2024-06-09, 21:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Daily Mail:

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-13510959/amp/CCTV-reveals-Dr-Michael-Mosley-walked-treacherous-mountain-gingerly-picked-way-slope-stumbling-Mail- health-gurus-body-260ft-resort.html

Jag har fått intryck av att han hade brutit ena benet när han hittades, utifrån vad jag läst. Alltså hade hela äventyret säkert gått bra om han inte hade trillat och blivit liggande med ett benbrott.
Det var en polis i sökinsatsen som bröt benet inte Mosley.
Citera
2024-06-09, 21:46
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det var en polis i sökinsatsen som bröt benet inte Mosley.

Ja, det vet jag. Men jag läste någonstans (minns inte var, kan ha varit en grekisk tidning) att Mosley hade vad som såg ut att vara ett brutet ben när han hittades. Oavsett vad så är det obekräftade uppgifter.
Senast redigerad av plommonstup 2024-06-09 kl. 21:48.
Citera
2024-06-09, 21:48
Medlem
Det var då en jädra tur att Expressen varnade för starka bilder i sitt klipp...riktigt ruggigt med dessa "starka bilder".......hade det nog varit om det inte varit blurrat vill säga...skämtar dom eller??

Vilken helskumt jobbig, stenig väg Mosley valde att gå igenom, inte klokt nånstans!!!! Och ingen skugga fanns!!
Citera
2024-06-09, 21:49
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Med lite ansträngning lyckades jag ta ett bakvänt livtag på Wikipedia och få fram att agia marina är vår Sankta Margareta, jungfrun; 289–304, halshuggen.

Vänta nu, det bara snurrar i skallen på mig. Så Agia Marina är alltså inte en marina, utan bara en random plats, direkt översatt Sankta Marina? Mind blown - extra förvirrande eftersom det snackas ju hål i huvudet på oss om att det det är så mycket båtar ankrade där och taxibåtar som går därifrån. Det kanske faktiskt är en marina som också är döpt efter helgonet Marina?
Citera
2024-06-09, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Kanske blev han ditlurad av någon ?
För sex eller droger.
Sen coolar han vippen.
En överdos är ju inte orimlig att anta.
Att han lämnar mobilen kan ju vara för att han skulle köpa droger och inte ville bli spårad.

En läkare behöver inte köpa droger olagligt.
Citera
2024-06-09, 22:05
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
En läkare behöver inte köpa droger olagligt.
Nu var det ju länge sedan Mosley var aktiv läkare med legitimation.
Och fick ju kritik ibland för att han bla gjorde serie "trust me, I am a doctor".
Citera
2024-06-09, 22:11
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Nu var det ju länge sedan Mosley var aktiv läkare med legitimation.
Och fick ju kritik ibland för att han bla gjorde serie "trust me, I am a doctor".

Blir man av med sin lärarlegitimation i Storbritannien om man inte är praktiserande? I Sverige behåller man ju den livet ut.
Citera
2024-06-09, 22:19
Medlem
Förmodligen hade han vaccinerat sig. För det kan ju omöjligen varit saker som helt normal grekisk värme i kombination med t.ex. hans diabetes och övermod som bidragit till missödet.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2024-06-09 kl. 22:25.
Citera
2024-06-09, 22:33
Medlem
Vila i frid. Han var väl färdig med en bok nyligen!?
Citera
2024-06-09, 22:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vänta nu, det bara snurrar i skallen på mig. Så Agia Marina är alltså inte en marina, utan bara en random plats, direkt översatt Sankta Marina? Mind blown - extra förvirrande eftersom det snackas ju hål i huvudet på oss om att det det är så mycket båtar ankrade där och taxibåtar som går därifrån. Det kanske faktiskt är en marina som också är döpt efter helgonet Marina?

En konstgjord badstrand är det nog först o främst. Som man fr a når från havet. Döpt efter klostret på den lilla ön…

Hoppas snurret blev mindre nu…
Senast redigerad av Lonnrot 2024-06-09 kl. 22:46.
Citera
2024-06-09, 22:54
Medlem
Stackaren, hade jobbat mycket och skulle semestra. Han mådde inte bra den dagen, varför fick han då gå ensam i glödheta värmen? Olyckor händer lätt, hoppas bara det verkligen var en olycka och inte ett brott, märkligt de utesluter det så tvärsäkert innan rättsmedicinsk undersökning. Kanske någon hangry 5:2:are eller ilsken tjockis som såg rött? Eller frun som lejt någon, motiv livförsäkring?
Hursom dog han iaf "mitt i steget" och slapp bli gaggig och värkbruten. Rest in peace.
Citera
2024-06-09, 22:57
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Förmodligen hade han vaccinerat sig. För det kan ju omöjligen varit saker som helt normal grekisk värme i kombination med t.ex. hans diabetes och övermod som bidragit till missödet.

Ja, det var min första tanke. Mosley pushade hårt för vaccinen samt skall även haft hjärtproblem. Denna värme i kombination att ta mRNA injektioner med ett hjärtproblem skördar offer.

https://www.sbs.com.au/news/insight/article/dr-mosley-on-why-australians-should-be-getting-a-covid-vaccine-when-its-ready/xix8qgd78
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in