Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Inget annat? Verkligen? Sitter du inte och ljuger lite nu?
Citat:
Its vaccine was estimated to have saved millions of lives during the pandemic, but also caused rare, and sometimes fatal, blood clots.
https://www.bbc.com/news/health-68977026
Nej. Inget annat. Och lögnerna är det du som svarar för. Jag får väl dessutom påpeka att journalister på BBC inte fattar beslut på AstraZeneca och synnerhet motiverar de inte AstraZeneca's beslut. Att du sedan är så blåst att du fått för dig att en rent informativ passus i en artikel representerar AstraZenecas affärsbeslut visar om möjligt endast att du inte kan läsa. Det är inte svårt att förstå ditt ohederliga förhållningssätt till information när du dessutom utelämnar den information i artikeln som faktiskt informerar läsaren om VARFÖR AstraZeneca dragit tillbaka vaccinet. Man citerar ju AstraZeneca direkt. Men du är uppenbarligen både dum i huvudet och oärlig, och struntade i det. Sannolikt hoppades du på att ingen skulle LÄSA.
Citat:
AstraZeneca said it was "incredibly proud" of the vaccine, but it had made a commercial decision.
Nehej, inget medicinskt beslut således, utan ett kommersiellt sådant. Exakt som jag förklarade.
Citat:
It said the development of new vaccines that more closely match the mutated forms of Covid that are now circulating meant there was a "surplus of available updated vaccines", leading to a "decline in demand" for its vaccine which is "no longer being manufactured or supplied".
Jaha, precis som jag föklarade, således. Andra vaccin är uppdaterade för att vara verksamma mot det muterade viruset och det finns också ett överskott på detta vaccin vilket gjort att Astras vaccin inte längre efterfrågas och därför inte längre tillverkas eller säljs.
Citat:
Prof Finn added: "I think the withdrawal of the vaccine simply reflects it's no longer useful.
Jaha, således exakt vad jag påpekade. Vaccinet fyller inte längre någon funktion.
Så som det lilla lögnaktiga antivaxxar-patrask ljög du ihop något skit samtidigt som du anklagade dem som tilhandahöll korrekt information för lögn.
https://www.bbc.co.uk/news/health-68977026
Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Sen att du kallar oss som har ett försiktigare förhållningssätt till denna typ av påtvingade vaccinationskampanjer där man bl a sprutade barn och ungdomar, som f.ö. har i det närmaste 100% överlevnadsgrad vid insjuknande, fulla med för hastigt utvecklade för anti vaxxer patrask säger allt om dig.
Vad har ditt, eller för den delen MITT förhållningssätt till vaccin med saken att göra? Frågan handlar om huruvida en studie "länkar" överdödlighet till COVID-vaccin. Det gär den inte. Författarna av den studien har inte ens haft för avsikt att analysera den saken, och man har inte heller analyserat något dylikt. Däremot har man analyserat just det i ett flertal andra studier som jag länkat till. Där konstateras att det INTE finns någon länk mellan COVID-vaccin och överdödlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Jag vill tillägga att jag har en vän (fullt frisk) som fått blodpropp just av detta vaccin och hans hälsa är förstört för resten av hans liv och det skyddade inte honom från att även få covid. Det hade varit bättre att bara ha insjuknat i covid och sen bli frisk precis som nästan 99% av oss andra som haft det och slippa vaccinets blodpropp.
Jaha. Och vad har det med sakfrågan att göra? Inte ett dugg.
Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Eller är det här ngt som inte resonerar hos dig?
Det här är ett vetenskapligt forum där man diskuterar vetenskap. Vad din kompisar eller vad någon kokar ihop i en bloggpost eller på X.com är fullständigt irrelevant för oss som inte diskuterar med utgångspunkt från känslor.
Herre min skapare vad blåsta dessa antivaxxar-patrask är. Det är skrämmande, faktiskt.