2024-06-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, pandemier är inte helt smärtfria. Tough luck.
Författarna till studien skriver alltså att "Excess mortality has remained high in the Western World for three consecutive years, despite the implementation of containment measures and COVID-19 vaccines. This raises serious concerns."

Varför väcker detta allvarliga farhågor? Jo därför att efter en pandemi där svaga dött i förtid borde det åren efter råda underdödlighet vilket det inte gör.

Dessutom... Hehe, om WHO år 2009 inte hade ändrat definitionen av pandemi så skulle smittan av SARS-CoV-2 inte ens ha räknats som en pandemi och vi skulle ha levt våra liv precis som vanligt. Det skulle inte varit högre dödlighet än vilket svårt influensaår som helst... ridå.
Citera
2024-06-10, 11:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Författarna till studien skriver alltså att "Excess mortality has remained high in the Western World for three consecutive years, despite the implementation of containment measures and COVID-19 vaccines. This raises serious concerns."

Varför väcker detta allvarliga farhågor? Jo därför att efter en pandemi där svaga dött i förtid borde det åren efter råda underdödlighet vilket det inte gör.
Problemet för antivaxxar-patrasket här är väl rent krasst att förmågan att förstå och läsa innantal begränsar deras möjlighet att tillgodogöra sig den information och vetenskap som den utbildade delen av världen förlitar sig på. Den vetenskapen visar med emfas att det efter en pandemi alltid följt en period där det i högre omfattning än normalt avlider folk i sjukdomar som endast indirekt kan kopplas till den pandemiska infektionen. Hit räknas särskilt hjärt kärl- och cerebrovaskulära sjukdomar.

Att man upprepade gånger dessutom skjuter fram fakta och statistik i ämnet under näsan på antivaxxar-patrasken utan att de lyckas fatta gör att man kan försäkra sig om att man diskuterar med någon som inte bara är gravt ointelligent utan dessutom saknar all vilja att faktiskt få in lite kunskap innanför pannbenet. Men vi får väl ta det igen, även om vi kan försäkra oss om att dumhuvudena inte kommer fatta ett dyft:

Man behöver inte börja leta efter orsaker till varför folk avlider i högre omfattning än normalt efter en pandemisk novel infektionssjukdom. Man vet redan varför det sker. Det är bara dumhuvudena inom antivaxxar-sfären som inte förstår det.

Citat:
Death rates from all causes, from influenza and pneunmonia, and from all other causes were analyzed in weekly intervals for the years 1918 to 1929 for a group of 35 large cities in the United States with respect to (a) time distribution of the excess deaths during influenza epidemics in each of the three cause groups, (b) extent of the excess above expected or normal rates for the same season of the year, (c) proportion of the total excess that was credited to influenza and pneu- monia, and (d) the proportion credited to other causes of death. Weekly excess deaths credited to causes other than influenza and pneumonia present a picture strikingly similar in time distribution to excess deaths credited to influenza and pneumonia. In the minor epidemics that have occurred since 1920, about 40 per cent of the excess mortality from all causes has been credited to causes other than influenza and pneumonia. In the epidemic of 1920, 23 per cent of the excess deaths were so credited, and in 1918-19, 8 per cent of the excess deaths were credited to causes other than influ- enza and pneumonia. Excess deaths in which influenza or pneuimonia was credited as a contributory but not as a primary cause of death seem to account for only about half of the excess deaths credited to causes other than influenza and pneumonia. The chief causes to which excess deaths from causes other than influenza and pneumonia are credited during influenza epidemics are organic heart diseases, nephritis, cerebral hemorrhage, diabetes, respiratory tuberculosis, bronchitis, and puerperal conditions other than septicemia. In the epidemics of 1918-19 and 1920 respiratory tuberculosis and puerperal causes were more important as contributors of excess deaths than in the minor epidemics since 1920. In the latter epidemics from 1922 to 1929, 46 per cent of the excess deaths not credited to influenza and pneumonia were credited to organic heart diseases. REFERENCES (1) Collins, S. D., Frost, W. H., Gover, M., and Sydenstricker, E.: Mortality from Influenza and Pneumonia in 50 Large Cities of the United States, 1910- 1929. Pub. Health Rep., vol. 45, No. 39, September 26, 1930. (Reprint 1415)
https://www.jstor.org/stable/4580606?read-now=1&seq=17#page_scan_tab_contents

Och det här har man alltså vetat i över hundra år. I motsats till ett ointelligent antivaxxar-patrask klarar dessutom en femåring av att titta i befintlig statistik för att konstatera att det inte är någon skillnad i överdödlighet mellan vaccinerade och ovaccinerade.
https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsbyvaccinationstatusengland

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Dessutom... Hehe, om WHO år 2009 inte hade ändrat definitionen av pandemi så skulle smittan av SARS-CoV-2 inte ens ha räknats som en pandemi och vi skulle ha levt våra liv precis som vanligt. Det skulle inte varit högre dödlighet än vilket svårt influensaår som helst... ridå.
Den uppskattade dödssiffran för pandemin under åren 2020-2021 är knappt 15 miljoner människor över samtliga världsdelar. Du kan vara försäkrad om att SARS-CoV-2 hade klassats som en pandemi alldeles oaktat vilken vrickad och mentalt störda tolkning du vill göra av gällande definition.
https://www.un.org/en/desa/149-million-excess-deaths-associated-covid-19-pandemic-2020-and-2021

En direkt uppskattning är att det avled 30-50ggr så många i COVID som i en influensa-epidemi. Jöns.

Herregud, att dessa fåntrattar inte läggar av sitt eviga antivaxxar-patraskande. Man baxnar över ointelligensen.
Citera
2024-06-10, 12:29
Medlem
Citat:
* Problemet för antivaxxar-patrasket
* Det är bara dumhuvudena inom antivaxxar-sfären som inte förstår det.
* ointelligent antivaxxar-patrask
* Herregud, att dessa fåntrattar inte läggar av sitt eviga antivaxxar-patraskande.
* Man baxnar över ointelligensen.
Jag förväntar mig att du försvarar Big Pharma, det är ju din jobb. Men varför är du så arg? Låter nästan som att du i brist på sanning försöker kompensera med svordomar och förolämpningar. Exemplen ovan är bara från ett enda inlägg (ditt senaste i denna tråd).

Är du missnöjd med författarna av studien får du väl kontakta dem och skälla istället.

Det finns ju en annan kanadensisk studie där ett forskarteam uppskattar att 17 miljoner människor dött av "vaccinen". Jag tror det är en underdrift.
Citera
2024-06-10, 13:46
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Det här är tyvärr fel. Eller rättare sagt; påståendet är resultatet av antivaxxar-patraskens desinformationskampanjer och aldrig sinande försök att dra lögnaktiga växlar på i övrigt ganska harmlös information.

Nej, AstraZeneca har inte "dragit tillbaka ett vaccin med hänvisning till sidoeffekter". Man har beslutat att dra tillbaka produkten av det förklarliga skälet att:
1. Vaccinet utvecklades initialt för att skydda mot sjukdom orsakad av en virusstam som inte längre cirkulerar.
2. Andra vaccintillverkare har uppdaterade varianter som skyddar mot de nuvarande stammarna.
3. Ingen köper längre något vaccin av AstraZeneca eftersom vaccinet knappt är verksamt mot de nya virusstammarna.
4. Man vill inte längre betala de avgifter som licensierade produkter är belagda med.

Inget annat.
Inget annat? Verkligen? Sitter du inte och ljuger lite nu?
Citat:
AstraZeneca said it was "incredibly proud" of the vaccine, but it had made a commercial decision.
It said the rise of new coronavirus variants meant demand had shifted to the newer updated vaccines.
Its vaccine was estimated to have saved millions of lives during the pandemic, but also caused rare, and sometimes fatal, blood clots.
https://www.bbc.com/news/health-68977026

Sen att du kallar oss som har ett försiktigare förhållningssätt till denna typ av påtvingade vaccinationskampanjer där man bl a sprutade barn och ungdomar, som f.ö. har i det närmaste 100% överlevnadsgrad vid insjuknande, fulla med för hastigt utvecklade för anti vaxxer patrask säger allt om dig.

Jag vill tillägga att jag har en vän (fullt frisk) som fått blodpropp just av detta vaccin och hans hälsa är förstört för resten av hans liv och det skyddade inte honom från att även få covid. Det hade varit bättre att bara ha insjuknat i covid och sen bli frisk precis som nästan 99% av oss andra som haft det och slippa vaccinets blodpropp.

Eller är det här ngt som inte resonerar hos dig?
Senast redigerad av ForumApache 2024-06-10 kl. 13:52.
Citera
2024-06-10, 13:59
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Problemet för antivaxxar-patrasket här är väl rent krasst att förmågan att förstå och läsa innantal begränsar deras möjlighet att tillgodogöra sig den information och vetenskap som den utbildade delen av världen förlitar sig på.
All tillgänglig information och vetenskap som den utbildade delen av världen förlitar sig på har obestridligt påvisat att denna typen av koronavirus alltid muterat efter några varv i befolkningen och förvandlas till helt vanliga förkylningar, UTAN MASSVACCINATIONER.
Citera
2024-06-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Vad är det för studie, länk?
Det var den här studien jag tänkte på...

https://correlation-canada.org/covid-19-vaccine-associated-mortality-in-the-southern-hemisphere/
"We quantify the overall all-ages vDFR for the 17 countries to be (0.126 ± 0.004) %,
which would imply 17.0 ± 0.5 million COVID-19 vaccine deaths worldwide, from 13.50
billion injections up to 2 September 2023. This would correspond to a mass iatrogenic
event that killed (0.213 ± 0.006) % of the world population (1 death per 470 living
persons, in less than 3 years), and did not measurably prevent any deaths."
Citera
2024-06-10, 17:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Inget annat? Verkligen? Sitter du inte och ljuger lite nu?

Citat:
Its vaccine was estimated to have saved millions of lives during the pandemic, but also caused rare, and sometimes fatal, blood clots.

https://www.bbc.com/news/health-68977026
Nej. Inget annat. Och lögnerna är det du som svarar för. Jag får väl dessutom påpeka att journalister på BBC inte fattar beslut på AstraZeneca och synnerhet motiverar de inte AstraZeneca's beslut. Att du sedan är så blåst att du fått för dig att en rent informativ passus i en artikel representerar AstraZenecas affärsbeslut visar om möjligt endast att du inte kan läsa. Det är inte svårt att förstå ditt ohederliga förhållningssätt till information när du dessutom utelämnar den information i artikeln som faktiskt informerar läsaren om VARFÖR AstraZeneca dragit tillbaka vaccinet. Man citerar ju AstraZeneca direkt. Men du är uppenbarligen både dum i huvudet och oärlig, och struntade i det. Sannolikt hoppades du på att ingen skulle LÄSA.

Citat:
AstraZeneca said it was "incredibly proud" of the vaccine, but it had made a commercial decision.
Nehej, inget medicinskt beslut således, utan ett kommersiellt sådant. Exakt som jag förklarade.

Citat:
It said the development of new vaccines that more closely match the mutated forms of Covid that are now circulating meant there was a "surplus of available updated vaccines", leading to a "decline in demand" for its vaccine which is "no longer being manufactured or supplied".
Jaha, precis som jag föklarade, således. Andra vaccin är uppdaterade för att vara verksamma mot det muterade viruset och det finns också ett överskott på detta vaccin vilket gjort att Astras vaccin inte längre efterfrågas och därför inte längre tillverkas eller säljs.

Citat:
Prof Finn added: "I think the withdrawal of the vaccine simply reflects it's no longer useful.
Jaha, således exakt vad jag påpekade. Vaccinet fyller inte längre någon funktion.

Så som det lilla lögnaktiga antivaxxar-patrask ljög du ihop något skit samtidigt som du anklagade dem som tilhandahöll korrekt information för lögn.

https://www.bbc.co.uk/news/health-68977026

Citat:
Sen att du kallar oss som har ett försiktigare förhållningssätt till denna typ av påtvingade vaccinationskampanjer där man bl a sprutade barn och ungdomar, som f.ö. har i det närmaste 100% överlevnadsgrad vid insjuknande, fulla med för hastigt utvecklade för anti vaxxer patrask säger allt om dig.
Vad har ditt, eller för den delen MITT förhållningssätt till vaccin med saken att göra? Frågan handlar om huruvida en studie "länkar" överdödlighet till COVID-vaccin. Det gär den inte. Författarna av den studien har inte ens haft för avsikt att analysera den saken, och man har inte heller analyserat något dylikt. Däremot har man analyserat just det i ett flertal andra studier som jag länkat till. Där konstateras att det INTE finns någon länk mellan COVID-vaccin och överdödlighet.

Citat:
Jag vill tillägga att jag har en vän (fullt frisk) som fått blodpropp just av detta vaccin och hans hälsa är förstört för resten av hans liv och det skyddade inte honom från att även få covid. Det hade varit bättre att bara ha insjuknat i covid och sen bli frisk precis som nästan 99% av oss andra som haft det och slippa vaccinets blodpropp.
Jaha. Och vad har det med sakfrågan att göra? Inte ett dugg.

Citat:
Eller är det här ngt som inte resonerar hos dig?
Det här är ett vetenskapligt forum där man diskuterar vetenskap. Vad din kompisar eller vad någon kokar ihop i en bloggpost eller på X.com är fullständigt irrelevant för oss som inte diskuterar med utgångspunkt från känslor.

Herre min skapare vad blåsta dessa antivaxxar-patrask är. Det är skrämmande, faktiskt.
Citera
2024-06-10, 20:10
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Nej. Inget annat. Och lögnerna är det du som svarar för. Jag får väl dessutom påpeka att journalister på BBC inte fattar beslut på AstraZeneca och synnerhet motiverar de inte AstraZeneca's beslut. Att du sedan är så blåst att du fått för dig att en rent informativ passus i en artikel representerar AstraZenecas affärsbeslut visar om möjligt endast att du inte kan läsa. Det är inte svårt att förstå ditt ohederliga förhållningssätt till information när du dessutom utelämnar den information i artikeln som faktiskt informerar läsaren om VARFÖR AstraZeneca dragit tillbaka vaccinet. Man citerar ju AstraZeneca direkt. Men du är uppenbarligen både dum i huvudet och oärlig, och struntade i det. Sannolikt hoppades du på att ingen skulle LÄSA.
I ditt svar kan vi läsa vad definitionen av en uppblåst och arrogant idiot är. Det är vad du är när du påstår att jag ljugit och jag skulle ha tänkt si eller så.

Citat:
Så som det lilla lögnaktiga antivaxxar-patrask ljög du ihop något skit samtidigt som du anklagade dem som tilhandahöll korrekt information för lögn.
Varför tror du jag är en antivaxxare? Vad det nu är för något.

Citat:
Frågan handlar om huruvida en studie "länkar" överdödlighet till COVID-vaccin. Det gär den inte. Författarna av den studien har inte ens haft för avsikt att analysera den saken, och man har inte heller analyserat något dylikt. Däremot har man analyserat just det i ett flertal andra studier som jag länkat till. Där konstateras att det INTE finns någon länk mellan COVID-vaccin och överdödlighet.
Här visar du helt tydligt att det brister både i läsförståelse och analytiskt tänkande hos dig. I studien upptas just det att det inte råder full konsensus i huruvida vaccinen är helt ofarliga eller inte (sidan 8 meningen som slutar med ref. nr 85 och framåt) samt att rapporten uppmanar myndigheter att undersöka vad denna aldrig tidigare beskådade överdödligheten beror på (sidan 9, sista stycket).
Din förbannade vaxxbög.

Citat:
Det här är ett vetenskapligt forum där man diskuterar vetenskap. Vad din kompisar eller vad någon kokar ihop i en bloggpost eller på X.com är fullständigt irrelevant för oss som inte diskuterar med utgångspunkt från känslor.
Eeeeh? Vad fan svara du på, din jävla narcissist?
Citat:
Herre min skapare vad blåsta dessa antivaxxar-patrask är. Det är skrämmande, faktiskt.
Vad som är skrämmande är att du verkligen inbillade dig att du och endast du har rätt.
Du ignorerade helt och hållet det faktum att vaccinet verkligen orsakade blodproppar. Är det så det fungerar i ditt huvud? Att om du inte nämner ngt så existerar det inte?
Citera
2024-06-10, 20:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
I ditt svar kan vi läsa vad definitionen av en uppblåst och arrogant idiot är. Det är vad du är när du påstår att jag ljugit och jag skulle ha tänkt si eller så.
Nehej, du fattade inte. Då tar jag det igen:
AstraZeneca har inte "dragit tillbaka ett vaccin med hänvisning till sidoeffekter". Är det här verkligen något som du har problem med att förstå?

Citat:
Varför tror du jag är en antivaxxare? Vad det nu är för något.
Att vara antivaxxer är när man aktivt visar omvärlden att man inte klarar av att tolka information.
Att vara antivaxxer är när man är tillräckligt dum för att lyssna och tro på propaganda som bottnar i okunskap, och därefter försöker övertyga andra om saken.
Att vara antivaxxer är när man aktivt förnekar fakta och vetenskap och sedan försöker påverka andra genom att hänvisa till felaktiga slutsatser.

Om man försöker antivaxx-propaganda genom att ljuga, hitta på, förvanska, vantolka, förvränga, förneka, fördumma och generellt sett bete sig som en ointelligent jöns med schizofrena drag, total avsaknad på läsförståelse och förmåga att tolka fakta och dessutom lider av uppenbar förföljelsemani - DÅ är man en antivaxxer. Det vill säga exakt som du gjorde när du ljög ihop en historia om att AstraZeneca "dragit tillbaka ett vaccin med hänvisning till sidoeffekter".

Citat:
Här visar du helt tydligt att det brister både i läsförståelse och analytiskt tänkande hos dig. I studien upptas just det att det inte råder full konsensus i huruvida vaccinen är helt ofarliga eller inte (sidan 8 meningen som slutar med ref. nr 85 och framåt) samt att rapporten uppmanar myndigheter att undersöka vad denna aldrig tidigare beskådade överdödligheten beror på (sidan 9, sista stycket).
Din förbannade vaxxbög.
Forskarna i studien länkar inte något vaccin till någon överdödlighet. De genomför ingen analys och de har överhuvudtaget inte nämnt att vaccin skulle orsaka överdödlighet. Det har det lilla antivaxxar-patrasket varit ointelligent nog att koka ihop själv.

Citat:
Vad som är skrämmande är att du verkligen inbillade dig att du och endast du har rätt.
Du ignorerade helt och hållet det faktum att vaccinet verkligen orsakade blodproppar. Är det så det fungerar i ditt huvud? Att om du inte nämner ngt så existerar det inte?
AstraZeneca har inte "dragit tillbaka ett vaccin med hänvisning till sidoeffekter". Det verkar olidligt svårt att få dig fatta något.

Skall man verkligen behöva förklara en gång till? Skall det verkligen vara så svårt även för en inbiten antivaxxare att fatta att ni blir grundlurade dag ut och dag in?
Citera
2024-06-10, 21:08
Medlem
Citat:
AstraZeneca har inte "dragit tillbaka ett vaccin med hänvisning till sidoeffekter". Är det här verkligen något som du har problem med att förstå?
Hehe... varför berättar du inte att AstraZeneca sedan år 2000 behövt betala 16 MILJARDER kronor i böter för bl.a. korruption och för att ha ljugit om sina produkter?

Det finns väl ingen som på fullt allvar tror att de är ärliga och erkänner att de drog tillbaka "vaccinet" för att det var livsfarligt och att ingen jävel längre ville köpa det?

Jag är övertygad om att AstraZenecas "vaccin" är en bidragande orsak till överdödligheten som forskarna i studien konstaterar inte vill ge med sig.

I länken nedan kan den som vill läsa om de brott AstraZeneca dömts för sedan 2000-talet.

https://violationtracker.goodjobsfirst.org/?parent=astrazeneca&order=pen_year&sort=
"safety-related offenses, False Claims Act and related, consumer-protection-related offenses, healthcare-related offenses, drug or medical equipment safety violation, competition-related offenses, price-fixing or anti-competitive practices, Foreign Corrupt Practices Act..."
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-06-10 kl. 22:05.
Citera
2024-06-11, 08:02
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Tror du på fullt allvar att AstraZenecas beslut att slutligen dra in detta vaccin absolut inte har ett dyft att göra med att bolaget fått betala ut ersättningar 144 ggr till offer för vaccinets biverkningar?
https://www.bbc.com/news/health-67370454

Återigen hoppar du helt sonika över det faktum att:
1. Vaccinet har biverkningar
2. Biverkningar med vaccinet orsakar allvarliga skador samt död
3. Bolaget har dömts till att betala ut ersättningar

Antingen så fattar inte du (”klarar inte av att tolka information”) eller så är det du som är lögnaren (”ljuga, hitta på, förvanska, vantolka, förvränga, förneka, fördumma och generellt sett bete sig som en ointelligent jöns”) och/eller ignorerar du delar av informationen (”förnekar fakta och vetenskap och sedan försöker påverka andra”).

Citat:
Att vara antivaxxer är när man aktivt visar omvärlden att man inte klarar av att tolka information.
Att vara antivaxxer är när man är tillräckligt dum för att lyssna och tro på propaganda som bottnar i okunskap, och därefter försöker övertyga andra om saken.
Att vara antivaxxer är när man aktivt förnekar fakta och vetenskap och sedan försöker påverka andra genom att hänvisa till felaktiga slutsatser.

Om man försöker antivaxx-propaganda genom att ljuga, hitta på, förvanska, vantolka, förvränga, förneka, fördumma och generellt sett bete sig som en ointelligent jöns med schizofrena drag, total avsaknad på läsförståelse och förmåga att tolka fakta och dessutom lider av uppenbar förföljelsemani - DÅ är man en antivaxxer. Det vill säga exakt som du gjorde när du ljög ihop en historia om att AstraZeneca "dragit tillbaka ett vaccin med hänvisning till sidoeffekter".
Ok. Du visar ju att du är sjukt rabiat mot alla som som inte är lika övertygade om att vaccinen är felfria, läkemedelsbolagen helt rena och att hundratusentals påvisade fall av biverkningar är bara ihopkokade lögner.
Är du även djupt religiös?

Citat:
Forskarna i studien länkar inte något vaccin till någon överdödlighet. De genomför ingen analys och de har överhuvudtaget inte nämnt att vaccin skulle orsaka överdödlighet. Det har det lilla antivaxxar-patrasket varit ointelligent nog att koka ihop själv.
Givetvis inte. Eftersom du helt enkelt skippar de meningarna som antyder en koppling (sidorna 8 och 9 som jag tidigare hänvisat till). Om du läser och ignorerar tvärt allt du inte vill se, ja då är det ju så som du vill tro.
Citera
2024-06-11, 09:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Tror du på fullt allvar att AstraZenecas beslut att slutligen dra in detta vaccin absolut inte har ett dyft att göra med att bolaget fått betala ut ersättningar 144 ggr till offer för vaccinets biverkningar?
https://www.bbc.com/news/health-67370454

Återigen hoppar du helt sonika över det faktum att:
1. Vaccinet har biverkningar
2. Biverkningar med vaccinet orsakar allvarliga skador samt död
3. Bolaget har dömts till att betala ut ersättningar
Skall vi tolka detta som att du inte fattar att INGET läkemedel, och i synnerhet INGET vaccin är fritt från biverkningar. De skäl du anger ovan kan appliceras på i princip varje aktiv substans som godkänns av EMA respektive FDA. För att få det godkännandet gör respektive regulatorisk myndighet en risk/nytta-analys där man bedömer om risken för biverkningar är större om man INTE använder substansen. I fallet med AstraZeneca's vaccin visade den analysen att risken för allvarliga sjukdom och död var BETYDLIGT större om man genomled sjukdomen utan att ha vaccinerats. Med facit hand visade sig den analysen dessutom vara helt korrekt.

AstraZeneca drar inte tillbaka något vaccin för att ett närmast astronomiskt litet antal personer drabbats av biverkningar. Problemet är att ingen köper deras vaccin längre. De sålde dessutom vaccinet till självkostnadspris och har aldrig tjänat några pengar. De skriver själva att de slutar sälja vaccinet för ingen längre köper det, och då andra tillverkar vaccin med bättre uppdaterade vacciner till och med har överskott på vaccin finns det naturligtvis ingen anledning att fortsätta producera, och marknadsföra det. Men antivaxxar-patrask som du hittar på en helt egen anledning och sprider det skitpratet varhelst du kommer åt. Konspirationsteorier, kallas det , och den typen av skitprat och trams förs på härvid avsedd plats, vilket i det fallet är forumet för just....konspirationsteorier.

Citat:
Givetvis inte. Eftersom du helt enkelt skippar de meningarna som antyder en koppling (sidorna 8 och 9 som jag tidigare hänvisat till). Om du läser och ignorerar tvärt allt du inte vill se, ja då är det ju så som du vill tro.
Det finns antagligen flera orsaker till att antivaxxar-patrask inbillar sig saker och ting på daglig bas. Det som ställer till det i det här fallet är tydligen förmågan att läsa och förstå skriven engelska inom ett område de inte är utbildade. Jag gissar att det är av den orsaken du inbillar dig att någon forskare i en vetenskaplig studie "antyder en koppling". Är du helt dum i huvudet? Ingenstans i den aktuella studien görs någon koppling eller hittas någon länk mellan vaccin och överdödlighet. Det finns däremot en UPPSJÖ studier i just det ämnet som allihopa med emfas visar att någon sådan koppling inte existerar. Men antivaxxar-patrask som du hittar på en helt egen tolkning istället för den som i skrift uttrycks i studien och sprider det skitpratet varhelst du kommer åt. Konspirationsteorier, kallas det , och den typen av skitprat och trams förs på härvid avsedd plats, vilket i det fallet är forumet för just....konspirationsteorier.

För den som fortfarande är så urbota ointelligent att de inte fattar att du ljög ihop en historia om att någon hittat en länk mellan vaccin och överdödlighet kommer här den konklusion som forskarna gör i studien:

Citat:
Conclusions
Excess mortality has remained high in the Western World for three consecutive years, despite the implementation of containment measures and COVID-19 vaccines. This raises serious concerns. Government leaders and policymakers need to thoroughly investigate underlying causes of persistent excess mortality.
https://bmjpublichealth.bmj.com/content/bmjph/2/1/e000282.full.pdf

Så nej, AstraZeneca har inte sagt att de drar tillbaka sitt vaccin pga vaccinskadeor, det ljög du helt enkelt ihop alternativt var så ointelligent att du inte klarade av att läsa och gjorde en annan tolkning än den som uttrycks, och ingen forskare i studien som är ämnet för tråden har hittat någon länk eller koppling mellan vaccin och överdödlighet. Det ljög du helt enkelt ihop alternativt var återigen så ointelligent att du inte klarade av att läsa och gjorde en annan tolkning än den som uttrycks.

Antivaxxar-patrask, ni är djupt tragiska människor. Ni behöver hjälp. Ni klarar ju för fanken inte ens av att kila iväg till konspirationsforumet med erat evinnerliga tramsande.

Stackars människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in