2024-06-03, 14:18
Ni som säger hängtork.

Fan kommer ju ta aslång tid.

Orkar heller inte med detta fanskap.

Detta och så ska man städa och laga mat med dagarna försvinner fan.

Finns det städ och kock osv i Sverige man kan köpa?
Citera
2024-06-03, 14:37
Vem torktumlar t-shirts och blir förvånad när de krymper?
Kvalitén påverkar mycket förstås men ändå.

Köp en ny tisha, rätt storlek och hängtorka så ska du se att problemet du upplever försvinner.
Citera
2024-06-03, 15:23
Medlem
krinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Ja, det gör dom. Lösningen är att köpa XL, och efter ett rundgång med tvätt och torktumlare sitter dom perfekt - jag är ganska smal. Varför gör dom på detta viset. Dom vill att vi ska slänga kläder i fel storlek för att köpa mer. Cyniskt skit som kapitalismen är.

Detta är den enda lösningen.
Citera
2024-06-03, 17:02
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Orkade du inte läsa TS? Eller antar du att alla t-shirts jag köpt ska tvättas i 30?
Antar ingenting och man följer tvättlappen om vilka grader det är. Man torktumlar aldrig t-shirts, därav att de krymper. Efter att du tvättat kan du dra plagget åt varje håll försiktigt, sedan hänger du upp dom på galgar så dom får lufttorka.

Skaffa en kvinna eller be mamsen om du inte fixar att tvätta kläder
Citera
2024-06-03, 17:27
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Antar ingenting och man följer tvättlappen om vilka grader det är. Man torktumlar aldrig t-shirts, därav att de krymper. Efter att du tvättat kan du dra plagget åt varje håll försiktigt, sedan hänger du upp dom på galgar så dom får lufttorka.

Skaffa en kvinna eller be mamsen om du inte fixar att tvätta kläder

Jag följer tvättråden, därför jag tycker det är så märkligt.
Varför är det bara inte tvättrådet att man inte ska torktumla om det inte går?

Har fru och barn, men frugan är inte ett geni på de där med att tvätta, tyvärr.
Citera
2024-06-05, 23:42
Medlem
Kapuffs avatar
Det är endast billiga kläder som kryper har jag märkt. Jag har aldrig varit med om att T-shirts över 500-lappen har krympt.

Nudie's t-shirts har sådan där borstad bomull så dom är mjuka och sköna, exakta i storlekarna och krymper inte en millimeter. Det är i princip det märket jag använder på t-shirts. Köpte ett linne igår för 900, (inte från Nudie dock) skulle den skulle krympa i tvätten skulle jag kräva pengarna tillbaka. T-shirts måste man kunna tvätta i 40° annars blir dom inte rena.
Senast redigerad av Kapuff 2024-06-05 kl. 23:51.
Citera
2024-06-06, 09:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Det är endast billiga kläder som kryper har jag märkt. Jag har aldrig varit med om att T-shirts över 500-lappen har krympt.

Nudie's t-shirts har sådan där borstad bomull så dom är mjuka och sköna, exakta i storlekarna och krymper inte en millimeter. Det är i princip det märket jag använder på t-shirts. Köpte ett linne igår för 900, (inte från Nudie dock) skulle den skulle krympa i tvätten skulle jag kräva pengarna tillbaka. T-shirts måste man kunna tvätta i 40° annars blir dom inte rena.

Testa köp en Ralph Lauren t-shirt får du se på krympning. Dom kostar en närmare en tusenlapp.

Gillar också Nudie och dom håller passformen. Råkade dock ut för en t-shirt som vred sig i första tvätten, tyvärr var jag för lat för att reklamera så den ser mindre kul ut nu.
Citera
2024-06-06, 12:57
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testa köp en Ralph Lauren t-shirt får du se på krympning. Dom kostar en närmare en tusenlapp.

Gillar också Nudie och dom håller passformen. Råkade dock ut för en t-shirt som vred sig i första tvätten, tyvärr var jag för lat för att reklamera så den ser mindre kul ut nu.

Bra poäng! Bara för att vissa märken är dyra betyder inte att dom har bra kvalitet. Klumpigt skrivet av mig.

Trist med din nudie tee, här har du några billiga för runt hundralappen. Lika mjuka och sköna. Jag köpte ett gäng XXL som jag sover i lol. Går till ett gott ändamål dessutom.

https://butik.amnesty.se/filtrera/nudie/
Senast redigerad av Kapuff 2024-06-06 kl. 13:20.
Citera
2024-06-06, 13:38
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Ni som säger hängtork.

Fan kommer ju ta aslång tid.

Orkar heller inte med detta fanskap.

Detta och så ska man städa och laga mat med dagarna försvinner fan.

Finns det städ och kock osv i Sverige man kan köpa?
Du vet att man inte måste stå och titta på när kläderna torkar?
Kör en vikbar torkställning och ställ över natten på något ställe där den inte är i vägen.
Citera
2024-06-06, 20:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Sluta köp billig kvalitet.

Det har inte med det att göra. Du är lurad av storkapitalets marknadsnissar.
Citera
2024-06-06, 20:35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff

Men det är inte i tvätten de krymper. Det är pga torktumling. Jobbigt att läsa tråden?

För övrigt är du lurad av storkapitalets marknadsnissar du också.
Citera
2024-06-06, 20:44
Jag är smal och håller samma vikt men HM:s loose fit t-shirts krymper som fan i vanlig 40-graders tvätt med hängtork. De kostar bara 99 kr styck så det är väl en affärsidé att de ska krympa så man ska köpa nya hela tiden. Vem står och drar sin tvätt liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in