Citat:
Jag tror det är så enkelt som att fruns uppgifter förts vidare i flera led inom polis och media, kanske på grekiska och halvtaskig engelska, och det blivit ett missförstånd. Någon har kanske försökt förklara varför de inte kan spåra hans mobil med ett "he left his phone", och detta uppfattas som att det var på stranden och av misstag, vilket förs vidare. Eller något liknande.Den enda som vet var den glömdes och hittades, är frun. Antingen uppger hon olika uppgifter till polisen för att orsaka missförstånd om varför, eller också är det polisen som missförstår.
Varför blir det oklarheter om mobilen i media var den glömdes. Det är det viktigaste i hans försvinnande... var fanns mobilen?
Varför blir det oklarheter om mobilen i media var den glömdes. Det är det viktigaste i hans försvinnande... var fanns mobilen?
Som jag förstått det hittar frun mobilen i huset på samma plats där han lämnat den innan de åkte till stranden, och det är därför hon drar slutsatsen att han aldrig kommit tillbaka dit och de börjar leta.
En annan rörig grej är att tidningarna nämnde att han setts på väg mot marinan, men var är den, det ligger båtar lite varstans..? Sedan såg jag att klostret eller vad det är på halvön heter "monastery Agia Marina"...
På bilderna från orten ser det ut att vara ganska lätt att se åt vilket håll samhället Symi ligger, så det verkar konstigt att han gått iväg mot det där klostret. Men om han nu gjort det, kan han ha känt att han var på väg att få värmeslag och gått av stigen och ner mot vattnet för att kunna svalka sig lite med havsvattnet, doppa kepsen eller så, och ramlat i?
Hoppas verkligen han återfinns vid liv, men det ser inte bra ut efter så många dagar... Måtte det inte bli ett sånt där olöst försvinnande som den andra gubben, det är så sorgligt och frustrerande när folk aldrig hittas och anhöriga aldrig får svar på vad som hänt.