2024-06-06, 22:37
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Men det är inte i tvätten de krymper. Det är pga torktumling. Jobbigt att läsa tråden?

För övrigt är du lurad av storkapitalets marknadsnissar du också.

Jag torktumlar allt bara så du vet, inget krymper. Läsa tråden, tror du att jag aldrig tvättat förut?

Vadå storkapitalets pissnissar, jag skrev ju efter att bara för att ett märke är dyrt betyder det inte att det är bra kvalitet. Svårt att läsa tråden?

Du förstår att vissa märkeskläder har bättre kvalitet hoppas jag? Det är sådana märken jag pratar om, fattar du inte det? Dina kläder är gjorda i Turkiet, mina i Portugal och är miljövänliga.
Senast redigerad av Kapuff 2024-06-06 kl. 22:40.
Citera
2024-06-06, 22:53
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Jag torktumlar allt bara så du vet, inget krymper. Läsa tråden, tror du att jag aldrig tvättat förut?

Vadå storkapitalets pissnissar, jag skrev ju efter att bara för att ett märke är dyrt betyder det inte att det är bra kvalitet. Svårt att läsa tråden?

Du förstår att vissa märkeskläder har bättre kvalitet hoppas jag? Det är sådana märken jag pratar om, fattar du inte det? Dina kläder är gjorda i Turkiet, mina i Portugal och är miljövänliga.

Du skrev "endast billiga kläder krymper". Det gick jag efter.

Turkiet är väl inte så stora på kläder? Tror de flesta av mina är gjorda i typ Bangladesh av barnarbetare. Men de krymper inte om jag inte torktumlar dem!
Citera
2024-06-07, 13:56
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Du skrev "endast billiga kläder krymper". Det gick jag efter.

Turkiet är väl inte så stora på kläder? Tror de flesta av mina är gjorda i typ Bangladesh av barnarbetare. Men de krymper inte om jag inte torktumlar dem!

Tror det var 3 poster efter eller något liknande men vi släpper det. Det var väldigt klumpigt skrivet av mig men jag reagerade på tonen lol.

Jag har ofta varit med om att kläder krymper i tvätten, särskilt eftersom jag kör allt i tumlaren. Nu vet jag vilka märken som inte gör det och kör på dom. T-shirts är generellt slit och släng varor så alla lägger inte 600 spänn på sina t-shirts.

Jag köper dom i princip alltid på rea för 300:- det blir samma pris som en skit tee från H&M. Eftersom du missade min andra post skickar jag länken igen, det är Amnesty som gjort en collab med Nudie och kränger iväg dom för 100-150 spänn plagget. Köp några stycken och testa? Mjuka som fan, lurviga typ.

Häng upp dessa första tvätten sedan kan du tumla dom.
Citera
2024-06-07, 21:12
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Tror det var 3 poster efter eller något liknande men vi släpper det. Det var väldigt klumpigt skrivet av mig men jag reagerade på tonen lol.

Jag har ofta varit med om att kläder krymper i tvätten, särskilt eftersom jag kör allt i tumlaren. Nu vet jag vilka märken som inte gör det och kör på dom. T-shirts är generellt slit och släng varor så alla lägger inte 600 spänn på sina t-shirts.

Jag köper dom i princip alltid på rea för 300:- det blir samma pris som en skit tee från H&M. Eftersom du missade min andra post skickar jag länken igen, det är Amnesty som gjort en collab med Nudie och kränger iväg dom för 100-150 spänn pla. Köp några stycken och testa? Mjuka som fan, lurviga typ.

Häng upp dessa första tvätten sedan kan du tumla dom.

Äh lite småtjafs bara!

Tack för tipset.
Citera
2024-06-08, 13:42
Medlem
lakritcs avatar
Dra i skiten efter tvätt.
Citera
2024-06-09, 11:27
Medlem
prokaryotkungens avatar
Köper billiga t-shirts från amazon, typ 60-70 spänn styck. Det står att de måste tvättas i 30 grader, men jag tänker att det är fan bomull och det är underkläder så jag kör dem i 60. Sedan hängtorkar jag dem såklart eftersom torktumlare är djävulens påfund.

Har inte varit med om att någon t-shirt krymper mer än möjligtvis någon procent vid första tvätten.
De håller sig snygga och bra. Helt utan något jävla apmärkes avskrap till logo på framsidan som du ändå betalar extra för och får sämre kvalitet.

Gissningsvis köper du dåliga varor som du sedan kör i tovningsmaskinen torktumlaren. Kolla luddfiltret får du se vad den äter från dina kläder!
Citera
2024-06-09, 12:53
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Köper billiga t-shirts från amazon, typ 60-70 spänn styck. Det står att de måste tvättas i 30 grader, men jag tänker att det är fan bomull och det är underkläder så jag kör dem i 60. Sedan hängtorkar jag dem såklart eftersom torktumlare är djävulens påfund.

Har inte varit med om att någon t-shirt krymper mer än möjligtvis någon procent vid första tvätten.
De håller sig snygga och bra. Helt utan något jävla apmärkes avskrap till logo på framsidan som du ändå betalar extra för och får sämre kvalitet.

Gissningsvis köper du dåliga varor som du sedan kör i tovningsmaskinen torktumlaren. Kolla luddfiltret får du se vad den äter från dina kläder!

Ja det är torktumling som gör att tshirtar tappar formen och blir konstiga. Samma med piketröjor.

Tshirtar jag använder som undertröja kör jag också i 60 grader. Krymper inte. Billigaste skit man kan hitta.
Citera
2024-06-09, 14:19
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Billigaste skit man kan hitta.
Har du testat de för 30kr hos Lager 157? https://lager157.com/sv-se/article/t-shirt-marlon eller Biltema för 40kr https://www.biltema.se/fritid/fritid...err-2000044147

Märket Denim Project hos Zalando blev rätt nopprig fort, tunnt tyg och liten i storleken från början men Pier One är bättre ...är också nöjd med det från butiken Shein.
Citera
2024-06-09, 20:08
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du testat de för 30kr hos Lager 157? https://lager157.com/sv-se/article/t-shirt-marlon eller Biltema för 40kr https://www.biltema.se/fritid/fritid...err-2000044147

Märket Denim Project hos Zalando blev rätt nopprig fort, tunnt tyg och liten i storleken från början men Pier One är bättre ...är också nöjd med det från butiken Shein.

Stadions billigaste tunna tshirtar. Köpte 30 st när de hade bra extrapris. Minns inte exakt vad de kostade.
Citera
2024-06-09, 20:09
Medlem
Awkwardmans avatar
Torktumlar aldrig tröjor! Det ska du inte heller göra
Citera
2024-06-16, 23:22
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag är smal och håller samma vikt men HM:s loose fit t-shirts krymper som fan i vanlig 40-graders tvätt med hängtork. De kostar bara 99 kr styck så det är väl en affärsidé att de ska krympa så man ska köpa nya hela tiden. Vem står och drar sin tvätt liksom?
HM har alltid producerat skit-tischor. Kliv upp till 300 kr-klassen med Arket, COS, Hollister, Gant etc så löser det sig. Priserna är höga generellt numera.

När det gäller t-shirts har jag iaf detta decennium aldrig hittat kvalitet under 200 kr.
Citera
2024-06-16, 23:40
Medlem
StigAllans avatar
Har köpt Blåkläders T-shirts nu i en storlek större för de tidigare håller på att se slimmade ut på mig.
Hållbarheten är tillsammans med färghållfastheten godkänt på mina tidigare inköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in