Citat:
Ursprungligen postat av
Byxfucker
Precis, den flygande osynliga tekannan som är upphovet till universums existens fanns innan universum och är själva universum. Tekannan är oändlig och bör därför avgudas likt YVHV, Allah eller någon annan supersuperviktig gud.
On topic: Anledningen att inte tro på gud som bibeln, koranen eller valfri organiserad religion definierar den/det är att man då säljer sin spiritualism i utbyte mot en platt, tråkig och ganska ensidig förklaring för livets filosofiska frågor.
Innan alla förbannade monoteistiska religioner kom in i människlighetens medvetande och dödade individuell världsåskådning.
Jag är tacksam som vuxit upp i ett icke-religöst hem. På så vis har jag skapat en egen, något oförklarlig, spirituell syn på universum.
Det är du som är platt isf. Vi är platta. Jag vet hur det kan se ut. Du vet hur jag sett på det.
Det blir platt för dig med dina människotankar. När vi försöker tänka oss fram. tror gör man med hjärtat. Framförallt. Du får vara som när du var som ett barn. Kan vara bra att veta lite vad som hänt. Varför världen ser ut lite som den gör. Varför folk går vilse och tappar syn o hopp. Blir missbrukare. Missbrukade. Etc.
Vet inte vad du måste mena med religion. När du säger religiöst hem. Vad skiljer det från frälsande tro.
Det är Jesus som är huvudpersonen och frälsaren. I min tro. Har jag börjat förstå..
Vi ska vara som barn.
”Om ni inte omvänder er och blir som barn, kommer ni inte in i himmelriket. Den som ödmjukar sig som detta barn, han är den störste i himmelriket”
Det betyder att vara på ett visst sätt i tron.
Jag fattade inte hur viktig Jesus var. Är..
Vem Han är. Sanningen och Livet.
Vårat liv. Som vi helt enkelt syndat mot. Och blivit ofullständiga.
Alla är lika där. Spelar ingen roll vad du gjort.
Vissa kanske är bättre (ser bättre ut) för de "är bättre på att synda här nere" mer härdade. Bättre på att leva med sin läggning. Självgodhet. Som ormyngel.
Sån har jag varit. Men orka inte.. mer.
Jag går till Fadern och Sonen. Livet. Kärleken. Hem. Jag är din. Du är min. Vad som är ditt är mitt. Jesus.