2024-06-12, 07:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:

VOTE FOR TRUMP! Bitcoin mining may be our last line of defense against a CBDC. Biden’s hatred of Bitcoin only helps China, Russia, and the Radical Communist Left. We want all the remaining Bitcoin to be MADE IN THE USA!!! It will help us be ENERGY DOMINANT!!!

- Donald Trump

Bitcoinisieringen fortskrider…
Citera
2024-06-12, 07:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Kanske ..

Du svarade inte på frågan om vem/vilka det är som planerar det?

BlackRock anser ju uppenbart att BTC är guld 2.0, och Fink är inte bara CEO för BlackRock utan sitter också i WEF's styrelse. Är Fink inte med och bestämmer framtiden, så undrar jag vilka det är som gör det?
Pratade rent allmänt om de regeringar och riksbanker som tittar på att införa CBDCs.
Citera
2024-06-12, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoinisieringen fortskrider…

Oj, har du länk?
Citera
2024-06-12, 08:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Oj, har du länk?
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/112601639679885930
Citera
2024-06-12, 09:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Förenkla systemet är väl planen?

Det är betydligt lättare att trycka på några knappar än att hålla på att syssla med sedelpressar och ge banksystemen onödig makt.

Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ambitionen är alltså att fortsätta trycka dollar, men digitala dollar istället för sedel-dollar, menar du?

Vem/vilka är det som har dessa ambitioner menar du?
Haha, experterna spekulerar som vanligt. De där jäkla sedelpressarna är så jobbiga att hantera, tänk om vi kunde "trycka pengar" digitalt istället!

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Då antar jag att du kan visa exempel på de otaliga gånger som den undermåliga säkerheten hos bitcoin cash har utnyttjats av illvilliga entiteter?
Så du hade alltså inga svar på denna enkla frågeställning.
Citera
2024-06-12, 09:53
Medlem
Citat:
Så du hade alltså inga svar på denna enkla frågeställning.
Jag hade en enkelt fråga till dig; vilka sårbarheter bitcoin står inför idag då du menar att det är extremt centraliserat?
Citera
2024-06-12, 10:15
Medlem
Citat:
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/112601639679885930

Han går från klarhet till klarhet i bitcoinfrågan. Bra rådgivare.

Och har ju helt rätt: Det skadar USA att driva ut bitcoinbrytningen till andra länder.

I och med att han uttrycker sig så tydligt kan det sparka igång brytningskapprustningen, som Max Keiser har pratat om i över ett decennium, på allvar. Spelteorin leder oss obönhörligen i den riktningen. Hashkraften lär bli ytterst hög under kommande år.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-06-12 kl. 10:19.
Citera
2024-06-12, 10:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Jag hade en enkelt fråga till dig; vilka sårbarheter bitcoin står inför idag då du menar att det är extremt centraliserat?
Jag har inte gjort några sådana påståenden om sårbarheter så det är märkligt att du frågar.

Centraliseringen är enkel att konstatera t ex genom att titta på hur miningen ser ut idag, eller varför inte helt enkelt det faktum att den stora merparten av handeln sker på helt centraliserade (men obskyra) ”börser” och med valutor som kontrolleras av en enstaka entitet (USDT, FDUSD) utan någon tillsyn. Dessa parter kan göra i princip vad de vill med marknaden om de skulle vilja.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2024-06-12 kl. 10:52.
Citera
2024-06-12, 10:54
Medlem
Citat:
Jag har inte gjort några sådana påståenden så det är märkligt att du frågar.

Centraliseringen är enkel att konstatera t ex genom att titta på hur miningen ser ut idag, eller varför inte helt enkelt det faktum att den stora merparten av handeln sker på helt centraliserade (men obskyra) ”börser” och med valutor som kontrolleras av en enstaka entitet (USDT, FDUSD) utan någon tillsyn. Dessa parter kan göra i princip vad de vill med marknaden om de skulle vilja.
Eftersom du påstod att det är centraliserat så antog jag också att centraliseringen är en sårbarhet, tolkade jag dig fel??

Det är inget direkt positivt att det finns stora mining pools, men en pool består fortfarande av flera miners och alla nodes är dom som sätter reglerna. Och nodes finns det inte direkt lite av.

Om någon växlar bort sina btc mot usdt eller förvarar dom hos ftx så får denne ta konsekvenserna av det. Förstår inte hur du drar slutsatsen till att bitcoin är centraliserat av det.
Citera
2024-06-12, 11:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om någon växlar bort sina btc mot usdt eller förvarar dom hos ftx så får denne ta konsekvenserna av det. Förstår inte hur du drar slutsatsen till att bitcoin är centraliserat av det.
Marknaden är i hög grad centraliserad vilket jag förklarade tydligt.

Bitcoin är dessutom katastrofalt dålig att använda till faktiska transaktioner vilket är varför man försöker sig på trasiga men osäkra och centraliserade omvägar som t ex lightning.
Citera
2024-06-12, 11:29
Medlem
Citat:
Marknaden är i hög grad centraliserad vilket jag förklarade tydligt.
Nej du talade om tekniken, det var inte alls tydligt.
Citat:
Fullständigt nonsens då bitcoin är extremt centraliserat i dagsläget.
Citera
2024-06-12, 13:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nej du talade om tekniken, det var inte alls tydligt.
Du tycker att ”tekniken” är i hög grad decentraliserad, åtminstone i högre grad än hos bitcoin cash, när det är extremt opraktiskt att faktiskt använda nätverket utan centraliserade mellanhänder så som lightning eller börser?

Nu är ju både bitcoin cash och bitcoin lika mycket skräp, men det är pinsamt att se vilken kognitiv dissonans det krävs hos bitcoiners att förklara varför just deras coin är den enda rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in