2024-06-08, 00:51
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Jag vill faktiskt lämna sverige.
Då har jag inga tips, tyvärr.
Citera
2024-06-08, 01:08
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Inga svenskar som vill ha dom tyvärr

Jobben har blivit slavarbeten med dålig lön och usla villkor. Därav har svenskar lämnat många av dessa branscher. Och invandrare tvingats in att slava.

Ett exempel.
Taxi: https://www.arbetaren.se/2016/05/04/taxiresans-pris/

Det med att Sverige stannar är vänsterpropaganda.
Svenskar jobbar där det finns pengar och arbetsvillkor. Invandrare tar skit och slavar. Det gör inte en svensk.

Förr var alla dessa arbeten en yrkesstolthet. Idag är de lika med stress och sjukskrivning samt annat skit.

Fråga dina föräldrar som sett hur det var förr
Citera
2024-06-08, 01:15
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Så jävla negativa ni är. Malmö har blivit en mycket lugnare stad de senaste 2-3 åren. Här händer inte mycket numera om man bortser från Rosengård.

Skulle tro att detta beror på att de flesta av dom stora gangstrarna sitter inne. Men det är bara vad jag tror. Har ingen insyn i den världen. Känner mig inte ett dugg rädd att gå ut på stadens gator efter mörkrets intåg längre.

Visst det finns många invandrare i Malmö. Malmö har alltid varit invandrartätt. Men man ska också ha i åtanke att de allra flesta går till jobbet varje morgon och lever ordnade liv.

Vad skulle till exempel sjukvården, bussföretagen, städfirmorna, taxiföretagen, hemtjänsten m.m gjort utan invandrarna. Det är tjänster som du och jag använder.

Sedan håller jag med om att rättsvårdande myndigheter måste fortsätta låsa in de som tillhör kriminella gäng.
Ja kanske svenskar skulle ha dom jobben som svenskar hade innan invandringen?
Citera
2024-06-08, 01:27
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hur är det när man är ute i allmänna utrymmen? Bussen, tågstationen, IKEA, centrum, etc. Är de ytorna också framförallt befolkade av välutbildade vita svenskar?

Jag bor kring möllan, vilket inte är att rekommendera om du vill bo rasrent (men är i övrigt rätt gentrifierat idag). Buss tar jag till mitt kontor på hyllie, den åker igenom ghetton men det är sällan ett problem mer än att man får dela buss med tonåriga blattar. Centrum är till största del vitt. Uteställena kring möllevången är vita.

Jag brukar spendera tid i parker, min mest lokala park kallas i folkmun för Jesuparken och var för några år sedan full av afrikaner som försökte sälja på en gräs, idag är det på sin höjd någon stenad arab som sitter under ett träd. Det går åt rätt håll.
Citera
2024-06-08, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Det har du tyvärr rätt i. Besökte även Örebro och Karlstad nyligen och det är fan lika galet där. Jag bor ju på landet så det blir ju som ett knytnävslag i ansiktet man besöker en stad.

Jag förstår inte hur man kan tillåta sina barn att växa upp bland dessa skräpmänniskor.

Nej det är anmärkningsvärt! Och då kan man ändå se en och annan förälder vars blodkärl håller på att spricka när deras egna ungar plötsligt levererar ett par meningar på blattesvenska eller slänger in ett bre eller jalla. Jag bor också ute på landet sen många år och besöker städer endast om jag är tvungen, oftast känns det som man själv befinner sig i ett främmande land de gångerna.
Citera
2024-06-08, 08:32
Medlem
Suck. Malmöhatet firar triumfer på Flashback.

Vi ska kanske göra som Centerpartiet tycker och förbjuda SD, och sen göra som Flashback tycker och förbjuda Malmö? Kanske atombomba Malmö och bli av med det en gång för alla?

Vi ska kanske inte ens vänta på att Putin ska komma och atombomba en svensk stad? Eller vi - ja, ni - ska kanske verkligen be honom komma hit och släppa en bomb på Malmö?

Eftersom vi inte har några atombomber själva?
Senast redigerad av Egna-tankar 2024-06-08 kl. 08:35.
Citera
2024-06-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Suck. Malmöhatet firar triumfer på Flashback.

Vi ska kanske göra som Centerpartiet tycker och förbjuda SD, och sen göra som Flashback tycker och förbjuda Malmö? Kanske atombomba Malmö och bli av med det en gång för alla?

Vi ska kanske inte ens vänta på att Putin ska komma och atombomba en svensk stad? Eller vi - ja, ni - ska kanske verkligen be honom komma hit och släppa en bomb på Malmö?

Eftersom vi inte har några atombomber själva?

Jag tycker Malmö är en jättefin stad! Bevara den.

Det är invånarna det är fel på. Inte staden.
Citera
2024-06-08, 12:35
Medlem
heliotrops avatar
Stadsbilden domineras av blattar. Bussar, badhus, Sf biografer mm, bara blattar.
Men det finns mycket svenskt kvar. Man får bara leta.
Alla svenskar i Malmö vet var man ska bosätta sig för att slippa dem.
Min ena dotter hyr i andra hand på möllevången. Jag uttryckte mina farhågor. Möllevången är stökigt, och fullt med muslimer

Men då sa hon att i det huset hon skulle bo i bodde bara svenskar (bostadsrättshus). Hon sa också att blattarna håller till Möllan men de BOR inte där för där finns många bostadsrättsföreningar.

Och när vi var och hjälpte henne med flytten var det som att stiga in i Sverige på 80-talet
Tre blonda barn lekte på gården, allt var prydligt och välskött och i trappen var det bara namn som Sjökvist och Olsson.

Sedan var jag en sväng på stan med henne. Vi var I en skivaffär. Det var totalt MENA-fritt. Det fanns antirasism-klistermärken där men alla i affären var vita. Oh the irony...
Gick till Sf-bokhandeln, malmö moderna museum. Väl inne på de ställena var det bara svenskar/vita. Min andra dotter och jag var på yogaklass och hon bjöd med mig, det var ett specialerbjudande... bara vita... nån enstaka svart men absolut ingen jobbig mena-stämning
Det var så outsägligt skönt.

Så sök, och du ska finna....

Samtidigt tragiskt för hur lugn och underbar hade inte HELA stan varit utan alla jobbiga arabe och sjubarns-somalier ??
Citera
2024-06-09, 18:37
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolandKalas
Flyttade till Malmö 2016, älskar det lika mycket som när jag kom hit. Bästa staden i Sverige.
Herre gud vad Du måtte ha gått igenom innan Du kom till Malmö
Citera
2024-06-10, 07:25
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Ja.

Man kan röra sig i centrum. Bor där på tjänsteresa ibland, men aktar mig noga att vara utanför. Betraktar hela Malmö utanför centrum som en enda stor no-go-zone numera. Tyvärr.

Ja men centrum är fan bra mycket vitare än någon annan storstad.

Vänligen besök landskrona, helsingborg om du tycker Malmö är illa..
Citera
2024-06-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Herre gud vad Du måtte ha gått igenom innan Du kom till Malmö

Sthlm, Lund, GBG
Citera
2024-07-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Jag har bott i Malmö i 3 år och kommer från början från en liten ort på landet ganska nära Göteborg. Såhär i efterhand vet jag faktiskt inte varför jag valde att flytta från första början. Ville väl helt enkelt utmana mig själv och testa på hur det var att bo i en storstad, komma ifrån min comfort-zone. Tyvärr har jag aldrig kommit till rätta här, jag tycker stämningen här är väldigt hård och jag märkte redan i tidigt stadie att om jag ska överleva här så måste jag steppa upp. Vilket jag aldrig riktigt lyckats med.. Jag vet inte om det är för att jag inte trivs i en storstad (oavsett stad) eller om jag är för långt hemifrån och att Göteborg känns mer hemma. Eller om det är för att Malmö är en såpass segregerad stad, men trivts här har jag aldrig gjort. Om man ska hårdra det så känns Malmö som en stad för knarkare, hipsters och kriminella. Jag har aldrig känt mig delaktig med min omgivning, bor centralt på möllan kan väl va en rolig plats om man gillar att festa vilket jag sällan gör. Många områden känns som ett ghetto, mycket skräp och lösdrivet folk (undantag Limhamn som fortfarande är fint). Det känns också som att araberna har tagit över allt här och det är ofta stökig och högljudd stämning. Enda lugna stunden på veckan är Söndag tidigt på morgonen.

Så just nu vill jag bara härifrån och aldrig komma tillbaka. De känslorna beror såklart inte bara på min omgivning då jag har en del personliga problem som jag aldrig lyckats lösa men jag har kört fast här och har inte lust med någonting och att komma till rätta i detta extremt multikulturella samhälle har jag aldrig lyckats med. Malmö känns tyvärr som ett sjunkande skepp och levnadsstandarden här är mycket sämre än där jag tidigare bott. Sämre arbetsvillkor, sämre lön, sämre arbetsmiljö och generellt hårdare stämning, sen är det väl billigare att bo här med bostad etc. Men det känns väldigt ofta som en laglös stad där polisen har tappat kontrollen.
Väldigt mycket igenkänning på det fetade. Men jag känner inte att jag vill härifrån trots det. Vet inte riktigt var jag skulle ta vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in