2024-06-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror på självmord/överdos

Lägg ner din pajas. Så många deprimerade losers här som drar denna teori ur arslet. Vem fan tar livet av sig genom att hajka upp för ett berg i 40-gradig värme där det kan ta dagar innan man dör. Uhhh jag lägger mig här och steks ihjäl av solen. Haha. Idiot.
Citera
2024-06-09, 18:14
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
När är bilden tagen och av vem?
Den finns på Google Earth. Klicka på "street view" och på en av de blå prickarna, den vid rundeln med parasoller.
Citera
2024-06-09, 18:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Håller med om detta scenario. Tror att han till att börja med tänkte ta bussen från Pedi men när han kom dit mådde han bättre och bussen hade just gått, så varför inte hitta ett nytt uyflyktsmål?

Å andra sidan, om det stämmer att han hade en karta med rutten inritad var han inställd på Marinan hela tiden.

Rutten finns på många kartor, bland annat Google maps.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nja, saken är ju den att det finns en väg som leder till Agia Marina, och den är så rejäl att den syns tydligt på sattelitbild över området. Men Mosley befann sig på en helt annan plats än där den vägen går, helt på andra sidan Marinan och för att komma dit måste han ha gått en bra bit i helt "orörd" och som det sägs i många mediainslag, svårtillgängligt terräng.

Så det finns verkligen en stor frågeställning till vad han gjorde där han befann sig, eller varför han befann sig där han gjorde.

Tittar vi på samma ställe? Jag kan definitivt inte se någon väg. Möjligen en stig eller ravin. Jag läste någonstans åsnestig.
Visst låg han på motsatt sida mot han borde ha kommit, men det tror jag bara beror på att han letade efter en ingång så han gick runt längs med muren.
Stället var helt och hållet byggt för folk som kom med båt. På så sätt kunde det vara väldigt säkert och privat. Jag skulle tro att Mosley hade tänkt åka med en båt därifrån hem.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Man vill skriva av sig lite men orden spjärnar emot en del… Sorgligt slut på det här, om än befarat sen ett par dagar. Väldigt onödigt det hela, som någon skrev. Men han var förmodligen död redan första dagen så det är tveksamt om han hade kunnat räddas av en snabbare insats som hade utgått från den sista cctv:n direkt. Utan telefon eller vatten så var han högst illa ute när han slog in på fel väg. Kanske omdömet var ansatt då redan för det var oansvarigt att ö h t vara ute.

Tack för showen, Dr. Mosley. Vila i frid.
Senast redigerad av Lonnrot 2024-06-09 kl. 18:29.
Citera
2024-06-09, 18:17
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det står ett namn längst ner och bilden ser ut att komma från Facebook.

Den är från Google Earth
Citera
2024-06-09, 18:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu kom han ju till Agia Marina. Det är ett jättefint ställe som ligger vid kusten. Den stigen han gick leder dit. Även den grekiska polisen tror ju att det var dit han gick med flit. Varför har du så svårt att acceptera det så att du skall ha det till att han var ute och klättrade i bergen och råkade få syn på stället av en slump?
För mig är det mest logiska förloppet att han befann sig med hustrun på en annan strand. Av någon anledning fick han för sig att han skulle gå till denna marina. Varför vet vi inte. Men han kan ha varit där förut eller läst om den. Kanske ville han vara för sig själv när han gick dit så han drog till med att han mådde lite dåligt och skulle gå hem.
Sedan gick han med bestämda steg dit. Han insåg nog att det var en strapats men trodde ändå han skulle klara det. Men när han kom fram så visade det sig vara svårt att komma in på området och när han letade efter en ingång så skedde det något som ledde till hans död.
Agia Marina var inringat på hans karta. Nånstans gick han fel så att han anlände till marinan bakvägen. Antar jag? Och stöp på målsnöret.
Citera
2024-06-09, 18:21
Medlem
Det är särskilt skumt att han hittades vid norra delen av Agia Marina. Makes no sense. Den naturliga vägen borde ju vara stigen från Yachtklubben upp till södra delen. Men det talar ju för att han irrade sig bort från the beaten path och inte hittade. Solsting kan ju som bekant göra en människa förvirrad, men även ormbett och sjukdom. Får se om obduktion kan visa något.
Citera
2024-06-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det är särskilt skumt att han hittades vid norra delen av Agia Marina. Makes no sense. Den naturliga vägen borde ju vara stigen från Yachtklubben upp till södra delen. Men det talar ju för att han irrade sig bort från the beaten path och inte hittade. Solsting kan ju som bekant göra en människa förvirrad, men även ormbett och sjukdom. Får se om obduktion kan visa något.
Ja självklart. Men eftersom hela området var inhägnat så har han naturligtvis försökt leta efter en ingång och då hamnade han till sist på den sidan där något hände som ledde till hans död.
Citera
2024-06-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja självklart. Men eftersom hela området var inhägnat så har han naturligtvis försökt leta efter en ingång och då hamnade han till sist på den sidan innan något hände som ledde till hans död.

Och dessutom kan det ha hunnit bli mörkt när han kom fram.
Citera
2024-06-09, 18:29
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Den är från Google Earth
Okej, då förstår jag.
Citera
2024-06-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Och dessutom kan det ha hunnit bli mörkt när han kom fram.
Ja jag har dålig koll på tiderna, men marinan verkar stänga klockan 19. Vilken tid lämnade han sin fru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in