Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Det är ju bara din teori att björnen avviker "långt innan ett möte". Vad är då ens ett möte enligt dig?
Det finns inget i texten där du kan varesig förstå att björnen var 100 meter eller 1 meter från människan vid dessa 800 möten. Så du hittar på att björnen avviker långt innan ett möte på nära håll sker, vilket inte står någonstans i texten.
Det står i din källa att samtliga av de 800 "möten" du pratade om så rörde det sig om kunniga personer. Om de är kunniga så kommer de förstås inte gå så nära björnen.
Citat:
Det måste dock betonas att de
människor som var involverade i björnmötena var personer
med kunskaper om björnar; fältarbetare, studenter, viltvårdare, alla medverkande i pågående björnforskningsprojekt.
Ett möte är för mig inte att med en kikare se en björn borta i horisonten, nej. Ett möte är för mig på nära håll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Låt säga att det var 10 meter bort eller ens 50 meter bort. Den främmande mannen ifall han är en våldtäktsman eller psykopatisk sadist är ju redan farlig så fort han får syn på dig från vilken avstånd som helst.
Återigen detta svammel där man bytt ut "man" i frågeställningen mot
Jason Vorhees. Att du gör detta visar bara hur ohederlig du är. Ingen jävel har frågat dig frågan "björn vs psykopatiskt seriemördare".
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Så du vill tolka att ett möte är när man kan känna den andre andas mot ditt ansikte, men det behöver inte alls vara betydelsen av "ett möte". Definitionen bör troligen vara att båda ser varandra (björnen/mannen och kvinnan).
Du kan fortsätta inbilla dig likt Micro att det man menar med ett möte är att se något långt borta i horisonten. Du har gott sällskap där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Nåja, jag skrattar allt över att du vägrar inse vilken tabbe du gjorde när du sökte analysera nyheter om björnar (som mest fungerar som statistik om vilken mediabild okunniga människor får av björnar) som odds för hur farliga björnmöten är.
Ja, det är ganska sorgligt att bara något inlägg senare skratta åt sin egen "källa" som du gör. Det var inte jag som analyserade det utan din egen källa du länkade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Fan, fortfarande är björnen relativt ofarligt jämfört med dessa fenomen i sådana fall.
Björnen är relativt ofarlig, ja, men det är ju för att möten med björnar sker så sällan. Den undviker dig oftast långt innan en människa är medveten om att den ens är i närheten. Dock är detta irrelevant då vi pratar om just de situationer där detta inte sker och ett möte med en björn faktiskt sker.