2024-06-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Svar på dina frågor är vet ej

Å ändå mässar du på att det är livsviktigt att ha mobilen med sig!

Jag vet åtminstone att min mobil slutar att fungera en helt vanlig svensk sommardag om den ligger framme i solen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Hittad i en grotta, enligt borgmästaren.

https://www.dn.se/direkt/2024-06-09/lakaren-michael-mosley-hittad-dod-i-grotta/

Det skulle vara intressant att veta hur han hamnade där. Har han ramlat ner i ett hål eller har han gått in i grottan?
Men framför allt undrar man ju vad han gjorde där. Varför gick han mot Agia marina när han mådde dåligt och skulle hem.
Hade han ett stort intresse av grottor? Eller fanns det någon annan anledning att gå dit?
Citera
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
”Enligt vice borgmästaren på ön Symi är det Michael Mosley som har hittats.
Personen hittades av sökpådraget i ett grottsystem på söndagsmorgonen.” Enligt Omni.
Citera
Medlem
plommonstups avatar
The Independents livefeed uppdaterades just utan info om detta. Brittiska media verkar dröja med att rapportera.
Citera
2024-06-09, 10:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Du är ju helt insnöad på att en mobil är en livförsäkring oavsett var du är i världen.
Att förlita sig på en mobil är oansvarigt om något.
Vet du vid vilken temperatur hans (eller din egen) mobil slutar fungera?
Vet du om det finns täckning för hans mobil där han gick?
Är hans mobilabonnemang kompatibelt med något lokalt nät på ön?

Om han och hans fru nu hade hus på ön så känns det också som att man bör ha ett abonnemang som funkar på ön.
Temperaturer, både höga och låga är absolut ungen bra kombo med normal elektronik även om de oftast funkar men det finns gränser.
Telefon är ingen livförsäkring men ett stort hjälpmedel, i detta fall hade han lämnat telefonen hemma (avsiktligt eller inte), sagt att han mått dåligt men gick ändå åt helt motsatta hållet mot att ta snabbaste vägen hem som borde vara det normala i det läget.

Jag får känslan av att han tog sitt liv avsiktligt även om det är en tråkig tanke då jag också är en av personerna som gillade hans personlighet och forskning.

Må han vila i frid och varför han avslutade livet kommer vi aldrig få veta om det nu inte handlar om ett brott och någon kört på honom eller rånmördat honom.
Citera
2024-06-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Å ändå mässar du på att det är livsviktigt att ha mobilen med sig!

Jag vet åtminstone att min mobil slutar att fungera en helt vanlig svensk sommardag om den ligger framme i solen.
Du förstår inte poängen mobilen är en faktor liksom en flaska vatten
Citera
2024-06-09, 10:17
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
”Borgmästaren för ön Symi, Eleftherios Papakaloudoukas, bekräftar på en pressträff att Mosley hittats, uppger tv-kanalen ITV.

Enligt borgmästaren dog han troligtvis av värmeslag och utmattning.”
Expressen
Citera
2024-06-09, 10:18
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det skulle vara intressant att veta hur han hamnade där. Har han ramlat ner i ett hål eller har han gått in i grottan?
Men framför allt undrar man ju vad han gjorde där. Varför gick han mot Agia marina när han mådde dåligt och skulle hem.
Hade han ett stort intresse av grottor? Eller fanns det någon annan anledning att gå dit?

Behövde söka skugga, svalka och vila pga utmattning och/eller värmeslag? Eller föll från klippa?
Citera
2024-06-09, 10:18
Medlem
totto30s avatar
Utanflör grottorna dom sökt kring och inte i, eller i vattnet.

A body has been discovered in the search for missing TV doctor Michael Mosley. The medical expert vanished on the Greek isle of Symi last Wednesday, and now there are reports that a body has been found beside an umbrella near local caves known as "The Abyss", according to reports from The Sun.

https://www.birminghammail.co.uk/news/uk-news/dr-michael-mosley-major-update-29320309
Citera
2024-06-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifTheNotLucky
”Borgmästaren för ön Symi, Eleftherios Papakaloudoukas, bekräftar på en pressträff att Mosley hittats, uppger tv-kanalen ITV.

Enligt borgmästaren dog han troligtvis av värmeslag och utmattning.”
Expressen
Värmeslag o utmattning tror jag inte alls på någonting har hänt här som vi aldrig kommer att få veta. Han gick med raska steg skulle möta någon eller en olycka eller rånmord.
Citera
2024-06-09, 10:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Grottan där kroppen hittats ligger endast 10 minuters promenad från Agia Marina beach.

https://www.gbnews.com/celebrity/michael-mosley-dead-greek-island-symi-search

Btw. litet intressant att det ett tv-team som upptäckte kroppen, och inte någon från själva sökinsatsen.
Citera
2024-06-09, 10:20
Medlem
Då är det som flera av oss misstänkte. Han får för sig att gå på en liten upptäcktsfärd, ev redan drabbad av solsting (eller inte). Kommer bort sig och får panik, söker skydd för skugga och dör på platsen efter ett antal timmar när vattnet är slut.

Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in