2024-06-09, 21:18
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns ju mediauppgift som gör gällande att han syns på CCTV ramla intill stängslet och därefter inte resa sig upp.

Ja, absolut har det hänt något.
Vart läste du om det?
Citera
2024-06-09, 21:21
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Vart läste du om det?

Daily Mail
Citera
2024-06-09, 21:22
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Vart läste du om det?
Finns att läsa på Daily mail bland annat.
Citera
2024-06-09, 21:22
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Han var nog snarare minst 100 meter ifrån, och drabbas man av yrsel går man kanske inte en meter till.

Även fast man brutit benet så kan man släpa sig fram, speciellt när det handlar om fåtal meter från hjälp. Naturligtvis är det en hjärtattack eller liknade som orsakat dödsfallet.
Citera
2024-06-09, 21:23
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Att må dåligt kan betyda mycket, till exempel oro, ångest, etc., inget som direkt har med förmågan att promenera i berg att göra även om det är varmt.

Han bestämmer sig för att ta en omväg hem och nå en bra utsiktsplats, väl uppe på berget händer något som gör att han bestämmer sig för att ta sig ner till Agia Marina.

Agia Marina är civilisationen och närmst i förhållande till där han befinner sig uppe på berget.

En utsiktsplats är precis lika troligt som Agia Marina om inte snäppet troligare.

Han hade redan badat och ville inte stanna kvar på stranden i St. Nicholaos, så varför gå till en liknande strand med servering och toalett?

Exakt vart står det att han badade? Antar du saker nu igen? Du om någon vet att man ska utgå ifrån fakta.
Citera
2024-06-09, 21:25
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Vart läste du om det?

Daily Mail:

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-13510959/amp/CCTV-reveals-Dr-Michael-Mosley-walked-treacherous-mountain-gingerly-picked-way-slope-stumbling-Mail- health-gurus-body-260ft-resort.html

Jag har fått intryck av att han hade brutit ena benet när han hittades, utifrån vad jag läst. Alltså hade hela äventyret säkert gått bra om han inte hade trillat och blivit liggande med ett benbrott.
Senast redigerad av plommonstup 2024-06-09 kl. 21:34.
Citera
2024-06-09, 21:27
Medlem
meas19s avatar
Det var en journalist som filmade allt runtomkring, och när dom tittade noga på rasten upptäckte dom något mörkt vid muren. Därav hittades han...

Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nu var det väl ingen övervakningskamera som upptäcke honom utan en personal från rapporteringen som såg han från en båt en bit ut? Eller finns han med på övervakningskamera vid Agia Marina också?
Citera
2024-06-09, 21:29
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Menar du att det inte går att komma in på Tavernans område i Agia Marina där stigen från Pedi når området på den södra sidan av anläggningen?

Det finns ingen farbar väg, dock tycks det finnas en vandringsled.

Enligt Google maps tar det 22 minuter att gå från Irene apartments i Pedi till Tavernan i Agia Marina. Lite perspektiv för de som talar om ödemarken och vätskebrist.

Jag menar att det är långt mer troligare att Michael gav sig upp på en bergstopp, det tar längre tid än att gå till Agia Marina och var antagligen även mer ansträngande och krävde mer vätska än att enbart gå vandringsleden mellan Pedi och Agia Marina.

Notera att Michael hittades norr om tavernan, det talar för att han kom dit norrifrån, till exempel från bergstoppen cirka 500 meter NV om fyndplatsen.

Att han hittades norr om Marinan talar inte om någonting om vilket håll han kom ifrån. Antar du saker nu igen? Sluta med det. Hoppas inte du jobbar inom rättsväsendet.
Citera
2024-06-09, 21:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Exakt vart står det att han badade? Antar du saker nu igen? Du om någon vet att man ska utgå ifrån fakta.

Fakta eller inte, det är dock en uppgift i media som handlar om det aktuella fallet.

telegraph.co.uk;

Citat:
På onsdagsmorgonen hade gruppen bestämt sig för att ta en båttaxi från Symi hamn upp längs kusten. De stannade till vid St Nicholas-stranden, där Dr Mosley, 67, tog ett dopp i havet.

Översatt med Google translate.

Jag likställer dopp med bad om du ursäktar.
Citera
2024-06-09, 21:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Att han hittades norr om Marinan talar inte om någonting om vilket håll han kom ifrån. Antar du saker nu igen? Sluta med det. Hoppas inte du jobbar inom rättsväsendet.

Tidsaspekten och fyndplats samt mediauppgift om att Michael varit uppe på berget talar för att han nådde fyndplatsen från NV, inte från SO via stängslet runt tavernan.

Du ska skita i var jag jobbar eller om jag jobbar, tänk på 1.06.
Citera
2024-06-09, 21:43
Medlem
Citat:
Har kollat runt på Google maps på platsen och för en som är i sinne sinnes fulla bruk så finns det en smal stig att gå till detta agia marina och det finns inget staket som i hindrar någon att komma in. Det finns ett staket runt själva området ja men tittar man så finns det ett ställe att gå ner på vid dom vita små husen.
Så han måste ha varit sjuk på något vis för jag ser ingen logisk förklaring annars.

Och min erfarenhet av att vandra långt i Chile var att om man började bli trött så var det bättre att röra sig dit man kom ifrån. Nu fick jag aldrig solsting eller något utan det var bara min dåliga form som fick mig att vända hemåt eller ta genvägar för att komma till större vägar, tack vare just google maps.

Det var precis Google maps han saknade på denna trappats.
Citera
2024-06-09, 21:43
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Man kan fråga om väg även om man har karta, alla är inte lika bra på att navigera och veta var på kartan man befinner sig.

EDIT;

Du vet inte vad det var för karta, ändå spekulerar du i att han har markerat Agia Marina på den?

Det fanns väl ingen väg till Marinan från Pedi? En stig däremot (Eller menar du fråga om vägEN?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in