2024-06-12, 07:25
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det märks att Rosanna stör sig mer på Christoffer än vad hon vill ge sken av framför kameran. Speciellt kommentaren om hur hon blir "micro-kränkt" vittnar om det.
Citera
2024-06-12, 07:27
Medlem
mendokses avatar
[quote=Steff83|88552610]
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag håller med. Jag gillar dock inte Rosanna personlighetsmässigt men hon ser överlägset bäst ut av kvinnorna.

Ni som pratar er varma om Emmy(som jag gillar som person dock mer)...Jag tror att hade hon inte varit blond(som medvetet eller omedvetet många tenderar att favorisera) men samma i övrigt (kropp, ansikte osv) som tror jag ingen hade pratat om henne som den "överlägset snyggaste" som personen innan här. Kan nästan lova det.
Lite så måste man tänka.

Blond och blåögd ger såklart pluspoäng men ändå kolla Rosannas bild och jämför med Emmys:
https://images.app.goo.gl/xEMLxCduCGWYrTjB9

Rosanna är inte i närheten enligt mig. Hon ser ganska plain ut.
Citera
2024-06-12, 07:45
[quote=Steff83|88552610]
Citat:
Jag håller med. Jag gillar dock inte Rosanna personlighetsmässigt men hon ser överlägset bäst ut av kvinnorna.

Ni som pratar er varma om Emmy(som jag gillar som person dock mer)...Jag tror att hade hon inte varit blond(som medvetet eller omedvetet många tenderar att favorisera) men samma i övrigt (kropp, ansikte osv) som tror jag ingen hade pratat om henne som den "överlägset snyggaste" som personen innan här. Kan nästan lova det.
Lite så måste man tänka.

Kolla Emmys instagram. Hon är inte blond nu och är ännu snyggare när hon har mörkt askblondt hår (alltså typisk skandinavisk gråbrun färg). Så det stämmer inte. Å andra sidan tycker inte du Rosanna är snygg utan 2 meter långt hår. Hon har lite hängiga hamsterkinder, dubbelhaka, höknäsa, acne-ärr osv, och det är mest på håll med utsläppt hår och smink du får det intrycket.
Citera
2024-06-12, 07:53
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det märks att Rosanna stör sig mer på Christoffer än vad hon vill ge sken av framför kameran. Speciellt kommentaren om hur hon blir "micro-kränkt" vittnar om det.

Christoffer och Rosanna var inte kära i varandra men tyckte att den andre var tillräckligt bra för att ha bildat ett ”lyckat snygg-par”. Tror det handlade väldigt mycket om att ”lyckas” utåt snarare än att de verkligen kände att de var riktigt kära i varandra. Rosanna tycker att hon varken kan prata eller skratta ihop med Christoffer, jag har väldigt svårt att tro att någon som är kär känner så, eller att man blir kär i någon man känner så för. De två sakerna brukar vara själva tecknen på att man verkligen blivit kär i en person.
Christoffer å andra sidan gillar inte hennes sätt att hacka, han sa passivt aggressivt att han verkligen gillade Idas sätt för att hon ställde frågor på ett så varmt och vänligt sätt eller vad det var. Rosanna blev förvånad och sa att han ju inte gillade när man gick på hårt och ”grävde” i honom varpå han kontrade med ”Jo men Ida kunde det, hon kunde vara både bestämd och positiv samtidigt”. (I kontrast till Rosanna).

Ingen i paren var så kära så att det motiverade att gifta sig. Inte ens Mattias. När Mattias mamma frågade om han var kär och han svarade ”men ja…” så lät det inte övertygande. Han var nervös, attraherad och hade ”vant sig” vid henne så det vore jobbigt att skiljas, men det känns lite som att det inte riktigt räckte. Samma med Emmy.
Citera
2024-06-12, 08:08
Medlem
Bara jag som tycker Carbonaraparet påminner om Ove och Anette i solsidan när de kommer där runt hörnet med barnvagnen? Överlyckliga över få vara med på ett hörn.

Personligen tycker jag det är oförskämt fråga om man bajsar med öppen dörr etc. och bara för att hon tycker de är världens härligaste par som kan prata om allt är de inte säkert alla tycker likadant.
Citera
2024-06-12, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Bara jag som tycker Carbonaraparet påminner om Ove och Anette i solsidan när de kommer där runt hörnet med barnvagnen? Överlyckliga över få vara med på ett hörn.

Personligen tycker jag det är oförskämt fråga om man bajsar med öppen dörr etc. och bara för att hon tycker de är världens härligaste par som kan prata om allt är de inte säkert alla tycker likadant.

HAHAHA! Nu när du säger det är ju likheten slående!

Jag regerade också på hennes kommentar gällande att skita med öppen dörr och att de andra hade "mycket kvar" framför sig som inte hade gjort det. Som att det skulle vara nån slags trashig milstolpe i en relation.
Citera
2024-06-12, 09:00
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Christoffer och Rosanna var inte kära i varandra men tyckte att den andre var tillräckligt bra för att ha bildat ett ”lyckat snygg-par”. Tror det handlade väldigt mycket om att ”lyckas” utåt snarare än att de verkligen kände att de var riktigt kära i varandra. Rosanna tycker att hon varken kan prata eller skratta ihop med Christoffer, jag har väldigt svårt att tro att någon som är kär känner så, eller att man blir kär i någon man känner så för. De två sakerna brukar vara själva tecknen på att man verkligen blivit kär i en person.
Christoffer å andra sidan gillar inte hennes sätt att hacka, han sa passivt aggressivt att han verkligen gillade Idas sätt för att hon ställde frågor på ett så varmt och vänligt sätt eller vad det var. Rosanna blev förvånad och sa att han ju inte gillade när man gick på hårt och ”grävde” i honom varpå han kontrade med ”Jo men Ida kunde det, hon kunde vara både bestämd och positiv samtidigt”. (I kontrast till Rosanna).

Ingen i paren var så kära så att det motiverade att gifta sig. Inte ens Mattias. När Mattias mamma frågade om han var kär och han svarade ”men ja…” så lät det inte övertygande. Han var nervös, attraherad och hade ”vant sig” vid henne så det vore jobbigt att skiljas, men det känns lite som att det inte riktigt räckte. Samma med Emmy.

Ja, jag får lite samma intryck av Rosanna och Christoffer, att de liksom har "nöjt sig" men att de inte är så intresserade av varandra egentligen.

Jo, när Matthias pratade om sina känslor för Emmy med sin mamma så fick jag också känslan av att han mer valde att säga "rätt" saker för kamerans skull snarare än att berätta om hur han genuint känner. Alternativt att han har svårt för att prata om sina känslor med sin mamma.
Citera
2024-06-12, 09:02
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Jag kan hålla med om det. Både Arvid och Ida framstod som rätt gränslösa i förra säsongen när det kommer till mer intima detaljer av det där slaget, såpass att det blir burdust ibland.
Citera
2024-06-12, 09:09
Citat:
Ursprungligen postat av reflective
HAHAHA! Nu när du säger det är ju likheten slående!

Jag regerade också på hennes kommentar gällande att skita med öppen dörr och att de andra hade "mycket kvar" framför sig som inte hade gjort det. Som att det skulle vara nån slags trashig milstolpe i en relation.

Citat:

Har aldrig tänkt på det men det har du rätt i. De tar plats på samma självgoda sätt, ”Här kommer vi och är bäst”. Och det säger jag inte pga ”jantelag”, man kan må bra och ha det bra utan att tävla och försöka hävda sig i kontrast till andra. De tror precis som Ove och Anette att de är härliga när de inte alls framstår på ett positivt sätt.

Angående att Emmy bara skulle vara snygg som blond, https://www.instagram.com/p/BFcFuisw...lka3AyY251ZQ==
Fel. Hon är ännu snyggare i mörkare hår.
Citera
2024-06-12, 09:32
Medlem
Dinlilladotters avatar
Det var ju redan i förra avsnittet väldigt uppenbart att de kvarvarande paren skulle säga ja så avsnittet var bara en lång, tråkig transportsträcka där vi dessutom skulle plågas av Ida och Arvid som skulle sitta där och låtsas vara experter. Störigare och plattare människor finns inte och de är så uppmärksamhetskåta att man bara vill spy. Samtidigt tror jag att det är det som enar dem och gjorde att de valde att fortsätta, den gemensamma önskan om att få bli "kändisar". De jobbar onekligen hårt för att hålla sig relevanta. Liknelsen med Ove och Anette får Solsidan var rätt bra. Precis den desperata utstrålningen.

Rosanna och Christoffer, där får jag känslan av att de mest säger ja för att de så gärna vill "lyckas" och helt enkelt har bestämt att den andre får duga. Man märker att Christoffer sneglade mot Arvid och ville sitta i samma position han också. Men visst, något har de, hoppas de blir lyckliga tillsammans.

Emmy och Mattias känns mer genuina. Tycker de är så söta och det syns hur kära de är. Tycker det är konstigt att det faktum att han bor i Stockholm och hon i Kalmar aldrig diskuteras? Det är väl ett ganska stort och konkret problem som rimligtvis måste ha avhandlats?
Älskar att de alltid gör något märkligt som får en att skratta. I det här avsnittet pillade Mattias med något i Emmys ansikte. Först såg det ut som att han petade henne i näsan men sedan såg det ut som att han inspekterade hennes tandrad?
Citera
2024-06-12, 09:48
Medlem
jontepsgs avatar
[quote=Steff83|88552610]
Citat:

Lite så måste man tänka.

Jag gillar hennes sätt att inte ta allting på allvar jämt, ta dagen som den kommer. Men så kanske hon bara känns extra så pga hennes "mans" stelhet..
Citera
2024-06-12, 09:50
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Kolla Emmys instagram. Hon är inte blond nu och är ännu snyggare när hon har mörkt askblondt hår (alltså typisk skandinavisk gråbrun färg). Så det stämmer inte. Å andra sidan tycker inte du Rosanna är snygg utan 2 meter långt hår. Hon har lite hängiga hamsterkinder, dubbelhaka, höknäsa, acne-ärr osv, och det är mest på håll med utsläppt hår och smink du får det intrycket.

Vad heter hon? Sorry men orkar inte googla/söka på insta då jag enbart har mitt jobba instakonto.

Sen är jag en sån som påverkas väldigt mycket av personligheten när det kommer till attraktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in