2024-06-07, 05:45
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Du sitter och äter pommes utan ketchup eller? och inte heller till köttbullar och makaroner?

Senap
Citera
2024-06-07, 06:51
Medlem
Tyrranics avatar
Märks att ni som svarar i tråden luktar ättika. Ketchup smakar skit och är inte heller nyttigt. Sluta ät skiten era syrligt luktande imbeciller.
Citera
2024-06-07, 07:28
Medlem
solstrålars avatar
Tomatpure är godare.
Citera
2024-06-07, 07:29
Medlem
Felix för fan
Citera
2024-06-07, 07:43
Medlem
Mr.Teabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trille
"Martha Lanes" ketchup från Hela är värd att pröva för er som fastnat i Heinzträsket.

Instämmer! Har nyligen upptäckt denna underbara ketchup. Lite svår att få tag i bara, men jag vet ett Hemköp där den alltid finns 👍
Citera
2024-06-07, 07:54
Medlem
Felix osötade!
Citera
2024-06-07, 08:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hur hade du förpackat ketchup då?

På tub kanske? Det droppar aldrig och sprutar aldrig ut en okontrollerad mängd. Ketchup skulle kunna vara lite mindre lös/rinnig också.
Citera
2024-06-07, 08:53
Heinz är bäst faktiskt men en god tvåa är faktiskt Slotts.
Citera
2024-06-07, 08:57
Medlem
Ketchup är inte för vuxna.
Citera
2024-06-07, 09:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
På tub kanske? Det droppar aldrig och sprutar aldrig ut en okontrollerad mängd. Ketchup skulle kunna vara lite mindre lös/rinnig också.

Hade det varit betydligt tjockare hade det nog gått med tub faktiskt. Problemet blir bara att mängden ketchup som ofta används är lite för stor för att tub ska bli hållbart i längden.
Citera
2024-06-07, 09:13
Medlem
Sladdarens avatar
En kombo av heinz och felix ;-) 50/50

Nä men Hellmans tycker jag är bättre iaf

Sett via några testpaneler att tex Mutti ketchup bör va bra och Xtra Ketchup (hör och häpna)

Är långt ifrån nån som testat många ketchupmärken men kan tycka att
man kan faktiskt sätta sin egen prägel på ketchup, vet ni hur ?

Man gör sin egen tomatsås med pure å tomater osv osv eller köper en tomatsås eller tomatkross burk eller hela tomater på burk, sen kan man komplettera den såsen med ketchupen

Man behöver ju inte förstöra sin fina tomatsås med ketchupen och sen lagerhålla det utan man tar bara det man behöver av sin tomatsås och värmer det med ketchup eller bara blanda ihop helt kallt

Dvs man värmer en andel tomatsås ifrån burken med en andel ketchup och sen äre klart
Det är den bästa sortens "ketchup" tycker jag eller ska man säga tomastsås ketchup

Finns ju fantastiska tomater små som stora alltså man kan göra en tomatsås på
håller 3-6 månader i frysen
Citera
2024-06-07, 09:25
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Heinz är bäst faktiskt men en god tvåa är faktiskt Slotts.

Nåt jag tycker kan va lite tråkigt att man inte kan testa olika såser i en liten klämförpackning
så här :

https://www.unileverfoodsolutions.se...l/packshot.jpg

Så slipper man ju liksom köpa på sig enorma mängder eller snarare volymer bara för att testa nåt som man inte vill lagerhålla sen eller bli missnöjd med

Jag har köpt på mig enormt med senaps sorter i mina dar och det har vart en blandat kompott av väldigt tråkiga senaper till medelmåttliga och väldigt trevliga senaper men sen står man ju där med de sämre varianterna som ruttnar och sen ska slängas. Visst men hade man gjort såna där små förpackningar hade jag ju sluppit köpa stora flaskor och burkar som man ska chansa sig fram med om man tycker om dom eller inte

Det behövs nåt nytänkande i helfabrikat sås och dressing eller smaksättar -branschen tycker jag iaf, åtminstone på onlinebeställning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in