2024-06-08, 20:52
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Somalier – en av de socialt och kulturellt mest efterblivna miffon som finns. Stenkorkade, fula som fan och våldsamma.
Islam – den mest rasistiska och intoleranta religion vi har här i världen.

Möter en adopterad asiat, troligen uppvuxen med svenska värderingar om allas lika värde, tolerans och empati. Ja, vad kan gå fel egentligen?
Citera
2024-06-08, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Diana Hussein förekommer på krimfup, nån som vet vad horan vad gjort?
https://www.krimfup.se/search/diana-hussein

Hon är dömd och åtalad för Ofredande, Olaga hot & Skadegörelse.

Psykopat helt enkelt.
Citera
2024-06-08, 21:05
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
En fråga:
När såna här mord sker och mannen får livstids fängelse, är familjen då nöjd? Fattar att de vill att han ska komma undan, men är ett sk ”hedermord” + livstids fängelse bättre för ”hedern” än att mordet aldrig ägt rum? Det är ju mer regel än undantag att hedersmannen döms. Tycker familj och resterande bundsförvanter det är värt det? Svara helst bara om ni är insatta.

Men killen blir frikänd i Hovrätten och då får han (familjen) en massa pengar av staten.
Citera
2024-06-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Som du skriver, finns det faktisk en chans att hr friar, tyvärr. Men håller tummarna att de går på tr linje, så klart.
Så nu går hålla med om att det kan hända? rolig du är för när jag säger det så ne fyfan jag är en neger som ska hållkäften och suga min lillebror och massa skit 😅 blir spännande i hovrätten må jag säga
Citera
2024-06-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Somalier – en av de socialt och kulturellt mest efterblivna miffon som finns. Stenkorkade, fula som fan och våldsamma.
Islam – den mest rasistiska och intoleranta religion vi har här i världen.

Möter en adopterad asiat, troligen uppvuxen med svenska värderingar om allas lika värde, tolerans och empati. Ja, vad kan gå fel egentligen?
Fattar inte hur han kunde ha flera tjejer, dålig smak vissa tjejer har.
Saga var dock inte adopterad, det var hennes mamma som var adopterad.
Citera
2024-06-08, 21:16
Medlem
Bild på denna Diana Hussein?
Citera
2024-06-08, 21:27
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasnyttnamn
Så nu går hålla med om att det kan hända? rolig du är för när jag säger det så ne fyfan jag är en neger som ska hållkäften och suga min lillebror och massa skit 😅 blir spännande i hovrätten må jag säga

Sluta skriv, du saknar förmåga. Dina inlägg är oläsliga.
Citera
2024-06-08, 22:49
Medlem
Citat:
Sluta skriv, du saknar förmåga. Dina inlägg är oläsliga.
Jobbigt att ha fel.
Citera
2024-06-09, 00:34
Medlem
Citat:
Som du skriver, finns det faktisk en chans att hr friar, tyvärr. Men håller tummarna att de går på tr linje, så klart.

Känner exakt samma sak efter att ha hört rättegången
Citera
2024-06-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975
Jag reagerade också på dessa två saker men vågade inte skriva det.

Intressant.
Citera
2024-06-09, 01:11
Medlem
Pojkvännens familj borde utvisas pga bristande vandel.
Vad är det för jävla beteende att välja att flytta till ett land där man sen inte kan acceptera folket och religionen i det landet?
Äckligt rakt av. Bäst för alla, inklusive de själva, att de skeppas tillbaka till Somalia igen, där de hör hemma.
Citera
2024-06-09, 01:26
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej familjen har inte uppmanat till mord - eftersom de sannolikt inte kände till S+A och knodden i magen.

Men det som är tänkvärt i sammanhanget är ju att den här somaliska familjen som välkomnats och försörjts av svenskar - faktiskt är uttalat rasistisk mot just svenskar.
Något som Am*n också uppfostrats till gäller - man ska inte umgås med svenska tjejer.
Am*n hamnade i kläm i en rävsax mellan familjens rasism och den gravida svenska tjejen.

Man kan ju fråga sig dels varför de har kvar denna rasistiska inställning när de kommit hit och dels varför de fört den vidare till sin son som växer upp och ska leva i ett land med svenskar?
Så ja brottet har sannolikt hatbrottsmotiv precis som TR dömt.

Det som möjligen borde ses över och kanske åtalas för, är dels väninnans DHs mened och dels moderns mened när hon ljuger och påstår att det inte fanns någon rasistiska instruktioner från släkten att inte umgås med svenska tjejer.

Det ÄR märkligt att våra lagar stipulerar att rasism enbart är åtalbart när icke-svenskar utsätts för det, men inte om rasismen riktar sig mot svenskar.

Är det rasistiskt att vilja ha en livspartner inom sin egen etnicitet? Många svenskar vill inte gifta sig med utländska. Det är normalt att hans familj tänker likadant. Vi ska fritt kunna välja livspartner utan att anklagas för hat och rasism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in