2024-06-06, 23:37
Medlem
DrLECTERs avatar
"Det ska bli skönt att lämna det här jävla landet"
Känns repliken igen från Sällskapsresan nr 1?
Och jag säger detsamma om Malmö stad.
Det var så in i helvete skönt att lämna denna stad och bosätta mig på annat håll.
Född i Malmö, verkat i Malmö men nu bara måste jag ut från denna helveteshåla.

Malmö en gång känd som "parkernas stad" för att nu stundstals bli känd som
en av många där gängkriminella i stort betsämmer över vad som ska hända.

Är det någon som haft samma levnadsöde och i princip tvingats att flytta så skriv och berätta.
Citera
2024-06-06, 23:39
Medlem
Malmö har väl alltid varit skit

Invandrare eller inte.

Finns väl inget vettigt som kommer från Malmö ? Varför räknas det ens till Sverige?
Citera
2024-06-06, 23:57
Medlem
DyngSmElls avatar
Sjukt att svenskar måste fly i Sverige, själv har jag varit så pass stadd i kassan så att jag kunnat hålla mångkulturen på ett hyfsat bekvämt avstånd.
Citera
2024-06-07, 00:04
Medlem
Economicuss avatar
känner igen mig.

Själv vill jag lämna malmö men vet inte vart jag ska gå.

Jag har inget kvar i malmö.

Hatar Malmö.
Citera
2024-06-07, 00:55
Medlem
snooper123s avatar
Jag är uppvuxen i Malmö. Dock i Limhamn så jag klarade mig från det värsta. Nästan bara svenskar i min klass. Jag bor kvar i Malmö eftersom jag har allt annat här. Men jag skulle aldrig i mitt liv ha barn i denna staden.
Citera
2024-06-07, 01:06
Medlem
Hovmastarens avatar
Blattarna har väl tagit över hela Skåne och även Småland? Ystad, Karlskrona och Vaxjö var fulla av blattar när jag var där förra året. Tyckte det var så fruktansvärt jävla sorgligt att se men de ska ut ur vårt land vare sig de vill eller inte.
Citera
2024-06-07, 02:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Malmö har väl alltid varit skit

Invandrare eller inte.

Finns väl inget vettigt som kommer från Malmö ? Varför räknas det ens till Sverige?
Aldrig bott i Malmö, men det var väldigt fint och relativt välstädat mot Sthm. tex för 30+ år sedan, sedan hände något och numera vill man inte åka dit alls. Kunde nästan räkna det som en förstad till Köpenhamn förr. Nu är det mest elände i Malmö och inget jag åker frivilligt till.
Senast redigerad av Onanikrem 2024-06-07 kl. 02:36.
Citera
2024-06-07, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Blattarna har väl tagit över hela Skåne och även Småland? Ystad, Karlskrona och Vaxjö var fulla av blattar när jag var där förra året. Tyckte det var så fruktansvärt jävla sorgligt att se men de ska ut ur vårt land vare sig de vill eller inte.
De håller på i hela Sverige
Citera
2024-06-07, 05:56
Medlem
Hackenbush55s avatar
Bodde i Malmö på 60-70-talet och då var Malmö en helt underbar stad att bo i.
Flyttade från Malmö 1977 men bara för att jag ville bo på en mindre ort, nära till naturen.

Idag skulle jag inte ens flytta till Malmö under tvång. Malmö har urartat till ett getto tyvärr.
Citera
2024-06-07, 06:10
Medlem
Bobby Knights avatar
Jag tänker flytta till Malmö för jag tycker det är mycket bättre än Stockholm, Uppsala och Gävle som är mina närmaste erfarenheter. I Malmö centrum och längs stranden mot och inkl Limhamn är det mycket fint. Invandrarna syns inte lika mycket som i förstnämnda städerna där dom tagit över helt och där städerna är fula (ok kanske inte Stockholm) och klimatet är skit...

Jag var i Eslöv förra veckan och där var det värre/syntes dom mer. Det är sorgligt att dom tagit över finaste landskapet i Sverige, eller iaf en av dom.
Citera
2024-06-07, 06:40
Medlem
ganghatarens avatar
Så jävla negativa ni är. Malmö har blivit en mycket lugnare stad de senaste 2-3 åren. Här händer inte mycket numera om man bortser från Rosengård.

Skulle tro att detta beror på att de flesta av dom stora gangstrarna sitter inne. Men det är bara vad jag tror. Har ingen insyn i den världen. Känner mig inte ett dugg rädd att gå ut på stadens gator efter mörkrets intåg längre.

Visst det finns många invandrare i Malmö. Malmö har alltid varit invandrartätt. Men man ska också ha i åtanke att de allra flesta går till jobbet varje morgon och lever ordnade liv.

Vad skulle till exempel sjukvården, bussföretagen, städfirmorna, taxiföretagen, hemtjänsten m.m gjort utan invandrarna. Det är tjänster som du och jag använder.

Sedan håller jag med om att rättsvårdande myndigheter måste fortsätta låsa in de som tillhör kriminella gäng.
Citera
2024-06-07, 06:50
Medlem
Firewaias avatar
Levde mina första 23 år i en liten håla på landet, flyttade sedan centralt till en av Sveriges 10 största städer och har bott där i snart 20 år. Köpte förra året en offgrid stuga med damen då vi båda måste ut från stan och komma bort från folk. Har aldrig kvävts i en stad som det känns att man gör nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in