Citat:
Ursprungligen postat av
justformybaby
det finns i din fantasi.
det har aldrig hittats i verkligheten. dess påstådda genom har sekvenserats (teoretiskt pusslats ihop i datorprogram) från en enorm mängd kortare gensekvenser med okänt ursprung.
Ännu värre.
Det var två dataprogram, om jag minns historian rätt. Som inte var överens om resultatet. Så man bara valde resultatet från det ena programmet. Man bestämde sig för att DET var "viruset".
Och så var programmen i förväg inställda på att försöka pussla ihop nåt som liknade ett coronavirus. För av nån anledning hade man bestämt sig för att viruset man letade efter var av just den typen.
Det var ju nån tråd i början av "pandemin" där TS samvetsgrant hade samkört offentlig svensk data om antal utförda tester kontra antalet påstådda "cases" av covid. Och samvariationen var i princip perfekt. Ändå var det som att informationen inte gick in i skallen på folk. Jag tror att många vägrar tro att lögnerna kan vara så förbannat djärva.
Samma sak med den här historian. Det är ju totalt obegripligt hur metodiken som användes vid "upptäckten" av det förmodade viruset någonsin skulle kunna resultera i nåt vettigt resultat. Det är uppenbart. Men det är som att det fullkomligt ologiska tillvägagångssättet gör att folk får kortslutning i huvudet. Man vill inte ens processa informationen, och då blir default att "lita på vetenskapen".
Men jag är alltid beredd att ändra uppfattning om ny information tillkommer. Det enda någon påläst covid-apologet behöver göra är att ge mig en rimlig lekmannaförklaring till hur metodiken kring virusisoleringen faktiskt var pålitlig. Förklara på ett begripligt sätt för mig hur den vetenskapliga metoden applicerades i detta fall, för att utesluta att resultatet från det där dataprogrammet bara var rent nonsens.