2024-06-09, 16:32
Medlem
Tycker det är ganska oroväckande att alla vill ha AI övervakning... Kommer inte rösta på något parti efter jag gjorde valkompasset... Kan man inte rösta på Folklistan?
Citera
2024-06-09, 16:32
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Behövs ingen omständig asylprocess. Det är ok att säga NEJ!
Stopp min kropp!
Här bor fan jag!
Mot de som inte accepterar ett nej, de som inkräktar på privat territorium har man givetvis rätt att försvara sig.
Kanonbåtar på medelhavet blir en bra början.
Fort Europa nu!

Nu är det ingen som har sagt att väntan under asylprocessen ska flyttas hem till dig, din kropp och ditt hem är fortfarande ditt, men vem vet? Stopp min kropp kanske fungerar som motargument om förslaget om att flyktingar ska placeras i din röv i väntan på uppehållstillstånd hamnar på EUs bord, och händer det är jag beredd att hålla med dig.
Citera
2024-06-09, 16:34
Medlem
lyktstolpes avatar
Aftonbladet har livechatt nu med Anders L och de övriga på ledarsidorna. De kunde inte svara på vad extremvänstern var men att det fanns extremhöger
Citera
2024-06-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Socialdemokraterna. Alltid röstat på Sossarna, kommer alltid göra oavsett vad.

Oavsett hur många gängskjutningar, sprägningar på ens egen bakgård och hur mycket av välfärden som försvinner på att försörja nytillkomna från mena dvs.

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Aftonbladet har livechatt nu med Anders L och de övriga på ledarsidorna. De kunde inte svara på vad extremvänstern var men att det fanns extremhöger

Komiskt då V sitter i samma båt som kommunister i EU. Det borde vara ganska enkelt att svara på frågan i en mening.
Citera
2024-06-09, 16:38
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Inte alls märkligt. Vi är flockdjur och lämnar ogärna flocken. Många fortsätter rösta på sin grupp oavsett vad. Gäller alla partier.
Nja - många har ju bevisligen lämnat sina gamla partier för att istället rösta på SD.
Citera
2024-06-09, 16:39
Medlem
Citat:
du borde börja med kallduschar
Citera
Medlem
Afs
Citera
Medlem
Kurrets avatar
Röstade på Volt. Ju mer pro eu desto bättre.
Citera
2024-06-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Röstar man inte har man ingen rätt att klaga på politiska beslut.

Det kan ju också tolkas på det viset, att valet att inte rösta faktiskt markerar misstro mot systemet. Intressantast med EU-valet tycker jag är när politiker diskuterar vilka frågor som hör hemma på överstatlig nivå och vilka som hör hemma på statlig nivå. Det roliga är dock att de alltid är rörande överens om att alla frågor ska stötas och blötas på en politisk nivå.

Jag som har typ libertarianska åsikter, jag tycker att väldigt många frågor helt skulle kunna avpolitiseras. Skolan? Privatisera. Betygssystem? Låt varje utbildningsinstitution själv bestämma sina grunder för att anta studenter. Det finns så många exempel tycker jag på frågor, där politikerna inte är överens, men där de är överens om att de ska bestämma om saken som politiker.

Varför ska de göra det? Jag skulle vilja se politiker som har som inställning att de vill avhända sig så mycket beslutsrätt som möjligt och lämna de frågorna till marknaden och civilsamhället att reda ut. Behövs det en bostadspolitik exempelvis? Jag tycker inte det. Tycker man kan avreglera hela marknaden och då tror jag vi skulle få ett mycket bättre resultat än då politiker är inne och petar i systemet...
Citera
Medlem
Har varit och lagt min röst. Det blev SD
Citera
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Får sossarna igenom sin politik blir det hög tid att skaffa balakavor till hela familjen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Röstade på SD idag då det känns som minst dåliga. Valde någon långt ner på listan för att kunna se så min röst räknats sen.

SD är det parti som är mest sionistvänligt, de är före KD till och med. Hur tror du de kommer göra skillnad?

Det spelar egentligen ingen som helst roll vilket parti man röstar på om man väljer de partier som sitter i riksdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in