[quote=Dream.71|88525119]
Citat:
Ursprungligen postat av
Celestron
...och frågan man fortfarande ställer sej: Varför berättade han inte för frun och de två vännerna vad han tänkte göra redan på Saint Nicholas? Varför ljög han för dom om att han kände sej dålig och tänkte gå hem, när han i själva verket tänkte ge sej ut på en långpromenad till Agia Marina??[/QUOTE]
Exakt, det är detta som är den centrala frågeställningen. Det är för många händelseförlopp som är udda för att detta ska kunna ses som något han inte planerat.
Alla dessa punkter vittnar om att något är inte som vi tror
* Mobilen. Han tog INTE med sig den
* Ljög. Han ljög för frun att han var sjuk när han egentligen går en långpromenad
* Lite vätska. Enligt frun hade han ganska lite vatten med sig
* Värmen. Han väljer den absolut varmaste tidpunkten på dygnet att gå en lång och svår rutt
* Motsatt riktning från bostaden. Varför gå till Agia Marina när han bor åt andra hållet?
* Paraplyet. Han tar med sig ett paraply men lite vatten av någon anledning. Paraplyet ger bara ett litet skydd mot solen, men tyget är så tunt så solen går igenom en hel del, och strålninhsvärmen kommer man inte ifrån.
Som ni ser är det många punkter som tillsammans gör att man måste ifrågasätta motivet med denna promenad, för jag tror inte på att han fick ett infall och plötsligt kände för att testa att gå där han gick, han visste mer än så.
Ja det är ju svårt att veta hur han resonerade. Men jag är ganska säker på att han hade tänkt hoppa på båten hem från marinan.
Tidpunkten mitt på dagen var antingen för att han mådde dåligt eller för att han skulle hinna till marinan innan båten kom dit.
Mobilen verkar han ha lämnat hemma. Någonstans stod det att paret hade lämnat sin telefon i hemmet.
Han har faktiskt propagerat för att folk skall dra ner på användandet av mobilen. Så kanske var det därför.
Men detta fall visar ju varför det är bra att ha mobilen med sig jämt.