemsökt?
Sorgligt slut, men det var väl ändå skönt att han hittades så anhöriga och andra får ett avslut. Läste att hans far blev sjuk i femtioårsåldern och dog vid 74 och aldrig fick se sina barnbarn växa upp, och det var hans drivkraft för att hålla sig frisk och leva länge, att inte sluta som sin far. Och så dör han sju år yngre..
Men han lyckades förmodligen hjälpa många andra att förlänga sina liv, och förhoppningsvis höll han sig frisk och hade roligt under tiden också, inte fy skam det heller.