Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Det gör inget återigen ifall du aktivt går nära en våldtäktsman, han kommer gå efter dig ifall ni ser varandra. Brunbjörnen reagerar inte så:
Frågan gäller inte en våldtäktsman. Återkom när du begripit vad det är som diskuteras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Du vill inte förstå vad detta handlar om. Vid 800 möten med björn (från okänd avstånd) hände aldrig någonsin något
På okänt avstånd... där samtliga var björnkunniga. I och med att de är björnkunniga så handlar det inte om ett möta på nära håll utan de håller ett tryggt avstånd. Ta nu 800 möten på nära håll och berätta vad du finner.
Förstår du inte ens hur absurd såna som du låter när du argumenterar det här? Jag möter dagligen kvinnor i skogen på min löprunda. Du menar alltså på fullt allvar att de skulle vara lika livrädda vid det mötet som om jag vore en brunbjörn och sprang förbi dem? Tillåt mig att skratta. Tusentals, om inte tiotusentals sådana möten mellan män och kvinnor sker varenda dag i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Det är fullt möjligt alltså att kvinnan får sämre odds med män än med björnar som de stöter på i skogen.
Absolut. Det är fullt möjligt om man är ohederlig som du och ständigt försöker smyga in med en ändring på frågan från "björn vs man" till "björn vs psykopatisk seriemördare som vill knulla ditt lik".
Skulle jag ha hävdat att det inte vore
möjligt menar du? Jag trodde du var förmögen att förstå att det var precis det jag menade om kometer från skyn eller revor i rumstiden som slukar dig.
Jag har därutöver också sagt, flera gånger, att om man begränsar gruppen män ytterligare, så som du gör när du pratar om psykopatiska seriemördare istället för
män, till t.ex. invandrare från MENA och kvinnan är svensk så är jag helt öppen för att björnen kanske är det säkrare valet.
Men det vägrar feministerna ens diskutera utan det är istället väldigt viktigt att påtala att svenska män är helt livsfarliga. Förstår du inte ens vad det är som egentligen motiverar dessa människor? Tror du att det handlar om något sorts genuint försök att försöka upplysa om kvinnors sårbarhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Jag skrattar över hur du var så korkad att du försökte göra statistik på hur farlig en björn är på hur nyhetsartiklar om björnar har sett ut.
Visst är det underhållande när svagbegåvade kretiner som du länkar minst sagt värdelösa källor som ni inte ens läst igenom? Och sedan när din egen källas statistik blir citerad så blev det så pinsamt för dig att du nu måste låtsas som att det vore
min statistik när det de facto var vad du själv länkade.
Till skillnad från dig förstår jag förstås att ett underlag på endast 21 incidenser är ett mycket svagt sådant, men det var vad du presenterade i tråden. Vill du diskutera ditt eget underlag eller inte? Nej? Okej, vi kan alltså bortse från din källa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Det är intetsägande att sitta och fråga om 99 av 100 i grupp A eller 1 av 100 i grupp B.
Nej, det handlar om principer. Samma principer gäller för att besvara den frågan som den som tråden handlar om. Begriper du inte ens det simpla? Frågan i tråden handlar också om ett val: gruppen björnar vs gruppen män. Den inavlade kossan Micro menar att man inte kan använda statistik för att avgöra vilken grupp som är farligast och vad som är det säkraste valet. Alla som förstår mellanstadiematematik förstår att statistik är det enda som kan uppskatta risken när du inte vet just vilken individ inom gruppen du behöver möta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Jag har aldrig hållit med Micro om något i mitt liv (kanske delvis förutom nu), men har ingen anledning att attackera hennes privatliv bara därför. Det är högskolemobbningsnivå och därutöver fegt (speciellt då vi alla är anonyma).
Jag skiter fullständigt i vad du tycker. Förolämpar hon mig så kommer hon förolämpas tillbaks. Hög
skolemobbning är förstås den högsta nivån av mobbning.