2024-04-03, 19:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Varning för transport med ups, personal instruerad att kolla all post o paket nogrannt.

Polare jobbar där i Sthlm, dom har haft polisen på plats med kurs tydligen.
Citera
2024-04-03, 20:23
Medlem
RompeTodos avatar
Hur jävla nitiska är de i denna insats??
Mitt spårbara kratom-paket är beslagtaget, jag använder kratom till tvålframställning. Beslagtar de folk som beställer frön av opium-vallmo också tro? Eller salvia?
Citera
2024-04-04, 01:23
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RompeTodo
Hur jävla nitiska är de i denna insats??
Mitt spårbara kratom-paket är beslagtaget, jag använder kratom till tvålframställning. Beslagtar de folk som beställer frön av opium-vallmo också tro? Eller salvia?
Det har jag aldrig varit med om. Beslagtar de företagspost nu också?
Citera
2024-04-04, 06:33
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det har jag aldrig varit med om. Beslagtar de företagspost nu också?

Ja, eller jag förutsätter det. Stått till på paketterminalen i 3 dagar, alltid kommit fram på 1 dag förut. Eventuellt släpper de bara igenom det efter någon kontroll. Annars så känner väl terminalarbetarna till avsändaren och norpar paketen mitt i tumulten
Citera
2024-04-04, 10:39
Medlem
beställer vanliga brev från företag nu och 1:a hands brev. men postnord håller på dem 3-4 dagar.
nån annan som tycker postnord inte levererar företagspaket på 1dag längre. är det på grund av denna drogoperation som det påverkar ?
Citera
2024-04-04, 11:10
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
beställer vanliga brev från företag nu och 1:a hands brev. men postnord håller på dem 3-4 dagar.
nån annan som tycker postnord inte levererar företagspaket på 1dag längre. är det på grund av denna drogoperation som det påverkar ?
Tycker det tar en dag längre men det har varit så ett år minst
Citera
2024-04-09, 21:42
Medlem
Hur exakt jobbar postnord när de delar ut brev till adresser ?
I många hus finns alla brevlådor på bottenplan vid entrén.
Om det är ett höghus med bara massa privatpersoner, kan man då skicka ett brev till samma adress fast med påhittat namn, som ej är skriven där(eller som ens existerar), men vars namn man klistrar över en annans namn på dennes postlåda ?
Funkar detta eller kolla posten bokföringsadress eller mottagaren i förväg ?
Citera
2024-04-11, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnvendor
Om det är ett höghus med bara massa privatpersoner, kan man då skicka ett brev till samma adress fast med påhittat namn, som ej är skriven där(eller som ens existerar), men vars namn man klistrar över en annans namn på dennes postlåda ?

Det borde funka. Läst om folk som sätter upp en låda i tex fritidshus områden. Principen är ju den samma.
Citera
2024-04-11, 12:45
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnvendor

Man behöver inte vara folkbokförd på en adress för att få sin post dit, räcker med att det står en brevlåda på adressen med samma namn på som på brevet.
Citera
2024-04-15, 14:51
Medlem
Idag fick jag hem ett brev där det stod att ett paket adresserat till mig innehöll "misstänkt narkotika" och skulle förverkas inom 2 veckor ifall jag inte gör anspråk på försändelsen. Stod inget mer än så. Gissar att det rör en razzia runt början av februari. What now?
Citera
2024-04-15, 22:45
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetPerfektaLjudet
Idag fick jag hem ett brev där det stod att ett paket adresserat till mig innehöll "misstänkt narkotika" och skulle förverkas inom 2 veckor ifall jag inte gör anspråk på försändelsen. Stod inget mer än så. Gissar att det rör en razzia runt början av februari. What now?

Nu tar du det chill bara och kanske vårstädar hemmet lite. Förmodligen händer ingenting. Du gör självklart inget anspråk på något paket som du ändå inte har beställt eller har en aning om varför den var adresserad till dig.
Citera
2024-04-21, 22:04
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Lite matte för de som är oroliga

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l34yx7/nu-far-posten-larma-om-misstankta-knarkbrev
Citat:
Polisen uppskattar att en till två miljoner brev med narkotika årligen skickas med inrikesposten

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/oktober/ny-postlag-ger-allt-fler-narkotikabeslag/

Citat:
Polisen gör löpande uppföljning av de ärenden som rör postaktörer. I snitt beslagtogs 185 narkotikaförsändelser per månad första halvan av 2023. Totalt beslagtogs 1100 illegala försändelser under perioden.

Två miljoner "knarkbrev" skickas varje år. 185 beslagtas i månaden.

Det blir 2200 beslagtagna brev per år.

Det är drygt 0,1%.

Jag vet inte om man bör oroa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in