2024-06-06, 10:21
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Hur mycket?
Pratar vi om 1-2%?

Läser man på darknet så går en väldans massa brev fram.

På darknet finns väldigt mycket dispyter som aldrig går till reviews, min uppfattning är att 10-20% försvinner. Självklart är den siffran beroende på vendor
Citera
2024-06-06, 11:27
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasStartklar
På darknet finns väldigt mycket dispyter som aldrig går till reviews, min uppfattning är att 10-20% försvinner. Självklart är den siffran beroende på vendor

20% är alldeles för högt för att det ska va värt å prova beställa tkr jag..
Citera
2024-06-06, 11:28
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Får man husrannsakan om brevet beslagtages och innehållet kasseras?

Är
Det vanligt eller ovanligt?

Min gissning är att det är ytterst ovanligt men förekommer
Citera
2024-06-06, 11:30
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:

Ja men följer man forumet så får man en relativt bra bild över det hela.
Kanske dina siffror är mer realistiska, svårt att veta

Sen finns det väl tyvärr vendors som utnyttjar den nya postlagen till sin fördel.

Men som sagt, välj vendor med omsorg så är risken väldigt liten att det blir beslagtaget.
Citera
2024-06-06, 11:32
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson

Är

Beror på vad och hur mycket du beställt,
testa dead drop?

Behöver du inte oroa dig för postord.
Citera
2024-06-06, 11:59
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensorry
Varför inte?

Det säger väl sig självt? Då är det ju bara för polis att provbeställa, och sen sätta span på platsen.
Citera
2024-06-06, 12:18
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:

Är

Går inte att ge svar utan att veta detaljer. Någon som bor i en bruksort och har beställt 5-10 gram tjack löper stor risk för påhälsning. Någon som beställt 5 gram hasch och bor i storstad får garanterat ingen påhälsning.
Citera
2024-06-06, 12:25
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskdumrik
Det säger väl sig självt? Då är det ju bara för polis att provbeställa, och sen sätta span på platsen.

Till och börja med är brottsprovokation inte lagligt, för det andra så är det ytterst resurskrävande att sätta span på 10-20 platser för att ta en springis, för det tredje tror jag inte det är svårt att hitta nya platser när man väl lärt sig hur man ska gömma då det inte är så avancerade platser i många fall.. så jo det är hållbart och de 10+ vendors som erbjuder detta har tänkt längre än så
Citera
2024-06-06, 17:32
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Till och börja med är brottsprovokation inte lagligt, för det andra så är det ytterst resurskrävande att sätta span på 10-20 platser för att ta en springis, för det tredje tror jag inte det är svårt att hitta nya platser när man väl lärt sig hur man ska gömma då det inte är så avancerade platser i många fall.. så jo det är hållbart och de 10+ vendors som erbjuder detta har tänkt längre än så

För det första är det inte brottsprovokation för polisen att provbeställa. Det gör de hela tiden, vilket framgår om man läser diverse fup:ar.

Att spana på en plats torde inte vara mer resurskrävande än att sätta upp en dold kamera. Jag har sett flera fall då man gjort detta efter upptäckt av gömmor på allmän plats.

Med det sagt så hoppas jag att du har rätt i det är hållbart. Jag är bara lite skeptisk till hur väl det skulle fungera i längden, vid uppskalning av verksamhet.
Citera
2024-06-06, 22:10
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Skojar du lr är du seriös?
Fullt seriös.
Dock något omskriven text för att inte i ren klartext beskriva hur det går till, men själva tillvägagångssättet är snarlikt.

Såklart en nackdel om man bor i en stad där DD inte erbjuds, men gör man det så blir DD både lättare, går snabbare samt att man ska ha en extrem jävla otur utifall man blir gripen när man hämtar sina varor (förutsatt att vendorn inte anställt någon jubelidiot som t.ex återanvänder ett gömställe)
Platsen för droppet behöver ju inte vara speciellt. Kan vara allt ifrån en skogsdunge, till en öppen park, till en helt vanlig trottoar i ett lugnt villaområde. Att lite smidigt kunna gömma en liten zip-påse på ett sätt som enbart går att upptäcka om man vet vad man letar efter är ju inte svårt, det går att göra framför ögonen på folk utan att någon ens lägger märke till det (använd eran fantasi och ni kommer snabbt förstå hur man kan göra saker som ser naturligt ut, men som kanske är en medveten handling)
Möjligheterna är oändliga, och i princip totalt omöjligt för polisen att kunna förutse då man inte vet om platsen för droppet förrän efter det har planterats, går liksom inte att sitta o vänta någonstans om du inte har övervakning över exakt hela staden droppet sker i t.ex.

Ännu en gång skjuter sig polisen i foten och marknaden anpassar sig och avancerar sina metoder för att riskfritt kunna bedriva sin handel, för sålänge vendorn ser till att ha vettigt folk som droppar samt låter fantasin flöda så kommer polisen aldrig kunna förutse vart droppet kommer äga rum, och när platsen väl blir känd så är ju den som planterat det redan långt borta från platsen
Citera
2024-06-06, 22:28
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskdumrik
För det första är det inte brottsprovokation för polisen att provbeställa. Det gör de hela tiden, vilket framgår om man läser diverse fup:ar.

Att spana på en plats torde inte vara mer resurskrävande än att sätta upp en dold kamera. Jag har sett flera fall då man gjort detta efter upptäckt av gömmor på allmän plats.

Med det sagt så hoppas jag att du har rätt i det är hållbart. Jag är bara lite skeptisk till hur väl det skulle fungera i längden, vid uppskalning av verksamhet.

Att beställa och sen sätta span på massa platser för att avslöja en kurir är så mycket brottsprovokation det bara blir och kommer inte hända förrän det blir olagligt (vilket är under utredning). Om det nu är som du tror och vendors har ett dussin gömställen som dom återanvänder (vilket jag inte förstår varför du tror) så kommer man bara bli mer spontan och fantasirik. Det är inte svårt att gömma en jävla zippåse under ett par timmar. Ja jag och alla vendors varav vissa som kört ett decenium har rätt, det kommer inte försvinna utan kommer ta över helt när alla Postnords anställda är färdigutbildade SS-soldater. Inte meningen att vara spydig men det är klart detta är genomtänkt av så många vendors,
Senast redigerad av AndreasStartklar 2024-06-06 kl. 22:47.
Citera
2024-06-06, 22:31
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Hur mycket?
Pratar vi om 1-2%?

Läser man på darknet så går en väldans massa brev fram.

Jag skrev detta i en annan tråd

Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Lite matte för de som är oroliga

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l34yx7/nu-far-posten-larma-om-misstankta-knarkbrev

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/oktober/ny-postlag-ger-allt-fler-narkotikabeslag/

Två miljoner "knarkbrev" skickas varje år. 185 beslagtas i månaden.

Det blir 2200 beslagtagna brev per år.

Det är drygt 0,1%.

Jag vet inte om man bör oroa sig.

Jag kan dock rätta mig själv; efter nya postlagen har 10000 brev beslagtagits under sex månader. Min matte var felaktig i föregående, men detta innebär att 99,99% av alla brev inte beslagstas.

Tänk på att alla som får fram sina brev inte klagar över det.

https://sverigesradio.se/artikel/10-000-knarkbrev-stoppades-pa-bara-ett-halvar
Senast redigerad av ThePuppetMaster 2024-06-06 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in