2024-06-09, 18:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det är särskilt skumt att han hittades vid norra delen av Agia Marina. Makes no sense. Den naturliga vägen borde ju vara stigen från Yachtklubben upp till södra delen. Men det talar ju för att han irrade sig bort från the beaten path och inte hittade. Solsting kan ju som bekant göra en människa förvirrad, men även ormbett och sjukdom. Får se om obduktion kan visa något.
Ingen vanlig promenadväg han tog iaf, eftersom ingen annan passerat platsen där han låg.
Citera
2024-06-09, 18:31
Avslutad
Eftersom det inte tar lång tid att gå till Ag. Marina från Pedi så är jag mer och mer övertygad om att han tänkte ansluta sig till resten av sällskapet som kommer med Båttaxin, som avgått 16.00. Han gick med raska steg i Pedi och tänkte att nu mår jag bättre så varför inte fortsätta till Ag. Marina och ta båten därifrån. Sen kan han ju ha gjort en avstickare upp på berget för att han hade tid för det, men nånting händer med honom rent fysiskt (bryter benet? + vätskebrist?) och allt får ett annat slut.
Citera
2024-06-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Den finns på Google Earth. Klicka på "street view" och på en av de blå prickarna, den vid rundeln med parasoller.
Ok tack
Citera
2024-06-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Eftersom det inte tar lång tid att gå till Ag. Marina från Pedi så är jag mer och mer övertygad om att han tänkte ansluta sig till resten av sällskapet som kommer med Båttaxin, som avgått 16.00. Han gick med raska steg i Pedi och tänkte att nu mår jag bättre så varför inte fortsätta till Ag. Marina och ta båten därifrån. Sen kan han ju ha gjort en avstickare upp på berget för att han hade tid för det, men nånting händer med honom rent fysiskt (bryter benet? + vätskebrist?) och allt får ett annat slut.

Det är inte alls omöjligt att han tänkt så! Han kanske tyckte det skulle vara en kul grej att gå ombord där och överraska sällskapet. Något har ju dock uppenbarligen hänt, frågan vad; biten av orm? Plötsligt sjukdom? Gått vilse och fått solsting...
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
”CCTV footage has revealed how Dr Michael Mosley was agonisingly close to safety as he walked up a treacherous mountain then stumbled, before his body was found just 260ft from a holiday resort.”

”Now footage found by the Agia Marina beach restaurant has shown him gingerly picking his way down a slope close to a fence then falling out of view at 3.44pm last Wednesday - two hours and 15 minutes after he left the St Nicholas restaurant.

It remains unclear whether he was trying to reach the water for a swim or trying to get back to the jetty where he could have picked up a boat to Pedi or Symi.

In the footage, he is not seen to get up and a customer is shown walking past the kiosk who could potentially have heard had there been any shout for help.”

/Daily Mail. https://www.dailymail.co.uk/news/article-13510959/CCTV-reveals-Dr-Michael-Mosley-walked-treacherous-mountain-gingerly-picked-way-slope-stumbling-Mail- health-gurus-body-260ft-resort.html
Senast redigerad av Lonnrot 2024-06-09 kl. 18:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Agia Marina var inringat på hans karta. Nånstans gick han fel så att han anlände till marinan bakvägen. Antar jag? Och stöp på målsnöret.
Hade han en karta? Källa?
Citera
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvenator
En man i hans ålder. Känner sig lite trött och sliten. Väljer en långpromenad men i själva verket är det hjärtat som spökar. Han blir sämre i värmen, får hjärtstopp, avlider.

Det är faktiskt inte en hel ovanlig grej att dödsfall sker på det sättet

Helt sant, typiskt ADD-beteende (jag gillar inte psykiatriska diagnoser men ser det som en skapad mental sjukdom av ett hyperkapitalistiskt samhälle präglad av "toxisk positivitet"), de vet inte hur man kopplar av och vilar, de är vana vid att vara högpresterande och alltid göra något. Om kroppen signalerar för vila så tolkar de det som motsatsen, att de måste aktivera sig, osv osv
Citera
2024-06-09, 18:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Och dessutom kan det ha hunnit bli mörkt när han kom fram.

Solen går ner cirka 20:30, han sågs i Pedi runt 14, promenaden mellan Pedi och Agia Marina tar cirka 22 minuter.

Någon som fortfarande anser att han gick raka vägen till Agia Marina för att söka en ingång i stängslet?
Citera
2024-06-09, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
”CCTV footage has revealed how Dr Michael Mosley was agonisingly close to safety as he walked up a treacherous mountain then stumbled, before his body was found just 260ft from a holiday resort.”

”Now footage found by the Agia Marina beach restaurant has shown him gingerly picking his way down a slope close to a fence then falling out of view at 3.44pm last Wednesday - two hours and 15 minutes after he left the St Nicholas restaurant.

It remains unclear whether he was trying to reach the water for a swim or trying to get back to the jetty where he could have picked up a boat to Pedi or Symi.

In the footage, he is not seen to get up and a customer is shown walking past the kiosk who could potentially have heard had there been any shout for help.”

/Daily Mail. https://www.dailymail.co.uk/news/article-13510959/CCTV-reveals-Dr-Michael-Mosley-walked-treacherous-mountain-gingerly-picked-way-slope-stumbling-Mail- health-gurus-body-260ft-resort.html

Ja det stämmer ju med min teori...

Om han nu hade ett hus där så är han säkert välbekant med omgivningarna. Det brukar man vara.
Citera
2024-06-09, 18:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Solen går ner cirka 20:30, han sågs i Pedi runt 14, promenaden mellan Pedi och Agia Marina tar cirka 22 minuter.

Någon som fortfarande anser att han gick raka vägen till Agia Marina för att söka en ingång i stängslet?

Han föll tydl. vid stängslet 15:44. De knappa två timmarna tog livet av honom, verkar det.
Citera
2024-06-09, 18:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja jag har dålig koll på tiderna, men marinan verkar stänga klockan 19. Vilken tid lämnade han sin fru?
Han ska ha lämnat 13.30.
Senast redigerad av exoticspice 2024-06-09 kl. 18:51.
Citera
2024-06-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja det gick ju båtar dit såklart. Så det är fullt möjligt att han tänkte ta samma båt som de andra på hemvägen.
Men av någon anledning så kom han inte in på området. Jag vet inte om det fanns någon port eller grind som brukade vara öppen, men nu var stängd.
Jag tror i alla fall han letade efter en ingång när han råkade ut för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in