Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men nu vet väl inte vi om hon slutade att ta p-pillren och lät bli att berätta det för honom?
Att det finns kvinnor som använder en graviditet som ett sätt att hålla kvar pojkvännen i förhållandet är tyvärr rätt vanligt.
Am*n ville dessutom inte bli förälder, att tvinga någon att bli förälder är ingen bra metod för att skapa ett bra förhållande. Det finns faktiskt abort om inte samtycke finns från partnern.
Fast nu utgår du ifrån att kvinnans beslut alltid är det rätta, här har vi en ung man, en 22-åring som inte alls ville bli förälder. Han blev kanske desperat pga pressen att bli pappa mot sin vilja? Du verkar förespråka tvång i såna här fall?
Det som med stor sannolikhet tycks har lett fram till våldshandlingar verkar alltså vara att han inte haft något att säga till om här?
Kvinnans beslut rätt?
Jag har ju ifrågasatt att hon överhuvudtaget kunde ens tänka sig att ligga med apan. Att dessutom skaffa barn med en man som hade absolut inget att erbjuda varken henne eller sonen är helt obegripligt. Hade det varit min egen dotter hade jag rivit mig i håret och undrat vad jag har gjort för fel i min barnuppfostran. Att bo på ”rätt adress” och sen frivilligt beblanda sig med slöddret 😮
Det finns kvinnor som vill binda mannen med alla medel tom med ett stackars barn. Lika väl som det finns män som önskar att göra sin kvinna gravid så att hon blir ”tvungen” att välja honom för all framtid. Båda gör fel.
Vill man inte lämna beslutet i någon annans händer, tar man hand om preventionen själv.
Eftersom vi inte befinner oss i Kina kommer inte tvångsabort i frågan. Därför blir det slutgiltiga beslutet dens vars kropp det handlar om.
Jag kan mycket väl förstå om han var desperat. Han hade ju fattat en rad dåliga beslut. Likaväl kan den unga kvinnan ha känt sig desperat många gånger under resans gång.
Att strypa den som inte håller med med en är ytterligare ett dåligt beslut i raden.
Men han kommer att ha tid att i sin ensamhet fundera på hur han borde ha agerat istället. Att sitta och fundera på detta under 12-17års tid kan eventuellt resultera i att han i framtiden fattar bättre beslut när han väl släpps ut. Vi får hoppas.