2024-06-09, 21:01
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, vi vet som sagt inte när han kom till fyndplatsen.

Vi vet att kroppen hade börjat brytas ner ordentligt. I sol och värme går det naturligtvis snabbare än i rumstemperatur. Men vi kan utesluta att han dött idag. Allt handlar om att utesluta. Borde ju du veta.
Citera
2024-06-09, 21:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Med lite ansträngning lyckades jag ta ett bakvänt livtag på Wikipedia och få fram att agia marina är vår Sankta Margareta, jungfrun; 289–304.
Kvinnan från havet

Vackert.
Senast redigerad av ReedMe 2024-06-09 kl. 21:06.
Citera
2024-06-09, 21:04
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Jag vill minnas att han vid några tillfällen i sina program har pratat om hur hans pappa dog i 65-års ålder av hjärtattack eller liknande och att han hade nedärvda anlag för att gå samma öde till mötes. Han gjorde några tester i nått program som bekräftade det.
En obduktion kanske ger svar på orsak till dödsfallet.
Precis!
Det var min första tanke när det kom rubriker om att han saknades.
I något av programmen så pratade han om att han ville bli äldst i släkten.
Ingen av de manliga hade blivit äldre än 68 år, om jag minns rätt.
Citera
2024-06-09, 21:04
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotthus
Ja tror också det

Men vem vilar 10 meter från skugga, kyla och vatten?
Citera
2024-06-09, 21:06
Medlem
ollahennes avatar
Måste fått ett hjärtstopp, ramnat eller blivit rånad
Citera
2024-06-09, 21:07
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
För att han inte nådde fram till vattnet. Han hade tydligen ett tiotal meter kvar. Verkligen en tragedi. Men också med flera mycket märkliga inslag som väcker frågor vi aldrig kommer få svar på.

Jag tror han satt sig ner på platsen för att vila, tog av sig kepsen för att torka sig om pannan och huvudet, och sedan tappade medvetandet i en kombination av utmattning, vätskebrist och värmeslag.

De två stora frågorna är varför han gick där han gjorde och varför hans sällskap släppte iväg honom, en så pass gammal man, på en så lång och förhållandevis krävande promenad, i sådan hetta, utan vatten och utan mobiltelefon, ensam, när han dessutom uttryckt att han inte mådde bra. Vad fan tänkte dom på? I en sådan situation säger man så klart, då tar vi båten tillbaka!

Och en tredje fråga, om han nu satte sig för att vila. Han är bokstavligen 10 meter från ingången till sin frälsning, med kyla, skugga och vatten. Då orkar man 10 meter till. I normala fall. Nåt har hänt.
Citera
2024-06-09, 21:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kvinnan från havet

Vackert.

Αγία Μαρίνα

La femme de la mer…
Senast redigerad av Lonnrot 2024-06-09 kl. 21:54.
Citera
2024-06-09, 21:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Och en tredje fråga, om han nu satte sig för att vila. Han är bokstavligen 10 meter från ingången till sin frälsning, med kyla, skugga och vatten. Då orkar man 10 meter till. I normala fall. Nåt har hänt.

Han var nog snarare minst 100 meter ifrån, och drabbas man av yrsel går man kanske inte en meter till.
Citera
2024-06-09, 21:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly

Finns ju mediauppgift som gör gällande att han syns på CCTV ramla intill stängslet och därefter inte resa sig upp.

Ja, absolut har det hänt något.
Citera
2024-06-09, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Måste fått ett hjärtstopp, ramnat eller blivit rånad

Kanske blev han ditlurad av någon ?
För sex eller droger.
Sen coolar han vippen.
En överdos är ju inte orimlig att anta.
Att han lämnar mobilen kan ju vara för att han skulle köpa droger och inte ville bli spårad.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-06-09 kl. 21:19.
Citera
2024-06-09, 21:13
Medlem
Jag lider me de som hittade honom, de mår väldigt dåligt, jag hoppas de också får det stöd de behöver
Citera
2024-06-09, 21:17
Medlem
Andymeeks avatar
Har kollat runt på Google maps på platsen och för en som är i sinne sinnes fulla bruk så finns det en smal stig att gå till detta agia marina och det finns inget staket som i hindrar någon att komma in. Det finns ett staket runt själva området ja men tittar man så finns det ett ställe att gå ner på vid dom vita små husen.
Så han måste ha varit sjuk på något vis för jag ser ingen logisk förklaring annars.

Och min erfarenhet av att vandra långt i Chile var att om man började bli trött så var det bättre att röra sig dit man kom ifrån. Nu fick jag aldrig solsting eller något utan det var bara min dåliga form som fick mig att vända hemåt eller ta genvägar för att komma till större vägar, tack vare just google maps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in