Denholm som själv fått ett stort antal miljoner stöder Musk. Tror hon suttit i Telias styrelse.
Den snorkige Musk struntar i klimatet och Tesla. Han skall ha 46 miljarder annars orkar han inte gå till jobbet.
Självklart hoppar han av när skutan sjunker. Försäljningarna motiverades bl a med Twitterköp (svepskäl).
Nu kommer en omvänd fint med "Jag vill engagera mig djupare i Teslas AI. Får jag inte göra det lägger jag istället av helt !!??" Dagens mediastjärnor manipulerar budskapen.
"Ingen diktatorsmakt, inga 50 miljarder, nu är jag trött på er, skyll er själva, jag drar"
... medan botten rasar ur EV-marknaden och Teslakyrkogårdar bildas i hamnarna.
Hoppas jag har fel och han står upp för sig själv och försöker ta Tesla genom krisen. Nu behövs han. Inte när alla körde grönt.
Musks visioner har plötsligt reducerats till att vara världens rikaste.
"Om jag bara äger 150 miljarder dollar och inte får 50 miljarder till då sk-ter jag i det här. Tror ni man jobbar för ingenting?"
Citat:
Tesla Chair Signals Elon Musk Could Exit Without A 'Motivating' Pay Deal
Tesla (TSLA) Board Chair Robyn Denholm says it is imperative that Chief Executive Elon Musk's 2018 $56 billion compensation package is reapproved if the EV giant wants to continue "motivating him" to work for the company, according to a regulatory filing Thursday. TSLA shares angled higher.
https://www.investors.com/news/tesla...exit-pay-deal/