2024-05-31, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Varför det? Om jag beställer flera stycken små prylar så brukar brevbäraren dela ut försändelsen direkt till adressatens bostad.

Om allt skickas i ett enda större paket så brukar försändelsen åka raka vägen till postombudet.
Är du nöjd så, bra
Citera
2024-06-01, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Är du nöjd så, bra

Det har egentligen inte så stor betydelse om varorna packas för sig eller skickas i ett enda stort paket. Man förväntar sig kanske att allt som är beställt på samma ställe ska skickas i ett enda paket. Det fungerar inte riktigt så på handelsplatser med en massa olika butiker.

Aliexpress har börjat med att skicka varor i ett enda paket. Jag har fått flera stycken sådana när varorna har beställts ungefär samtidigt.
Citera
2024-06-02, 21:40
Medlem
twubles avatar
Verkar ha lite sisådär IT-integritet. Fick en notis på smartwatchen om att bekräfta min email på "mitt" Temu-konto (har inget konto där), någon minut senare kom en bekräftelse på en lagd beställning. Så även om jag aldrig öppnade mailet om att bekräfta min email vid skapandet av "mitt" Temu-konto så gick det att skapa ett konto och lägga en beställning med "mitt" email.

Gick in och "skicka nytt lösenord" till min email, avbeställde ordern och ändrade lösenord på "mitt" Temu-konto samt rapporterade det till kundtjänst. Temu är skyldiga mig en timme ledig helg so far, inte troligt jag kommer att beställa något från den sidan.
Citera
2024-06-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
Nu har de höjt minsta orderbelopp till 280 kronor!
Om jag inte minns fel så har de höjt det till runt den summan någon gång tidigare och sedan sänkt ner till 150kr efter någon/några dagar. Va det inte så att den ursprungliga summan var 100kr och så höjdes det för att tillslut bli 150kr. Är det så de gör när de ska höja summan? Först en rejäl höjning och sen sänker de ner summan fast att den blir högre än den var från början.
Har svårt att tro att det kommer vara 280kr men kanske blir det en höjning från 150kr till 200kr?
Jag loggade in på Temu för att se hur det står till idag och nu står det 280 kr som minsta orderbelopp för mig med. Så här kommer de definitivt inte att locka mig till ett köp. Det här måste ju betyda att de inte tycker det är lönsamt med alla gratisfrakter de bjuder på. Jämför med alla andra webbutiker som har ett minsta orderbelopp under 250 kr.
Senast redigerad av Liljor 2024-06-03 kl. 23:59.
Citera
2024-06-05, 10:15
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Fördelen med TEMU, till skillnad mod dom andra du nämner år att TEMU kommer i ETT (1j paket samlat.

Min uppffattning av amazon är att saker kommer bättre förpackat Varje del i en liten kartong.
Ibland kommer flera delarav beställningen i små kartonger i en större kartong

Temu däremot skickas allt i anonyma plastpåsar. Ofta är huvudpaketet en påse också.

Så jag skulle ge amazon +++ på förpackningskvalite medan temu får +
Citera
2024-06-07, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Jag loggade in på Temu för att se hur det står till idag och nu står det 280 kr som minsta orderbelopp för mig med. Så här kommer de definitivt inte att locka mig till ett köp. Det här måste ju betyda att de inte tycker det är lönsamt med alla gratisfrakter de bjuder på. Jämför med alla andra webbutiker som har ett minsta orderbelopp under 250 kr.
Jag har inte ens funderat på att beställa efter höjningen.
Höjningen kan säkert bero på att många kanske beställer för en liten summa men ofta istället. Då blir det ju dyra fraktkostnader för dem men att höja så mycket på en gång och att det inte höjdes för alla samtidigt irriterar mig en aning.
De verkar dock vara desperata av att få mig att handla. Varje gång jag gått in för att kolla prisjustering så har de ersatt det exklusiva erbjudandet om rabatter (de vill bara att jag ska tillåta att de trakasserar mig med erbjudanden till min mobil) med ett snurrhjul med 100% tillbaka.
Citera
2024-06-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
Jag har inte ens funderat på att beställa efter höjningen.
Höjningen kan säkert bero på att många kanske beställer för en liten summa men ofta istället. Då blir det ju dyra fraktkostnader för dem men att höja så mycket på en gång och att det inte höjdes för alla samtidigt irriterar mig en aning.
De verkar dock vara desperata av att få mig att handla. Varje gång jag gått in för att kolla prisjustering så har de ersatt det exklusiva erbjudandet om rabatter (de vill bara att jag ska tillåta att de trakasserar mig med erbjudanden till min mobil) med ett snurrhjul med 100% tillbaka.
Ja nu har de gjort bort sig med 280 kronors tröskeln. Jag hade kunnat tänka mig att göra ett köp nu eftersom jag behöver ett par saker men det är samma sak i kundkorgen som för några dagar sedan och folk klagar på dem på trustpilot. De kommer att förlora många kunder på sin nya policy och jag ifrågasatte redan för en månad sedan innan höjningen om det var hållbart för dem att fortsätta med låga priser, rabatter, lätt reklamation och gratis frakter och returer. Det var det inte.

Temus svar till dem säger Hej, Temu har fastställt ett lägsta beställningsbelopp för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare urval av produkter till lägre priser, eftersom kostnaden för att skicka små beställningar är betydligt högre. Vi vill uppmuntra dig att överväga att lägga till fler produkter för att uppnå tröskelvärdet för lägsta beställningsbelopp. Bästa hälsningar,

Det låter spännande med ett snurrhjul med 100 % tillbaka, jag har inte appen så jag har inte koll på erbjudanden.
Senast redigerad av Liljor 2024-06-07 kl. 22:06.
Citera
2024-06-07, 22:58
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Beställde några smågrejer för nån vecka sen.. Får se när paketet behagar komma fram...
Citera
2024-06-08, 12:57
Medlem
swebarbs avatar
Wow minsta ordersumma nu är 280 kr, är det så för er andra ?
Citera
2024-06-08, 15:03
Medlem
Cosmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Ändå rimligt? Skeppas ju för fan kors över hela världen. Någon form av vinning måste dom ju få.
Citera
2024-06-09, 01:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Ser man på:
Citat:
Temu har en gräns för minsta beställning på 280kr så att vi kan fortsätta att erbjuda fler och billigare produkter. Att lägga till fler produkter bidrar också till minskat förpackningsavfall.

Men som sagt detta kunde ju inte hålla i längden. Man köper saker för 10 spänn och det är fri frakt. För varje sådan beställning så gå de ju minus på bara paketeringen.
Citera
2024-06-09, 09:16
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Ändå rimligt? Skeppas ju för fan kors över hela världen. Någon form av vinning måste dom ju få.

Jo det förstår jag, handlade förra året för nån hundralapp 2 beställningar men när nu minsta beloppet är nästan 300 är det väl snart 500 kr för en beställning, då är det inte så intressant längre när dom tvingar upp summan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in