2024-06-10, 14:26
Medlem
Verkligen "spännande" med sjukdomarna som har ökat efter pandemin, vilka ingen förutsåg och vars orsak man inte vet, men där man ändå spekulerar kring att det måste bero på nedstängningen som vi aldrig hade. Beror det på nedstängningen? Det anser experterna. Beror det på att Covid sänkt immunförsvaret? Det är en del forskare öppna för. Beror det på att vaccinen sänkt immunförsvaret? Det är en mindre grupp forskare öppna för.

Nu meddelar Sveriges Radio att scharlakansfeber ökar bland barn. Eftersom det är ett radioinslag så citerar jag Marcus Oscarssons referat istället, där han har skrivit ut intervjun:
En mycket smittsam barnsjukdom uppges öka i Sverige just nu.

Det handlar om scharlakansfeber, som i normala fall anses vara en ovanlig sjukdom i Sverige.

Men på senare tid har allt fler barn drabbats av sjukdomen, rapporterar SR.

Det har man bland annat noterat inom sjukvården i Västra Götaland.

– Uppfattningen hos kollegor ute på vårdcentraler är att vi ser fler fall av scharlakansfeber nu, säger Karin Rystedt, distriktsläkare i Västra Götaland, till radiokanalen.

Kan kopplas till Covid-19

Man vet inte exakt varför scharlakansfeber är på väg att bli vanligare.

Men en tänkbar förklaring kan vara att det hänger samman med Covid-19-pandemin, uppger kanalen. https://marcusoscarsson.se/just-nu-ovanlig-barnsjukdom-okar-valdigt-smittsam/
Mer än så sägs inte, men FHM meddelade i sin rapport om invasiva grupp-A streptokocker (iGAS) den 7 juni:
Efter en lång period av höga nivåer av rapporterade fall av invasiva grupp-A streptokocker (iGAS), ses nu en minskning av antalet fall. Men antalet fall ligger fortsatt högre än innan pandemin vid samma tid, vilket tyder på en bakomliggande smittspridning av GAS-infektioner i samhället, som exempel halsfluss, scharlakansfeber och hudsjukdomar som rosfeber och svinkoppor (impetigo).
Jag tror vi tar ett citat till av FHM ur deras fördjupade statistik:
Under maj rapporterades 120 fall jämfört med 154 fall i april och 143 fall i maj föregående säsong. Antalet fall har sedan vecka sju (n=61) sakta gått ner och vecka 22 rapporterades 25 fall av iGAS, vilket är något mindre än föregående vecka då 27 fall rapporterades. Antalet fall ligger nu något lägre än motsvarande period säsongen 2022–2023.

Under vecka 21 och 22 har fyra fall av iGAS rapporterats i gruppen 0–9 år. Det är samma som de två tidigare veckorna (vecka 19 och 20). För personer 70 år och äldre rapporterades 10 fall vecka 22 vilket är likt föregående vecka (n=9). Medianåldern för alla fall under säsongen till och med vecka 22 är 59 år.

En större andel fall bland barn noterades under slutet av 2022 och under våren 2023 jämfört med tidigare säsonger. Även denna säsong 2023–2024, ses en större andel barn 0–9 år. Hittills under säsongen har 145 fall bland barn rapporterats (tio procent) jämfört med tolv procent föregående säsong. Äldre personer har en ökad risk för iGAS och hittills under säsongen har 485 fall rapporterats bland personer 70 år och äldre (33 procent).

Förekomsten av iGAS är fortsatt hög i hela landet. https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/invasiva-grupp-a-streptokocker-igas-veckorapporter/aktuell-veckorapport-om-invasiva-grupp-a-streptokocker-igas/
Det här håller i sig med andra ord. Hur många år framåt ska vi förklara det med pandemin som enligt Sverige tog slut för 2 år sen?
Citera
2024-06-10, 17:37
Avslutad
Någon tapper tangentkrigare därute som vill gräva djupare vad detta exakt innebär?

9th Circuit Court of Appeals Acknowledges Plaintiffs’ Claim that COVID-19 mRNA Jab is NOT a Vaccine, But a Therapeutic Treatment
In a contentious case involving the Health Freedom Defense Fund and other plaintiffs versus the Los Angeles Unified School District (LAUSD), the court acknowledged the plaintiffs’ claim that the COVID-19 mRNA vaccines do not meet the traditional definition of vaccines because they do not prevent the spread of the virus but only mitigate symptoms.
https://www.thegatewaypundit.com/2024/06/breaking-9th-circuit-court-appeals-rules-mrna-covid/

DR JANE RUBY på X:
The 9th Circuit Just Stripped mRNA Shots of Legal Liability Protection

The 9th Circuit said it's not a vaccibne if the claim isn't PREVENT THE SPREAD

COVID shots were claimed to "reduce symptoms" and prevent hospitalization... Those claims make it a TREATMENT

Infowars.com reports: Circuit Judge R. Nelson wrote Friday that the mRNA shots, marketed as vaccines, do not effectively prevent the transmission of COVID-19 but only reduce symptoms in those who contract the virus, which do not make them traditional vaccines outlined in the 1905 Jacobson v. Massachusetts case.

https://thepeoplesvoice.tv/covid-mrna-jabs-are-not-vaccines-federal-court-rules/

https://cdn.ca9.uscourts.gov/datastore/opinions/2024/06/07/22-55908.pdf

Faller korthuset nu eller är det att hoppas på för mycket?
Senast redigerad av RobRoys 2024-06-10 kl. 17:40.
Citera
2024-06-10, 17:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Någon tapper tangentkrigare därute som vill gräva djupare vad detta exakt innebär?

Ja, jag har som vanligt tillhandahållit fakta i ärendet. Det har ingenting med definitionen på ett vaccin att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Citat:
Addressing the merits, the panel held that the district court misapplied the Supreme Court’s decision in Jacobson v. Massachusetts, 197 U.S. 11 (1905), in concluding that the Policy survived rational basis review.

Jacobson held that mandatory vaccinations were rationally related to preventing the spread of smallpox.

Here, however, plaintiffs allege that the vaccine does not effectively prevent spread but only mitigates symptoms for the recipient and therefore is akin to a medical treatment, not a “traditional” vaccine. Taking plaintiffs’ allegations as true at this stage of litigation, plaintiffs plausibly alleged that the COVID-19 vaccine does not effectively “prevent the spread” of COVID-19.

Thus, Jacobson does not apply.

Citat:
For over two years—until twelve days after argument— Los Angeles Unified School District (LAUSD) required employees to get the COVID-19 vaccination or lose their jobs. LAUSD has not carried its “formidable burden” to show that it did not abandon this policy because of litigation, and thus that “no reasonable expectation remains that it will return to its old ways.” Cf. FBI v. Fikre, 601 U.S. 234, 241 (2024) (cleaned up). So this case is not moot. See id.

On the merits, the district court misapplied the Supreme Court’s decision in Jacobson v. Massachusetts, 197 U.S. 11 (1905), stretching it beyond its public health rationale. We vacate the district court’s order dismissing this claim and remand for further proceedings under the correct legal standard.

This case is about LAUSD’s COVID-19 vaccination policy. LAUSD has reversed course several times. Because of its importance to the mootness issue, we recount that history in detail.

https://purposedrivenlawyers.com/wp-content/uploads/2024/06/Health-Freedom-DEF.-Fund_-Inc.-v.-Carvalho_-2024-U.S.-App.-LEXIS-13910.pdf

Domen handlar således inte om definitionen på ett vaccin, utan om Los Angeles School Districts haft möjlighet att kräva obligatorisk vaccination med hänvisning till den prejudicerande domen (Jacobson v. Massachusetts).
Citera
2024-06-10, 17:54
Avslutad
Citat:
Ja, jag har som vanligt tillhandahållit fakta i ärendet. Det har ingenting med definitionen på ett vaccin att göra.

Cool Det rör sig åt rätt håll inte desto mindre.
Citera
2024-06-10, 22:10
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Haha, ja, tar ju ett tag att gå in i det området, men tack för länkarna! I den sista, med alla svaren så ställdes ju frågan om Covid-viruset 2020 och redan i de första svaren finns länkar till studier som har isolerat viruset, efter vad jag kan se (av mig nu framkastat efter ett kort ögnande och därmed en arrogans som en bot inte kan efterlikna), men jag ska kolla på det!

Ja, jag håller med om att det är ett råddigt ämne att gräva ner sig i. Särskilt som jag upplever att det är ett väldigt stort gap mellan den akademiska diskussionen virologer och molekylärbiologer emellan, och de mer populärvetenskapliga tolkningarna av det vetenskapliga läget. Man får också känslan av att "experterna" har absolut 0 intresse av att försöka göra sina forskningsmetoder begripliga för allmänheten.

Däri ligger ju också problemet. När någon av oss vanliga dödliga ställer en rimliga fråga typ "hur vet vi att covid orsakas av ett virus", så får man 99% av gångerna ett surt "von oben" svar med en länk till nån forskningsstudie. Och svaret kommer liksom aldrig från någon som faktiskt kan nåt. Utan alltid från någon som själv antagligen aldrig läst och förstått mer än 10% av det dom länkar till.

Jag skulle också påstå att i 100% av fallen så svarar inte den länkade studien på hela frågan. Vanligtvis är det en studie som säger sig ha sekvenserat SARS-CoV-2 från lungslem från nån kines. Eller nån studie som säger sig ha bekräftat att SARS-CoV-2 verkligen är på riktigt genom att istället analysera lungslem från nån europé eller australiensare.

Egentligen kan man dela upp den övergripande frågeställningen i ett antal delfrågor:
1) Hur vet vi att det verkligen finns en ny sjukdom, den som kallas covid-19?
2) Hur vet vi att man har hittat ett nytt virus?
3) Hur vet vi att det nya viruset, som man påstår sig ha hittat, verkligen orsakar sjukdomen (om den finns)? Varför kan inte orsaken vara nåt helt annat virus? Hur vet vi att orsaken är ett virus överhuvudtaget?
4) Hur vet vi att ett eller annat labtest baserat på PCR-metoden faktiskt kan identifiera smittade personer, specifikt för den här påstådda sjukdomen? Har någon verkligen testat det antagandet praktiskt under kontrollerade former?

Vanligtvis så brukar "von oben" människorna länka till nåt som dom anser svarar på fråga 2. Sen tycker dom att man är oförskämd om man påpekar att dom fortfarande inte kan redogöra för varken fråga 1, 3 eller 4. Då får man höra att man är antivaxare och dum i huvudet och så är den diskussionen slut.

Jag misstänker starkt att "von oben" attityden, som man så ofta stöter på när man tar upp sådana här frågor, egentligen kommer sig av osäkerhet. Ingen av frågorna 1-4 är enkla att svara på. Innerst inne så inser "von oben" människorna att dom vet lika lite som vi smutsiga antivaxare gör, och dom blir ilskna för att vi inte spelar med i leken där alla låtsas förstå. Dom blir ilskna för att vi inte kan se hur fina kejsarens nya kläder är.

EDIT:
När man ställer fråga 1, så blir attityden ofta "sårad och kränkt", snarare än "von oben". Man får då höra svar som "JAG hade faktiskt covid, och JAG blev sjuk som en hund. JAG är levande bevis. Kallar du MIG lögnare?"
Eller om man har att göra med en riktig drama queen "tänk på alla som DÖTT av covid! Du spottar på deras grav om du säger att sjukdomen inte finns på riktigt."
Icke desto mindre så är sådana här tirader inte något egentligt svar på fråga 1, utan snarare en form av emotionell utpressning.
Senast redigerad av RustyShackleford 2024-06-10 kl. 23:00.
Citera
2024-06-12, 01:46
Medlem
Jag har haft rätt kul med RustyShacklefords fråga om ifall vi vet om virus existerar. Den är svårare att svara på än man kan tro eftersom virusforskningen är såpass ny och inte själva håller koll på vissa skillnader och definitioner.

Men jag tänkte bara i den här tråden nämna vad jag tipsade om i tråden om Nicholas 13 som dog av vaccinet. Där tipsade jag om att Washington Post nu skrivit om turbocancrar, den 6 juni. Jag copypastar in vad jag skrev där:

De använde inte det ordet förstås, för det får man inte använda, de pratade om konstiga snabbväxande cancerformer. Rubriken är inte bakom betalvägg så den kan jag citera, den lyder:
‘Unusual’ cancers emerged after the pandemic. Doctors ask if covid is to blame.
Det är ett antal onkologer och forskare som är chockade över cancerfall som plötsligt har dykt upp. De har aldrig sett nåt liknande säger de. Det handlar om cancer som växer extra fort och där personer plötsligt visar sig ha tre olika cancerformer samtidigt och liknande.

Ingen vet var detta kommer ifrån annat än att det uppkommit under pandemin. 2021. Vi har även en forskare i artikeln som betonar att det kommer fler artiklar nu om postcovid och cancer och covid och cancer men att det inte finns studier som pekar på en koppling mellan vaccinen och cancer. Men där har hon fel, även om man inte hittat en direkt koppling finns ett antal studier nu som pekar på möjliga processer i vilka vaccinet kan öka cancertillväxt. Lustigt för resten: Man har inte hittat en direkt koppling mellan Covid och cancer heller, men detta går det tydligen utmärkt att spekulera kring, däremot är det fy förbjudet att spekulera kring vaccin och cancer. Det är som att svära i kyrkan.

https://web.archive.org/web/20240606115841/https://www.washingtonpost.com/health/2024/06/06/covid-cancer-increase-link/[/indent]
Senast redigerad av Lamento 2024-06-12 kl. 01:49.
Citera
2024-06-12, 02:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Men där har hon fel, även om man inte hittat en direkt koppling finns ett antal studier nu som pekar på möjliga processer i vilka vaccinet kan öka cancertillväxt.
Vilka studier då? Ett antal säger du. Vilka?
Citera
2024-06-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
att syftet sträcker sig bortom enbart pengar kan vi väl enas om. vad det i själva verket (rimligtvis) handlar om tycker jag förklaras väl av La Quinta Columna i följande video (ej för den hjärtsvage):

det är alltså en transhumanistisk (icke-mänsklig) politisk agenda som ligger bakom, som vill implantera hela mänskligheten med hemlig teknologi, vars syfte man kan spekulera om.

hmm, jag ber att få återta min allians med La Quinta Columna i frågan om grafen i 'vaccinerna'. det vetenskapliga underlaget för det är helt enkelt för undermåligt.

jag hänvisar istället till Stefano Scoglios rigorösa artikel om grafenets icke-existens:

https://audio.pwfm.tech/documents/231013-scoglio-graphene.pdf

det verkar alltså som om hela föreställningen om grafen (ett enda atomlager av grafit, med extrema egenskaper, såsom superb hållbarhet och elektrisk ledningsförmåga) i själva verket är lika fantasifull och ohållbar som föreställningen om sars-cov2. ännu en bluff med andra ord.

trevlig läsning. den som vill lyssna på Scoglio kan göra det här:

https://www.bitchute.com/video/8KuLUBlIJGzD/
Citera
2024-06-12, 22:05
Medlem
Citat:
Vilka studier då? Ett antal säger du. Vilka?

Tja, en av forskarna är Mikolaj Raszek, här kan du lära dig mer om turbocancer (vi vet båda när och var det ordet myntades i samband med Lundaforskarens varning). Som Raszek säger här är det hyperprogressiv sjukdom som populärt kallas turbocancer: https://www.youtube.com/watch?v=0nP3gFfMKsI

Cancer-oron i artiklarna brukar kopplas till den kraftigt förhölja nivån av IgG4-antikroppar som uppstår efter tredje dosen mRNA-vaccin, särskilt hos dem som vaccinerats före de smittades av Covid. Det var Irrgang et al 22 dec 2022, som upptäckte detta och skrev om det i den tunga tidskriften Science Immunology (https://www.science.org/doi/10.1126/sciimmunol.ade2798), och andra har sedan vi sedan citera andra som har fortsatt dessa studier, till exempel

Uversky et al, maj 2023 i tunga tidskriften Vaccines med artikeln "IgG4 Antibodies Induced by Repeated Vaccination May Generate Immune Tolerance to the SARS-CoV-2 Spike Protein", där de till exempel skriver:
Additionally, recent investigations have found abnormally high levels of IgG4 in people who were administered two or more injections of the mRNA vaccines. (...) However, emerging evidence suggests that the reported increase in IgG4 levels detected after repeated vaccination with the mRNA vaccines may not be a protective mechanism; rather, it constitutes an immune tolerance mechanism to the spike protein that could promote unopposed SARS-CoV2 infection and replication by suppressing natural antiviral responses. Increased IgG4 synthesis due to repeated mRNA vaccination with high antigen concentrations may also cause autoimmune diseases, and promote cancer growth and autoimmune myocarditis in susceptible individuals. https://www.mdpi.com/2076-393X/11/5/991
Vi kan ta Kiszel et al, 13 aug 2023 i tidskriften Nature. Artikeln är "Class switch towards spike protein-specific IgG4 antibodies after SARS-CoV-2 mRNA vaccination depends on prior infection history". Jag citerar:
high levels of IgG4 expression can appear after allergen-specific immunotherapy43 or in several types of cancers44, which is beneficial in allergic diseases but may indicate impaired humoral immunity to tumors. https://www.nature.com/articles/s41598-023-40103-x
Vi kan ta Akhtar et al 20 dec 2023 i Frontiers in Immunology, "Appearance of tolerance-induction and non-inflammatory SARS-CoV-2 spike-specific IgG4 antibodies after COVID-19 booster vaccinations":
IgG4 responses exhibited a distinct pattern. IgG4 remained undetectable initially but increased extensively six months after the second mRNA dose, eventually replacing IgG1 after the 3rd/4th mRNA doses. (...) The role of the least abundant IgG4 is not well understood in terms of its regulatory functions in various diseases. Depending on the type and condition of the disease, this regulatory role can be either beneficial or detrimental (11). IgG4 shows an advantageous effect in response to allergen and parasitic infection allergen and parasitic response while countering hypersensitivity (22–24), yet contributing to the onset and progression of autoimmune diseases, tumor immunology, and IgG4-related diseases, lacking specific treatments (11). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10763240/
Det finns fler, men jag tar Espino et al 26 jan 2024, i tunga tidskriften Viruses, med "The Anti-SARS-CoV-2 IgG1 and IgG3 Antibody Isotypes with Limited Neutralizing Capacity against Omicron Elicited in a Latin Population a Switch toward IgG4 after Multiple Doses with the mRNA Pfizer–BioNTech Vaccine":
IgG4 is typically induced during helminth infections and allergic diseases where this antibody subclass plays a protective role [61]. However, in other circumstances, a high level of IgG4 in the serum is considered pathogenic because it could trigger an autoimmune disease [68], cancer [69,70], or many other illnesses such as lymphadenopathy [71], interstitial pneumonitis [72], and aortic aneurism [73]. Hence, it has been proposed that instead of being beneficial, repeated vaccinations tend to induce immunological tolerance. This could occur because the amount of spike protein produced in response to repeated mRNA administration is too high and lasts too long in the body. The continuous exposure of T-cells to such a large amount of spike protein could desensitize the CD4+ and CD8+ cells, making them lose their capacity to proliferate and, consequently, lose their capacity to respond appropriately to re-infections with SARS-CoV-2 variants [74]. If this happens, the immune system could become exhausted, leading to autoimmunity [74]. Therefore, it is not unlikely that subjects who have received booster injections and who are re-exposed to the virus may suffer a more severe COVID-19 disease. https://www.mdpi.com/1999-4915/16/2/187
Så att mRNA-vaccinet ger konstigt förhöljda IgG4 är väl belagt i många fler studier än dessa. Att förhöjt IgG4 kopplas till cancer vet man också, och du ser det till exempel i studierna ovan. Frågan gäller nu om antikroppen som de flesta som har tagit till exempel Pfizers mRNA-vaccin försvårar kroppens försvar mot cancer eller inte.

Har du själv någon konkret "teori" om vad de kraftigt förhöjda IgG4-nivåerna beror på? Alltså vad det är i mRNA-vaccinen som skapar dem? Kanske har du även nån "teori" kring vilka möjliga negativa effekter det kan få?
Citera
2024-06-13, 20:56
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Tja, en av forskarna är Mikolaj Raszek, här kan du lära dig mer om turbocancer (vi vet båda när och var det ordet myntades i samband med Lundaforskarens varning). Som Raszek säger här är det hyperprogressiv sjukdom som populärt kallas turbocancer: https://www.youtube.com/watch?v=0nP3gFfMKsI

Cancer-oron i artiklarna brukar kopplas till den kraftigt förhölja nivån av IgG4-antikroppar som uppstår efter tredje dosen mRNA-vaccin, särskilt hos dem som vaccinerats före de smittades av Covid. Det var Irrgang et al 22 dec 2022, som upptäckte detta och skrev om det i den tunga tidskriften Science Immunology (https://www.science.org/doi/10.1126/sciimmunol.ade2798), och andra har sedan vi sedan citera andra som har fortsatt dessa studier, till exempel

Uversky et al, maj 2023 i tunga tidskriften Vaccines med artikeln "IgG4 Antibodies Induced by Repeated Vaccination May Generate Immune Tolerance to the SARS-CoV-2 Spike Protein", där de till exempel skriver:
Additionally, recent investigations have found abnormally high levels of IgG4 in people who were administered two or more injections of the mRNA vaccines. (...) However, emerging evidence suggests that the reported increase in IgG4 levels detected after repeated vaccination with the mRNA vaccines may not be a protective mechanism; rather, it constitutes an immune tolerance mechanism to the spike protein that could promote unopposed SARS-CoV2 infection and replication by suppressing natural antiviral responses. Increased IgG4 synthesis due to repeated mRNA vaccination with high antigen concentrations may also cause autoimmune diseases, and promote cancer growth and autoimmune myocarditis in susceptible individuals. https://www.mdpi.com/2076-393X/11/5/991
Vi kan ta Kiszel et al, 13 aug 2023 i tidskriften Nature. Artikeln är "Class switch towards spike protein-specific IgG4 antibodies after SARS-CoV-2 mRNA vaccination depends on prior infection history". Jag citerar:
high levels of IgG4 expression can appear after allergen-specific immunotherapy43 or in several types of cancers44, which is beneficial in allergic diseases but may indicate impaired humoral immunity to tumors. https://www.nature.com/articles/s41598-023-40103-x
Vi kan ta Akhtar et al 20 dec 2023 i Frontiers in Immunology, "Appearance of tolerance-induction and non-inflammatory SARS-CoV-2 spike-specific IgG4 antibodies after COVID-19 booster vaccinations":
IgG4 responses exhibited a distinct pattern. IgG4 remained undetectable initially but increased extensively six months after the second mRNA dose, eventually replacing IgG1 after the 3rd/4th mRNA doses. (...) The role of the least abundant IgG4 is not well understood in terms of its regulatory functions in various diseases. Depending on the type and condition of the disease, this regulatory role can be either beneficial or detrimental (11). IgG4 shows an advantageous effect in response to allergen and parasitic infection allergen and parasitic response while countering hypersensitivity (22–24), yet contributing to the onset and progression of autoimmune diseases, tumor immunology, and IgG4-related diseases, lacking specific treatments (11). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10763240/
Det finns fler, men jag tar Espino et al 26 jan 2024, i tunga tidskriften Viruses, med "The Anti-SARS-CoV-2 IgG1 and IgG3 Antibody Isotypes with Limited Neutralizing Capacity against Omicron Elicited in a Latin Population a Switch toward IgG4 after Multiple Doses with the mRNA Pfizer–BioNTech Vaccine":
IgG4 is typically induced during helminth infections and allergic diseases where this antibody subclass plays a protective role [61]. However, in other circumstances, a high level of IgG4 in the serum is considered pathogenic because it could trigger an autoimmune disease [68], cancer [69,70], or many other illnesses such as lymphadenopathy [71], interstitial pneumonitis [72], and aortic aneurism [73]. Hence, it has been proposed that instead of being beneficial, repeated vaccinations tend to induce immunological tolerance. This could occur because the amount of spike protein produced in response to repeated mRNA administration is too high and lasts too long in the body. The continuous exposure of T-cells to such a large amount of spike protein could desensitize the CD4+ and CD8+ cells, making them lose their capacity to proliferate and, consequently, lose their capacity to respond appropriately to re-infections with SARS-CoV-2 variants [74]. If this happens, the immune system could become exhausted, leading to autoimmunity [74]. Therefore, it is not unlikely that subjects who have received booster injections and who are re-exposed to the virus may suffer a more severe COVID-19 disease. https://www.mdpi.com/1999-4915/16/2/187
Så att mRNA-vaccinet ger konstigt förhöljda IgG4 är väl belagt i många fler studier än dessa. Att förhöjt IgG4 kopplas till cancer vet man också, och du ser det till exempel i studierna ovan. Frågan gäller nu om antikroppen som de flesta som har tagit till exempel Pfizers mRNA-vaccin försvårar kroppens försvar mot cancer eller inte.

Har du själv någon konkret "teori" om vad de kraftigt förhöjda IgG4-nivåerna beror på? Alltså vad det är i mRNA-vaccinen som skapar dem? Kanske har du även nån "teori" kring vilka möjliga negativa effekter det kan få?

Ja, mrna injektionerna medför en väldigt lång antigen exponering som studier du pekar på pratar om.

Vid klassisk vaccinering har man inte dessa långa aktiveringar av immunförsvaret så helt klart är denna genterapi nåt helt nytt som vi inte till fullo förstår konsekvenserna av.

Såg en video av Veritas där en FDA anställd berättade hur Pfizer betalade rejält med pengar för att få igenom godkännande. "Emergency authorization" ställer dessutom lägre krav på Pfizer så de kan rulla ut o tjäna pengar på onödiga o farliga injektioner av småbarn o bebisar. En riktigt ding ding värld vi lever i där psykopater på Pfizer blir rika på småbarns bekostnad.
Citera
2024-06-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ja, mrna injektionerna medför en väldigt lång antigen exponering som studier du pekar på pratar om.

Vid klassisk vaccinering har man inte dessa långa aktiveringar av immunförsvaret så helt klart är denna genterapi nåt helt nytt som vi inte till fullo förstår konsekvenserna av.

Såg en video av Veritas där en FDA anställd berättade hur Pfizer betalade rejält med pengar för att få igenom godkännande. "Emergency authorization" ställer dessutom lägre krav på Pfizer så de kan rulla ut o tjäna pengar på onödiga o farliga injektioner av småbarn o bebisar. En riktigt ding ding värld vi lever i där psykopater på Pfizer blir rika på småbarns bekostnad.

Ja, precis. Och alla väntar och hoppas på det bästa. Jag såg att Yahoo "debunkat" ett turbocancer-påstående nyss. Jag blir inte klok på det. Yahoo förklarar att påståendet om kraftigt förhöjd cancer är felaktigt, dels eftersom Yahoo inte kan följa siffrorna i VAERS, dels eftersom påståendet inte tar upp att detta bara gäller folk i 30-årsåldern, vars cancer ökat från 1 fall till 141 mellan 2021 och 2024, och dels eftersom "turbocancer" inte är ett medicinskt etablerat begrepp. https://ca.news.yahoo.com/fact-check-mrna-jabs-allegedly-001200899.html

Såg du, för resten, det är som jag har sagt tidigare, korrektamund0 blir alltid tyst som en mus när man nämner mRNA och IgG4.
Citera
2024-06-14, 21:37
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ja, precis. Och alla väntar och hoppas på det bästa. Jag såg att Yahoo "debunkat" ett turbocancer-påstående nyss. Jag blir inte klok på det. Yahoo förklarar att påståendet om kraftigt förhöjd cancer är felaktigt, dels eftersom Yahoo inte kan följa siffrorna i VAERS, dels eftersom påståendet inte tar upp att detta bara gäller folk i 30-årsåldern, vars cancer ökat från 1 fall till 141 mellan 2021 och 2024, och dels eftersom "turbocancer" inte är ett medicinskt etablerat begrepp. https://ca.news.yahoo.com/fact-check-mrna-jabs-allegedly-001200899.html

Såg du, för resten, det är som jag har sagt tidigare, korrektamund0 blir alltid tyst som en mus när man nämner mRNA och IgG4.

mRNA o IgG4 är inget som Pfizer troll kan attackera. Solid forskning bakom o med största sannolikhet finns det ett samband mrna->igg4->cancer. Så ja, han blir tyst som en laboratoriemus ;-)

Vid naturliga infektioner blir exponeringen för antigen kortvarig så naturligvis ska vaccin efterlikna naturlig infektion o antigen exponeringen ska vara kortvarig.

Att exponera immunförsvaret för antigen i månader är inte normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in