2024-06-08, 02:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En pitbull - eller valfri hundras - går inte att jämföra med en björn, eftersom hunden inte är rädd för människor och mycket väl kan välja attack före att dra sig undan.

Jo, det var vad jag menade. En pitbull är extremt aggressiv och jag skulle vara mycket mer rädd ifall mitt barn stöter på en pitbull som smitit iväg än valfri man.

I absoluta tal så kommer män mörda och våldta fler kvinnor och barn, men i sådan enskild möte bör man vara mer rädd för en pitbull.
Citera
2024-06-08, 02:34
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag har absolut både hindrat mina döttrar innan de var myndiga från att delta i fester och varnat dem för vilka sammanhang de ge ger sin in på.
När mina barn varit myndiga har jag däremot inte kunnat hindra, utan bara varna, sett till att jag hämtar upp dem när vill hem och/eller att de haft telefonkontakt och kunnat ge uppgifter om var de är osv.
Att måna om sina barn har inget med hat att göra .. trams att du kommer med sådant.

Är du en av dem som dansar runt med dasen i gängvåldtäkterna?
Tänker med tanke på att du anser att det är fel med föräldrar som bryr sig.

Fel med föräldrar som bryr sig? Du menar att föräldrar som bryr sig bör jamsa med i att alla män bör ses som rovdjur. Som björnar. Det är inte att bry sig. Det är att så hat i samhället. Det är allt jämförelsen med rovdjur handlar om. Att hata män och unga killar. Som tur är är du bara ett barnlöst troll.
Senast redigerad av Blundetto 2024-06-08 kl. 02:46.
Citera
2024-06-08, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Björnen upplevs av vissa människor som ett hotfullt och farligt djur i de svenska skogarna.
Skandinaviska Björnprojektet har analyserat händelseförloppet under ca 800 möten mellan
björn och människa och konstaterat att den skandinaviska björnen är den minst farliga björnen
på jorden
.

Jaha? Och?

Citat:
Ingen här kan ens stava till statistik, det här börjar bli pinsamt.

Det är ju du som har svårt att förstå vad du läser då det du länkade inte beskrev möten som skedde på nära håll. Det fanns en sektion som beskrev möten på just nära håll och där slutade en tredjedel av alla möten med skador.

Det är alltså din egen källa du kom dragandes som påstår detta och inte jag.
Citera
2024-06-08, 02:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, du hade lärt dina barn att välja revolvern med fem kulor istället för den med bara en om de tvingas spela rysk roulette eftersom att revolvern med fem kulor upplevs som mindre farlig för din irrationella, känslostyrda och IQ-befriade hjärna då den är målad i gulliga mönster med glada färger.

Dina barn är ju "för smarta" för att använda statistik för att komma fram till vad som är bäst i enskilda situationer som den ovan säger du.
Vad babblar du om?
Mina barn kör inte rysk roulett - de är för smarta för det.

Statistiken - om du använda det - säger dem att om det finns kulor så kan räcker det med att en träffar för att man skall vara död-

Citat:
Sorgligt att du inte fortfarande inte förstår vad ett påtvingat val betyder som frågan i tråden. Alla som inte är psykiskt sjuka parasiter som lever på bidrag som du gör, eller arbetar på Samhall, förstår att grupp A, där 1 av 100 män är farliga, är ett säkrare val än grupp B, där 99 utav 100 är farliga.
Påtvingat val är väl exakt du försöker med när du inte accepterar att kvinnor/jag väljer björn istället för det du anser är ett bättre val.

Citat:
Att du sedan utöver det visar att din idioti inte slutar där när du påstår att om man konstaterar att grupp A är ett säkrare val än grupp B så är det detsamma som att säga att alla inom grupp A är ofarliga bekräftar bara min misstanke om att du är ett resultat av inavel.
Till skillnad från dig är jag svensk i varenda fiber av min kropp så går man tillbaka tillräckligt långt finns det säkert lite inavel någonstans.
Inte mitt problem liksom.

Jag är säker på att man i dina släkt kört pågående utavel hela tiden och att det är jäkligt osäkert om du ens är släkt med din brorsa.
Citera
2024-06-08, 02:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jaha? Och?

Det är ju du som har svårt att förstå vad du läser då det du länkade inte beskrev möten som skedde på nära håll. Det fanns en sektion som beskrev möten på just nära håll och där slutade en tredjedel av alla möten med skador.

En sektion som gjorde statistik på artiklar om möten med björn. Har du fortfarande inte fattat vad de gjorde statistik kring?

Artiklar om björn kommer bara dyka upp i tidsskrifter ifall något dramatiskt hände.

Exakt hur nära björnarna var i Skandinaviska björnprojektets studie framkom aldrig, det är tillsvidare mycket bättre statistik än statistik på artiklar om möten med björn, det förstår du väl ändå?

Ifall vi ska göra statistik på artiklar så kommer ju flygplan också vara extremt farliga. En av tre artiklar om flygplan så dog människor i en flygolycka, ergo: du har 1 på 3 chans att dö i en flygolycka varje gång du tar flygplanssemester.
Citera
2024-06-08, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140

Samtidigt söker sig många kvinnor till farliga och kriminella män.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/KvMpqy/darfor-alskar-de-farliga-man
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mp2Gw/darfor-faller-kvinnor-for-farliga-personer
https://www.svd.se/a/db39727a-ed19-3ed7-a5bf-f42bc5a06d73/varfor-vill-kvinnor-ha-farliga-man
https://svenska.yle.fi/a/7-1467089
https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U_hoM8RUHUP9SqIfYdVmYbJWFj2_O1UXR9n_I-sYf0vgkJEmTspldcsQXdCCrc%3D&gaa_ts=6663aabb&gaa_si g=dxXnKGQleW-sRWA7en15x2k1r_-GE8cEjNFlxdrWS06lrDXGNEDV-NAJqZFv5dt_sn939N-E0GjXHYgrpk7ZRQ%3D%3D
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/nora-och-emma-dras-till-gangstergrabbar-de-ar-skona--gg16yn
https://www.svd.se/a/nQ66Ja/peder-madsen-varfor-dras-kvinnor-till-bestialiska-mordare

Du har kanske en teori kring detta utbredda samhällsproblem?
Citera
2024-06-08, 02:45
Medlem
Citat:
Vad babblar du om?
Mina barn kör inte rysk roulett - de är för smarta för det.

Efter att du visat upp att du inte behärskar mellanstadiematematik och grundläggande statistik så visar du nu att du inte kan greppa konceptet med ett hypotetiskt resonemang för att belysa en poäng.

Citat:
Statistiken - om du använda det - säger dem att om det finns kulor så kan räcker det med att en träffar för att man skall vara död-

Nej, statistiken säger att det är 1/6 chans att blåsa ut skallen om revolvern innehåller en kula och 5/6 chans att göra detsamma med revolvern som innehåller fem kulor. Ett litet barn skulle förstå det här men du gör det inte.

Citat:
Till skillnad från dig är jag svensk i varenda fiber av min kropp så går man tillbaka tillräckligt långt finns det säkert lite inavel någonstans.

Ja, hos din far som valde att sätta på sitt efterblivna missfoster till syster t.ex. varav resultatet blev du: ett ännu större efterblivet, sinnessjukt och arbetslöst missfoster som lever på bidrag.

Citat:
Jag är säker på att man i dina släkt kört pågående utavel hela tiden och att det är jäkligt osäkert om du ens är släkt med din brorsa.

Jag är säker på att du är så genetiskt defekt att det är tveksamt om du ens bör betraktas som en människa.
Citera
2024-06-08, 02:51
Medlem
Citat:
En sektion som gjorde statistik på artiklar om möten med björn. Har du fortfarande inte fattat vad de gjorde statistik kring?

Dina så kallade 800 "möten" där björnen avviker långt innan ett möte på nära håll sker är helt irrelevanta.

Det är det bästa vi har på möten på nära håll med björn ifrån din egen källa. Jag påstod aldrig att det skulle vara ett bra eller stort underlag men det var ju du som kom med den källan så då får du väl acceptera vad som står i din egen källa.
Citera
2024-06-08, 03:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Dina så kallade 800 "möten" där björnen avviker långt innan ett möte på nära håll sker är helt irrelevanta.

Det är det bästa vi har på möten på nära håll med björn ifrån din egen källa. Jag påstod aldrig att det skulle vara ett bra eller stort underlag men det var ju du som kom med den källan så då får du väl acceptera vad som står i din egen källa.

Det är ju bara din teori att björnen avviker "långt innan ett möte". Vad är då ens ett möte enligt dig?

Det finns inget i texten där du kan varesig förstå att björnen var 100 meter eller 1 meter från människan vid dessa 800 möten. Så du hittar på att björnen avviker långt innan ett möte på nära håll sker, vilket inte står någonstans i texten.

Låt säga att det var 10 meter bort eller ens 50 meter bort. Den främmande mannen ifall han är en våldtäktsman eller psykopatisk sadist är ju redan farlig så fort han får syn på dig från vilken avstånd som helst. Så du vill tolka att ett möte är när man kan känna den andre andas mot ditt ansikte, men det behöver inte alls vara betydelsen av "ett möte". Definitionen bör troligen vara att båda ser varandra (björnen/mannen och kvinnan).

Nåja, jag skrattar allt över att du vägrar inse vilken tabbe du gjorde när du sökte analysera nyheter om björnar (som mest fungerar som statistik om vilken mediabild okunniga människor får av björnar) som odds för hur farliga björnmöten är. Artikelstatistik ska vi nu räkna som statistik för hur farligt något är. Så vi kan nu räkna med att 1 på 8 män mördar då 1 på 8 nyheter handlar om män som mördar och 1 på 3 flygplan kraschar.

Fan, fortfarande är björnen relativt ofarligt jämfört med dessa fenomen i sådana fall.
Citera
2024-06-08, 03:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är ju bara din teori att björnen avviker "långt innan ett möte". Vad är då ens ett möte enligt dig?

Det finns inget i texten där du kan varesig förstå att björnen var 100 meter eller 1 meter från människan vid dessa 800 möten. Så du hittar på att björnen avviker långt innan ett möte på nära håll sker, vilket inte står någonstans i texten.

Låt säga att det var 10 meter bort eller ens 50 meter bort. Den främmande mannen ifall han är en våldtäktsman eller psykopatisk sadist är ju redan farlig så fort han får syn på dig från vilken avstånd som helst. Så du vill tolka att ett möte är när man kan känna den andre andas mot ditt ansikte, men det behöver inte alls vara betydelsen av "ett möte". Definitionen bör troligen vara att båda ser varandra (björnen/mannen och kvinnan).

Nåja, jag skrattar allt över att du vägrar inse vilken tabbe du gjorde när du sökte analysera nyheter om björnar (som mest fungerar som statistik om vilken mediabild okunniga människor får av björnar) som odds för hur farliga björnmöten är. Artikelstatistik ska vi nu räkna som statistik för hur farligt något är. Så vi kan nu räkna med att 1 på 8 män mördar då 1 på 8 nyheter handlar om män som mördar och 1 på 3 flygplan kraschar.

Fan, fortfarande är björnen relativt ofarligt jämfört med dessa fenomen i sådana fall.
Du har förstått vad jag och andra pratar om.
Citera
2024-06-08, 03:41
Medlem
Citat:

Det står i din källa att samtliga av de 800 "möten" du pratade om så rörde det sig om kunniga personer. Om de är kunniga så kommer de förstås inte gå så nära björnen.

Citat:
Det måste dock betonas att de
människor som var involverade i björnmötena var personer
med kunskaper om björnar; fältarbetare, studenter, viltvårdare, alla medverkande i pågående björnforskningsprojekt.

Ett möte är för mig inte att med en kikare se en björn borta i horisonten, nej. Ett möte är för mig på nära håll.

Citat:
Låt säga att det var 10 meter bort eller ens 50 meter bort. Den främmande mannen ifall han är en våldtäktsman eller psykopatisk sadist är ju redan farlig så fort han får syn på dig från vilken avstånd som helst.

Återigen detta svammel där man bytt ut "man" i frågeställningen mot Jason Vorhees. Att du gör detta visar bara hur ohederlig du är. Ingen jävel har frågat dig frågan "björn vs psykopatiskt seriemördare".

Citat:
Så du vill tolka att ett möte är när man kan känna den andre andas mot ditt ansikte, men det behöver inte alls vara betydelsen av "ett möte". Definitionen bör troligen vara att båda ser varandra (björnen/mannen och kvinnan).

Du kan fortsätta inbilla dig likt Micro att det man menar med ett möte är att se något långt borta i horisonten. Du har gott sällskap där.

Citat:
Nåja, jag skrattar allt över att du vägrar inse vilken tabbe du gjorde när du sökte analysera nyheter om björnar (som mest fungerar som statistik om vilken mediabild okunniga människor får av björnar) som odds för hur farliga björnmöten är.

Ja, det är ganska sorgligt att bara något inlägg senare skratta åt sin egen "källa" som du gör. Det var inte jag som analyserade det utan din egen källa du länkade.

Citat:

Björnen är relativt ofarlig, ja, men det är ju för att möten med björnar sker så sällan. Den undviker dig oftast långt innan en människa är medveten om att den ens är i närheten. Dock är detta irrelevant då vi pratar om just de situationer där detta inte sker och ett möte med en björn faktiskt sker.
Citera
2024-06-08, 03:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad upprörd du blir över att du inte klarar av att greppa ett hypotetiskt exempel för att belysa en poäng gällande att du inte förstår statistik. Jag kan göra det enkelt för dig: 1/6 < 5/6

Jag känner mig förstås trygg i att veta att det naturliga urvalet fortfarande fungerar och att du är ett så stort misslyckande att du blev bortselekterad när det kommer till reproduktion. Att få höra att du är barnlös är verkligen betryggande och det menar jag verkligen.

Ifall du argumenterade mot Stephen Hawkings om svarta hål så antar jag att du skulle komma med träffsäkra argument om att han aldrig mer kommer kunna gå eller få en erektion?

Kom igen nu, bättre än så här kan vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in