2024-06-09, 18:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Kl. 21 lär det vara, eftersom vallokalerna stänger då.
Du kan ha rätt, men har för mig att man får lov att publicera VALU redan klockan 20. Det går naturligtvis att goggla fram, men det är ju roligare att sitta här och gissa.
Citera
2024-06-09, 18:47
Medlem
Första valfusket offentligt. En MENA brud som var inne i en vallokal och snodde lappar från SD och AFS och gick hem och skröt över de på Tiktok
Citera
Medlem
inkboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
NMR stället inte upp i EU-valet och uppmanar sina medlemmar att inte delta i detta val.

Tack för informationen.
Såg nu att varken NMR eller Nyans finns med i Valmyndighetens lista.
Citera
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Du kan ha rätt, men har för mig att man får lov att publicera VALU redan klockan 20. Det går naturligtvis att goggla fram, men det är ju roligare att sitta här och gissa.

SVT:

Citat:
Klockan 21.00 stänger vallokalerna i Sverige – och SVT:s omfattande vallokalsundersökning, Valu, redovisas parti för parti.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/eu-val-2024-senaste-nytt-liverapport
Citera
2024-06-09, 18:48
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
En annan möjlighet är ju att man har snarlika värderingar och kommunicerar med varandra.
Så funkar det så klart inte inom vänstern.
Jodå, här har det diskuterats politik flitigt. Olika personröster men röstar på samma parti. Skulle partnern rösta annorlunda är det dock inte hela världen så länge vi delar grundvärderingar.
Citera
Medlem
Spelarn1s avatar
Jag röstade givetvis på SD, som alltid. Jag bruka inte personrösta men denna gång gjorde jag det på Dick Erixon. Han lär visserligen ändå komma in men ville ändå uttrycka mitt stöd till honom eftersom jag tror han kommer passa perfekt i EU-parlamentet och lär jobba hårt.

Han verkar vara en riktig arbetsmyra, han uppdaterar Samtiden vardag som söndag och verkar aldrig ha semester.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkboy
Tack för informationen.
Såg nu att varken NMR eller Nyans finns med i Valmyndighetens lista.
Partiet Nyans är registrerat jo.
Citera
2024-06-09, 18:50
Medlem
Ser ute som ytterhögern går starkt frammåt i EU? Tacka fan för det med det senaste decenniets flyktingström från neandertalar-land.
Citera
2024-06-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Första valfusket offentligt. En MENA brud som var inne i en vallokal och snodde lappar från SD och AFS och gick hem och skröt över de på Tiktok

Källa på det tack?
Citera
2024-06-09, 18:52
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Klockan 20 tror jag det är som man tidigast får publicera VALU.
Det går ju inte att visa valu innan lokalerna stänger vid nio.
Citera
2024-06-09, 18:53
Medlem
inkboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det blev MED för mig.

Jag bryr mig inte om ifall rösten är bortkastad.

Genom din röst så har vi ytterligare ett parti som flashbackarna röstat på. Förutom riksdagspartierna så har flashbackarna även röstat på:

Alternativ för Sverige
Medborglig samling
Piratpartiet

Det är fortfarande ingen i tråden som har röstat på FI eller Folklistan.
Citera
2024-06-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.

Enkelt och enkelt. Den här gången har jag åtminstone läst några valmanifest.

Jag hoppas att det gör skillnad även om jag undrar. Men precis som du tycker jag att man inte ska klaga om man åtminstone inte kan dra arslet till en vallokal med ett par års mellanrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in