2024-06-09, 10:40
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.
Senast redigerad av Akvariumfiskarn 2024-06-09 kl. 11:26.
Citera
2024-06-09, 10:45
Bannlyst
Jag stod och valde mellan SD och AfS.. Men valde SD , men tanke på att AfS chanser att komma in är minimala. Att AfS skulle göra copy cat på PP eller Juni listan och komma in är föga troligt. Bättre med ett starkt SD än inget alls.

TS bör addera på 20 år på årtalet i rubriken dock.
Citera
2024-06-09, 10:47
Medlem
Epimaness avatar
Alternativ för Sverige och ett personkryss på Mikael Jansson fick det bli.

Rösta eller ej, folk får göra det efter eget huvud. Jag hoppas att de gör ett insatt val. Jag känner att det borde man kunna förvänta sig av folk, men det är inte givet.

Om du pratar skyldigheter så tycker jag att man skall vara med och övervaka rösträkningen eller arbeta som valförrättare någon gång under ens liv.
Citera
2024-06-09, 10:47
Medlem
Jag röstar alltid. Tycker det är viktigt. Nu röstade jag på ett parti som jag inte röstat på tidigare. Beslutet var mer ett vägval. Nu är EU tungrott och inte helt demokratisk och den representation som Sverige har är liten. Men har man möjligheten att försöka påverka vägvalet litegrann så varför inte.
Citera
2024-06-09, 10:51
Medlem
Vitiss avatar
Röstar man inte har man ingen rätt att klaga på politiska beslut.
Citera
2024-06-09, 10:52
Medlem
KaninHitlers avatar
Ska bara dricka klart kaffet sedan drar jag ned och lägger en röst på SD och Weimers. Det är svårt att gnälla om man inte röstar. Jag har väl inga större förhoppningar om att man kan påverka EUkolossen särskilt mycket, det är en så tungrodd och seg organisation men någonstans i bakhuvudet vill man ändå fortfarande tro på demokratin. Så vi får se...nu har jag full rätt att fortsätta gnälla och hata på eländet iallafall.
Citera
2024-06-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Jag stod och valde mellan SD och AfS.. Men valde SD , men tanke på att AfS chanser att komma in är minimala. Att AfS skulle göra copy cat på PP eller Juni listan och komma in är föga troligt. Bättre med ett starkt SD än inget alls.

TS bör addera på 20 år på årtalet i rubriken dock.
Det var synd. Många tänkte troligen på samma vis. Tänk om din röst hade gjort en skillnad?
Citera
2024-06-09, 11:00
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Röstar man inte har man ingen rätt att klaga på politiska beslut.
Tvärtom. Röstar man så legitimerar man systemet, då har man naturligtvis inte rätt att klaga på systemet sen.
Citera
2024-06-09, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Det var synd. Många tänkte troligen på samma vis. Tänk om din röst hade gjort en skillnad?

Du skall få 4% , dessutom öka valdeltagade för EU valet.. Bättre att SD grupp bli starka i EU palamenter, och dom samarbetar med AfD. AfD har nått stora framgångar i Tyskland.

Jag gillar SD förslag att man skall ha asylcenter utanför Europa, så man inte ens släpp in migranter innanför EU gränser. Då kan varje land plocka in dom migranter som är något att ha, sedan gallra bort dåliga migranter som skulle bli bidragstagare tex bli en belastning för välfärden. Det såg vi 2015, det var väldig mycket oanvändbart skräp vällde in i vårt land och skapade den extrema brottslighet vi har idag.

Så att komma in som rebell partii är små. Bästa vore att få in AfS i kommunerna..Så det får in kapital. AfS kommer ha samma motvind som SD hade för klara olika spärra..
Citera
2024-06-09, 11:02
Medlem
Citat:
Du skall få 4% , dessutom öka valdeltagade för EU valet.. Bättre att SD grupp bli starka i EU palamenter, och dom samarbetar med AfD. AfD har nått stora framgångar i Tyskland.

Jag gillar SD förslag att man skall ha asylcenter utanför Europa, så man inte ens släpp in migranter innanför EU gränser. Då kan varje land plocka in dom migranter som är något att ha, sedan gallra bort dåliga migranter som skulle bli bidragstagare tex bli en belastning för välfärden. Det såg vi 2015, det var väldig mycket oanvändbart skräp vällde in i vårt land och skapade den extrema brottslighet vi har idag.

Så att komma in som rebell partii är små. Bästa vore att få in AfS i kommunerna..Så det får in kapital. AfS kommer ha samma motvind som SD hade för klara olika spärra..
Det kanske är som du säger, bäst att rösta på SD och sedan rösta AfS i Riksdagsvalet.
Citera
2024-06-09, 11:08
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

AfD har till och med blivit blivit utkastade ur ID medan SD sitter i ECR. Hur menar du med att de skulle samarbeta med AfD?
Citera
2024-06-09, 11:14
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
AfD har till och med blivit blivit utkastade ur ID medan SD sitter i ECR. Hur menar du med att de skulle samarbeta med AfD?
SD går väl bara med på att blockera stödet till ukraina mot att de får bygga en bit mur nånstans på vischan?
Ganska enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in