2024-06-07, 11:19
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Det beror väl på vad man ska använda den till.

Står du och tänker så i mataffärn? ”Hm nej den här är ju för barn, den kan jag inte köpa”

Jag har smakat båda och föredrar Heinz utan tvekan. Jag har också noterat att Felix är barnens favorit.
Citera
2024-06-07, 11:40
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Felix är mest barn som gillar, är du en vuxen så är det Heinz som gäller.

Heinz är helt kass numera, förr när den fanns i glasflaska var smaken och konsistensen helt annorlunda. Av idag är t.o.m Felix godare, men den bästa och godaste är Mutti Ketchup.
Citera
2024-06-07, 11:43
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Heinz är helt kass numera, förr när den fanns i glasflaska var smaken och konsistensen helt annorlunda. Av idag är t.o.m Felix godare, men den bästa och godaste är Mutti Ketchup.
Mutti har jag aldrig provat, men köper alltid deras krossade tomater till köttfärs. Kanske får bli ett köp, tack för tipset.
Citera
2024-06-07, 11:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Heinz är bäst faktiskt men en god tvåa är faktiskt Slotts.
Slotts ketchup var god. Den har jag dock inte sett på många år...
Citera
2024-06-07, 12:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag har smakat båda och föredrar Heinz utan tvekan. Jag har också noterat att Felix är barnens favorit.

Barn har ingen smak.
Citera
2024-06-07, 12:15
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Mutti har jag aldrig provat, men köper alltid deras krossade tomater till köttfärs. Kanske får bli ett köp, tack för tipset.

Den (Mutti Ketchup) är smakrik, lite dyrare men värd sitt pris, testa och lägg sen en kommentar här om vad du tyckte.
Citera
2024-06-07, 12:32
Medlem
Mr.Teabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Slotts ketchup var god. Den har jag dock inte sett på många år...

Ja, synd. Denna klassiker verkar bara säljas till restauranger och storkök nuförtiden.
Citera
2024-06-07, 13:31
Medlem
Eponumoss avatar
”Ketchup” är endast beskrivning av vad det är för sorts röra, inte dess innehåll.

Menar man tomatketchup bör man skriva ut det.

Originalet är förstås gjort på svamp och smakar helt annorlunda än det tråden uppehåller sig till.

Oavsett om man vill göra svampketchup, lingonketchup eller tomatketchup så blir den bäst om man gör den själv.

Av de man köper i butik brukar vi välja Heinz, men är inte säker på att jag skulle klara ett blindtest av de vanligaste, istället skulle jag vilja slå ett slag för Johnnys tomatketchup. Lite mer fyllig, koncentrerad och mustig med en liksom lite syrlig snärt som avslutning.
Citera
2024-06-07, 14:37
Medlem
MarcoStars avatar
Heinz med 50% reducerad sockerhalt.
Citera
2024-06-07, 14:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
”Ketchup” är endast beskrivning av vad det är för sorts röra, inte dess innehåll.

Menar man tomatketchup bör man skriva ut det.

Originalet är förstås gjort på svamp och smakar helt annorlunda än det tråden uppehåller sig till.

Oavsett om man vill göra svampketchup, lingonketchup eller tomatketchup så blir den bäst om man gör den själv.

Av de man köper i butik brukar vi välja Heinz, men är inte säker på att jag skulle klara ett blindtest av de vanligaste, istället skulle jag vilja slå ett slag för Johnnys tomatketchup. Lite mer fyllig, koncentrerad och mustig med en liksom lite syrlig snärt som avslutning.
Johnnys ketchup finns inte heller längre.
Citera
2024-06-07, 16:22
Medlem
u.chesters avatar
Änglamark från Coop är första valet.

Citera
2024-06-07, 18:02
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Originalet har 102 kcal per 100 gram. Hur fan klarar du av att bli fet på den? Den med mindre socker är på 64 kcal per 100g och den med minst 44 kcal. Mitt kaloribehov per dag ligger som jämförelse på runt 3000 kcal.
Menade att man ska undvika socker så mycket man kan men man behöver ju inte säga nej om någon bjuder på kanelbulle till kaffet heller, menar mer att man ska försöka undvika socker. Heintz är på tok för söt. Vill man ha lite mer vuxen smak så kan man faktiskt testa Slotts ketchup om den finns kvar, har inte sett den på ett tag. Felix är godare än Heintz om du tar den med mindre socker. ICA basics ketchup tom är godare än sockerbomben Heintz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in