2024-06-05, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag funderar på Gørlev som nämndes i live ang föräldrarna.
Det är strax norr om Høng kommun.

Finns det nåt mer om det?
Han tog ut pengar där.

Men här står det nog galet? Han bodde väl i Slagelse fr 2016?

Fann husrannsakan i media:
"Svalevej i Svenstrup, hans arbetsplats vid tiden för gripandet i Sorø, fängelsecellen i Storstrømfängelset, föräldrarnas nuvarande bostad, Philip Wesths tidigare bostad i Roskilde och hans tidigare hem i Gørlev, där han bodde från 2016 till 2018 och föräldrarnas tidigare bostad i Høng.

Dessutom har polisen även varit ute på Philips Wesths gamla arbetsplats, där han arbetade 2016"
https://www.seoghoer.dk/krimi/massiv-efterforskning-af-philip-westh-her-har-politiet-ledt-efter-spor

Ny info var att han delade hus med polaren (och sen även polarens flickvän). Vart?
Det är nog året innan huset i Svenstrup.
Det kanske är nån av dem ska vittna framledes.
Takk.
Citat:
Men här står det nog galet? Han bodde väl i Slagelse fr 2016?
Jeg tror at du har rett i det.

"Anna mødte den 33-årige første gang i juni 2020. Hun havde fået en kæreste, og på det tidspunkt boede den 33-årige hos ham.
Den 33-årige fremstod umiddelbart helt almindelig, en høj fyr med mørkt hår og mørke øjne, der dog ikke sagde synderligt meget og virkede lidt genert.
Den 33-årige og hendes kæreste havde lært hinanden at kende på HHX i Slagelse mange år forinden, og gennem deres fælles interesse for fodbold og poker udviklede de et tæt venskab."

"I september 2020 flyttede Anna ind i huset til sin kæreste og den 33-årige. Indtil da havde den 33-årige sovet på sofaen, men nu fik han sit eget værelse."

"Anna havde endnu ikke mødt den 33-årige, da Emilie Meng forsvandt i 2016. Han var på daværende tidspunkt 25 år, boede i et studieboligkompleks i Roskilde og var også dengang bedste venner med ham, der senere blev Annas kæreste.
I 2017 fortalte den 33-årige sin bedste ven, at han havde været til afhøring i forbindelse med Emilie Meng-sagen."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-04-15-han-har-jo-vaeret-ved-siden-af-mig-hele-tiden-fortaeller-veninde-til-den-33-aarige-tiltal te-i-kirkerup-sagen
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Ettersom dette står i en artikkel "I 2021 købte han sit eget hus i Svenstrup i Korsør, hvor han fortsat bor i dag", så antar jeg at nåværende bolig ikke er den boligen i Slagelse som 32-åringen hadde på det tidspunktet da forbrytelsene mot Emilie Meng ble begått.

"God familie og godt job
Den 32-årige mand er født og opvokset i en mindre by på Vestsjælland med sin mor, far og to søskende. Hele familien var meget aktiv i foreningslivet og er kendt i lokalområdet som en glad og hjælpsom familie.
Efter handelsskolen flyttede den varetægtsfængslede fra familien og har siden boet ude forskellige steder på Vestsjælland.
I 2021 købte han sit eget hus i Svenstrup i Korsør, hvor han fortsat bor i dag."
"Flere fortæller, at han aldrig har haft en kæreste, og at hans generthed gjorde, at han generelt havde svært ved at tale med kvinder."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-18-nye-oplysninger-fra-venner-og-familie-tegner-billede-af-32-aarig-sigtet

Han kjøpte hus i 2021 og byttet bil i 2021. Link til to innlegg om detaljer ved bilbyttet:
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)

Innlegg om bolig i Roskilde som 32-åringen flyttet fra og bolig i Slagelse som han flyttet til den sommeren da forbrytelsene mot Emilie Meng ble begått:
(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016

Disse to boligene bør undersøkes for eventuelle spor.
Senast redigerad av z-z-z 2024-06-05 kl. 03:00.
Citera
2024-06-05, 07:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Tack återigen alla kloka för snabba och utförliga svar! Ber om överseende med att jag är ny i denna tråd.
Här är några tankar efter att ha läst, sett DR dokumentär och lyssnat på Avhørt m.m.:
Det bör ha funnits tidigare sexualbrott i PWs historik, såsom ofredande, grooming eller våldtäkter. (Jag jämför med svenska fall t.ex. ”Snälle-Bengt” som började med överfallsvåldtäkter i Halmstad i 17-årsåldern och många år senare eskalerade till sexualmord runt Kristianstad.)
PW är som nykter en sluten och blyg/tillbakadragen person.
Om man antar att överfallet på EM var hans första bortrövande så bör han ha varit extra noga med att inte synas. Han bör ha valt platser där han kunde köra bilen helt fram.
Så jag tror att lägenhet är helt uteslutet.
Det är också mycket sannolikt enligt min mening att han valt en adress som han kände på förhand.
Jag tror också att vi söker en adress inte alltför långt från fyndplatsen. Han har inte velat köra länge med en död person i bilen.
Att han syntes på Roskilde station tidigare samma natt, ökar sannolikheten för att han hade tillgång till en lokal i eller runt Roskilde.

Under tiden för brottet i juli 2016 jobbade han en kort tid på Storm Group i Roskilde. Det jobbet tycker jag är särskilt intressant. Kan han ha lämnat jobbet för att det påminde / kopplade honom till brottet?
Om företaget finns kvar på samma plats (Industrivej 21 i Roskilde) är det i ett industriområde som bör vara väldigt öde kl 4 på morgonen.
Mitt emot den adressen ligger en Shurgard på Københavnsvej 141. Undrar om polisen undersökt ifall PW hyrde lager där. Shurgard har lager med garageport där man kan köra helt fram med bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
MGM's karriere
1.7.2015-1.4.2016 partner i Razz Trading Holding/Tjengo. Internethandel. I 2017/18 går bolaget konkurs. Bolaget ser konstigt ud, skifter styrelse standigt. Adresse i Roskilde.
2016 Storm Group. Telemarketing. Adresse i Roskilde +.
11.12.2017-16.4.2023 Raasdal Trading. Internethandel. Adresse i Sorø.
Citera
2024-06-05, 09:15
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Wesths stash för fantasier enligt egen utsago.

"I huset låg en resväska innehållande ett antal effekter. Bland annat en Rema 1000-väska och ett skärp. Nere i väskan låg en tejprulle som innehöll DNA som med en på en miljon sannolikhet tillhör Emilie Meng." DR

"Der er to lange blå reb, en krog, en pisk, en rulle tape, en nedstryger og andre ting."

Om google översätter rätt här så är nedstryger en bågfil?!? Känns väl sådär att ha i en "sexleksväska".

Du undrar man ju vad "andre ting" kan vara för sjukt?
Citera
2024-06-05, 09:31
Medlem
Lasslys avatar
Citat:

Han börjar cruisa och stalka igen. Likheten med Westh är slående ang att åka runt i bilen och fantisera:

Precis så gjorde Ariel Castro också. Men han spanade och förföljde oftast hans 14-åriga dotter och hennes kompisar. När rätt tillfälle dök upp att lura in dem i bilen, vilket de gjorde då de kände hans dotter. Han kidnappade, våldtog och torterade tre flickor inklusive hans dotters bästa kompis och höll dem fången i hans (extremt äckliga hoarder-ruckel till hus) hem. Vill minnas att han höll dem fången i 12 år(!!).
Citera
2024-06-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tack återigen alla kloka för snabba och utförliga svar! Ber om överseende med att jag är ny i denna tråd.
Här är några tankar efter att ha läst, sett DR dokumentär och lyssnat på Avhørt m.m.:
Det bör ha funnits tidigare sexualbrott i PWs historik, såsom ofredande, grooming eller våldtäkter. (Jag jämför med svenska fall t.ex. ”Snälle-Bengt” som började med överfallsvåldtäkter i Halmstad i 17-årsåldern och många år senare eskalerade till sexualmord runt Kristianstad.)
Om man antar att överfallet på EM var hans första bortrövande så bör han ha varit extra noga med att inte synas. Han bör ha valt platser där han kunde köra bilen helt fram.
Det är också mycket sannolikt enligt min mening att han valt en adress som han kände på förhand.
Jag tror också att vi söker en adress inte alltför långt från fyndplatsen. Han har inte velat köra länge med en död person i bilen.
Att han syntes på Roskilde station tidigare samma natt, ökar sannolikheten för att han hade tillgång till en lokal i eller runt Roskilde.

Under tiden för brottet i juli 2016 jobbade han en kort tid på Storm Group i Roskilde. Det jobbet tycker jag är särskilt intressant. Kan han ha lämnat jobbet för att det påminde / kopplade honom till brottet?
Om företaget finns kvar på samma plats (Industrivej 21 i Roskilde) är det i ett industriområde som bör vara väldigt öde kl 4 på morgonen.
Mitt emot den adressen ligger en Shurgard på Københavnsvej 141. Undrar om polisen undersökt ifall PW hyrde lager där. Shurgard har lager med garageport där man kan köra helt fram med bilen.

Jag tror att det kan ha gått till på detta sätt enligt denna artikeln

Afsnit 8: Kørte Emilies morder denne vej?

Citat
En lukket vej nær Korsør Station kan være den rute, gerningsmanden kørte om morgenen den 10. juli 2016, da 17-årige Emilie Meng forsvandt.

Det viser en test af ruter i området, som B.T. har foretaget i anledning af tre-året for den uhyggelige sag.

https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/afsnit-8-koerte-emilies-morder-denne-vej
Citera
2024-06-05, 11:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Mon ikke Eske Willerslevs resultater blev ret afgørende for nævningenes syn på PW's forklaring?

Philip Wesths historie om, at han havde "fundet taperullen" med Emilie Mengs DNA og brudfladerne på tapen, der passede sammen, lød konstrueret, men ikke helt usandsynlig.

At PW's (eller hans families) DNA sidder på Emilie Mengs tøj, som han ikke har "fundet" og derfor ikke kan bortforklare, må give nævningene endnu et skub i retning af at dømme ham for drabet, synes jeg!

Er du ikke enig?
Wesths förklaringar är långsökta, men begripliga varför de kommer.

Jag hoppas dock att de äldre förhören (och i rätten) klargjort en enda sak:
Att sakletaren sagt att han haft rökpaus på parkeringen vid Regnemarks Bakke och bara där.
Inga promenader i terrängen som han mer svävande gör gällande kring allt annat skit han påstår sig samla.

Gissningsvis kommer hans advokat gå All-in på att jeansen kontaminerats pga klantarslets hantering av nettopåsen.

Om han nu plötsligt ändrar sig (efter de sista nya dåliga uppgifterna om snutjäveln!) åker han förhoppningsvis på viss förklaringsbörda.

Det handlar eg inte bara om att Westh låter kocko och Eske trovärdig när det kommer till att så s.k tvivel.
Det finns också alltid en mänsklig faktor med i bedömning, även juridiska sammanhang.
Hur som haver.
Jag tror till fullo att Esko är rätt ute bland sina korta sekvenser och SNP-metod, extraherat dna och allt vad det nu hette, han är före sin samtid. Metoden används i andra länder.

För övrigt påminner Westh om nåt förstenat urtidsjur som knappt rör på sig (mer än vid reptilliknande våldsattacker..) så metoden är väl anpassad till honom som person. 😂
Citera
2024-06-05, 14:01
Avslutad
Citat:
Jag tror jag nämnde fyrkantig och rigid ang Rader.
Btw, i samma bok framkom OCD och NPD som diagnoser. Fast Rader är no doubt den extroverta subtypen ang sistnämnda, såsom han suktar efter uppmärksamhet.

Men resten har många likheter, det helt självabsorberade - Me and my fantasy..
Psykolog Florence McLean tror at PW har skrevet novellene mens han har vært i varetekt fordi han er avhengig av fantasiene sine. Når PW ble fratatt alle andre muligheter til å tilfredsstille seg selv, så velger han å ta den risikoen. Selv om han risikerer at novellene blir funnet, så får fantasiene 1. prioritet. Fantasien overvinner fornuften og derfor tror han selv at ingen kommer til å finne novellene.

Dette resonnementet forklarer også hvorfor det for ham er trygt å parkere bilen på Korsør Station. Fantasien har større rang enn risikoen for å bli avslørt.

https://www.seoghoer.dk/krimi/psykolog-florence-mclean-om-philip-westh-han-troede-ikke-novellerne-ville-blive-fundet

"– Jeg har igennem min karriere oplevet rigtig mange seriemordere, der tegnede og skrev om deres tanker og lyster, fortæller Florence McLean."

"– Når folk som ham vælger at skrive sådan en novelle, så overstiger nydelsen angsten for at blive opdaget. Men der er også noget andet i det – han har tænkt, "det her, det er der ikke nogen, der opdager", forklarer den mangeårige profileringsekspert til SE og HØR."

• Når det gjelder PW og seriemorderen Dennis Radar (BTK), så finnes det likheter som;
- "bind, torture, kill".
- fremgangsmåter som stalking har de også til felles.
- Selv om PW var singel, imotsetning til DR, så hadde begge en tilsynelatende nær og god kontakt med familiene sine.
- de var økonomisk - og yrkesmessig suksessfulle.

• Så spørs det om PW drev på med samme greia som DR, dvs Self-bondage og fotograferte seg selv i den forbindelse?

Jeg har studert Dennis Radars self-bondage-bilder.
Kan noen være så snill å forklare meg hvordan han klarte dette rent praktisk?

Hvordan klarte han å henge seg selv opp i et tre, etter han hadde bundet seg selv? Og hvordan klarte han å mastrubere mens hang bundet oppi treet? Hadde han laget en slags patent?

"Years later, during his "cooling off" periods, between murders, Rader would take pictures of himself wearing women's clothes and a female mask, while bound. He later admitted that he was pretending to be his victims, as part of a sexual fantasy."

https://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Rader

https://allthatsinteresting.com/dennis-rader-btk-killer

• Politiet har beslaglagt én BH, funnet i PWs bolig etter pågripelsen.

Kanskje PWs og DRs fantasier har et felles fokus på kvinnelige bryster?

"BTK signed his name in a "sexually suggestive configuration" in which he "stacked the 'B,' 'T' and 'K' from top to bottom with the 'B' shaped to look like a woman's breasts." The signature was deliberately"

Kilde: crimelibrary.org

• Politiet kan nok uansett danne seg et nokså nøyaktig bilde av PW, utifra materialet de har funnet på PCer og mobiler osv. Tydeligvis har han samlet troféer, ref teiprullen med EMs DNA, i likhet med DRs "Mother Lode".

• Andre ting som var typisk for DR, var de kodene meldingene han sendte til media og politiet. Katt og mus-leken.
Jeg har lurt litt på om PW har brukt Facebook-profilen sin på en lignende måte, at det kan finnes et skjult budskap, frekke hint som kan tilfredsstille hans grandiose selvbilde? Jeg tenker at han f.eks. kan ha plassert troféer rundt omkring i leiligheten, fotografert og postet bildene på Facebook-profilen sin.
Jeg får den følelsen, men finner egentlig ikke noe grunnlag for hypotesen. Selfien med solbriller er kanskje det bildet som er mest creepy. Bildene fremstår litt stive og konstruerte, tvangsaktig (OCD?), men nå vet vi jo hva han har gjort og blir påvirket av det. Jeg ville nok ikke tenkt slik hvis jeg ikke visste det jeg vet nå.
Citat:
Wesths stash för fantasier enligt egen utsago.

"I huset låg en resväska innehållande ett antal effekter. Bland annat en Rema 1000-väska och ett skärp. Nere i väskan låg en tejprulle som innehöll DNA som med en på en miljon sannolikhet tillhör Emilie Meng." DR

"Der er to lange blå reb, en krog, en pisk, en rulle tape, en nedstryger og andre ting."

"Da anklageren viser et billede, der viser at der i posen ligger et blåt reb, svarer den tiltalte:
- Det er en pose jeg har samlet i forbindelse med fantasi."

https://www.sn.dk/art3804977/slagelse-kommune/nyhed/bliver-spurgt-til-tape-med-dna-spor-jeg-formoder-jeg-har-fundet-det/

Emilies underkläder verkar saknas. Vilket får mig att fundera på om han sparade dessa initialt men vågade inte behålla dem.
Kvar blev tejprullen. Den är mer neutral och han tror väl att den är ren.

Att den är oanvänd är intressant (relaterat till souvenirer). Som om den vore en helig relik. Den torde iaf kunna generera lättväckta minnen, så jävligt som han tejpat henne..

Har tittat igen på BTK (Bind-Torture-Kill) och de är extremt lika sett till fantasier, stalking etc.
Citat:
Der er to lange blå reb, en krog
Kanskje PW brukte repene og kroken til self-bondage a la BTK?
Senast redigerad av Havhest 2024-06-05 kl. 14:22.
Citera
2024-06-05, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk.
Jeg tror at du har rett i det.

"Anna mødte den 33-årige første gang i juni 2020. Hun havde fået en kæreste, og på det tidspunkt boede den 33-årige hos ham.
Den 33-årige fremstod umiddelbart helt almindelig, en høj fyr med mørkt hår og mørke øjne, der dog ikke sagde synderligt meget og virkede lidt genert.
Den 33-årige og hendes kæreste havde lært hinanden at kende på HHX i Slagelse mange år forinden, og gennem deres fælles interesse for fodbold og poker udviklede de et tæt venskab."

"I september 2020 flyttede Anna ind i huset til sin kæreste og den 33-årige. Indtil da havde den 33-årige sovet på sofaen, men nu fik han sit eget værelse."

"Anna havde endnu ikke mødt den 33-årige, da Emilie Meng forsvandt i 2016. Han var på daværende tidspunkt 25 år, boede i et studieboligkompleks i Roskilde og var også dengang bedste venner med ham, der senere blev Annas kæreste.
I 2017 fortalte den 33-årige sin bedste ven, at han havde været til afhøring i forbindelse med Emilie Meng-sagen."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-04-15-han-har-jo-vaeret-ved-siden-af-mig-hele-tiden-fortaeller-veninde-til-den-33-aarige-tiltal te-i-kirkerup-sagen
Har dubbelkollat live och han säger själv att han flyttade från Roskilde till Slagelse i aug. 2016.

Vidare grävde jag fram via Tv2öst att han bodde i Gøslev 2018 och 2019.
Oklart vilket sorts boende. (årtal då han påstår att fantasierna och samlandet tog fart btw)

Så nånstans där även sambo med en polare i nåt hus (och sen hans flickvän), och slutligen kidnappningsvillan 2021.
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Om google översätter rätt här så är nedstryger en bågfil?!? Känns väl sådär att ha i en "sexleksväska".

Du undrar man ju vad "andre ting" kan vara för sjukt?
Ja, så har jag förstått det. De nämner även en tratt*.
Live är inte jättebra på att återge men det nämns att det är många saker.

Nån dag mot slutet går nog ÅK igenom sånt, rabblar ur dokument. Om live är på hugget då kanske det framkommer mer.

*. "Der ligger også blå reb og den rulle tape, der blev fundet dna på i kufferten.*
Der blev også fundet et bælte og en tragt."
Eb live
Senast redigerad av develi 2024-06-05 kl. 14:19.
Citera
2024-06-05, 14:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Citat:
Vet inte vad du menar med Roskilde station tidigare samma natt?

Han är inte lätt att kartlägga, han flackar hit och dit både den 10e och 11e.
ÅK kommer väl med tydligare kronologi sen.

Klockan 08.11, den 10 juli, tankar han på Ingo i Slagelse.
Han torde då ha hunnit att ha varit vid Regnemarks Bakke (vittnets iakttagelser), om än snävt.

09.34 gör han ett köp på på Shell i Roskilde.

Först så går det upp, sen så..
I riktning mot Regnemarks, ner till Slagelse, upp till Roskilde....
Möjligen är alla små inköp för att förvirra och ge nåt sorts alibi.

Han gör lika konstiga turer efter han varit på campingen, fotbollsevent, med vännerna, dvs 11e.

Upp mot Roskilde (el för all del Regnemarks Bakke) ang körriktning efteråt. Handlar vid Sorø. Vilket är logiskt om han ska börja nytt jobb i Köpenhamn på måndag.

Sen är han dock på väg tillbaka i riktning mot Slagelse, Korsør etc. tidigt på morgonen och handlar igen nära Sorø.
Sen är han på Roskilde station och handlar 09.30.
Citat:
Personligen tror jag han hållit sig kvar nånstans mer åt Korsør, Slagelse el Sorø.
Ivrig att snabbt få stanna och förgripa sig på nån väl utsedd plats.

Nåt han fantiserat om länge, ända sen tonåren.
Bott mesta tiden i trakten, mer comfort zone sen barnsben.

Troligen ingår Korsør station och Kodakstigen, att han rekat där många ggr.

Det är dock helt omöjligt att veta vart han varit, såtillvida inte hans noveller ger nån mer hint eller att han öppnar upp.
Om ÅK kanske lämnar nån hypotes men det är vanskligt, det bör ha nån förankring.

Jag tror iaf att han ägnat sig åt den cruising/trolling ända sen han fick körkort.
Han påminner om typen som snokar runt (voyeurism/peeping Tom), snor underkläder, stalkar, kartlägger och är allmänt omständlig i nåt sorts försök till konstgjord kontroll.
I fantasin har han full koll och makt över de kvinnor han aldrig lyckas få IRL.
Senast redigerad av develi 2024-06-05 kl. 14:50.
Citera
2024-06-05, 15:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Psykolog Florence McLean tror at PW har skrevet novellene mens han har vært i varetekt fordi han er avhengig av fantasiene sine. Når PW ble fratatt alle andre muligheter til å tilfredsstille seg selv, så velger han å ta den risikoen. Selv om han risikerer at novellene blir funnet, så får fantasiene 1. prioritet. Fantasien overvinner fornuften og derfor tror han selv at ingen kommer til å finne novellene.

Dette resonnementet forklarer også hvorfor det for ham er trygt å parkere bilen på Korsør Station. Fantasien har større rang enn risikoen for å bli avslørt.

https://www.seoghoer.dk/krimi/psykolog-florence-mclean-om-philip-westh-han-troede-ikke-novellerne-ville-blive-fundet
Ser också fantasierna som centrala, att de genomsyrar hans liv och i stort sett styr honom. Utan att för den skulle förlägga ansvaret bortom hans vilja som nåt patetiskt offer för sin sadism.

Jag ser dock inte stationen som nåt större risktagande, nåt som sticker ut.
Dvs att stå i den bortre änden som parkerad om han har pejl på kameror, om det öht fanns nån som täckte där.
Väntar tills folk lämnar området, tassar efter och överfaller på insynsskyddad plats.
Troligen inte värst med trafik söndag morgon vid 04.
Det är mer vågat ang 13-åringen på dagtid.
Citat:
"– Jeg har igennem min karriere oplevet rigtig mange seriemordere, der tegnede og skrev om deres tanker og lyster, fortæller Florence McLean."
Det får väl betonas att han är serieförbrytare, inte seriemördare.
Men han har stora likheter med sådana (tex BTK) ang att fantisera, dokumentera, kartlägga, spara på saker och snoka runt.
De påminner mer om förväxta barn som tror de bara har en liten hobby...
Klipper, klistrar, pysslar, katalogiserar och donar.

Flertal verkar ha en fallenhet att teckna, skriva dikter och noveller.
Raders teckningar är sjukt detaljerade, tex den ultimata drömmen om tortyrkammare i en silo el lada.
Gerard Schaefer var likadan ang att teckna, skriva noveller (och cruisa).
Titta på Madsens skisser och teckningar med pyttedetaljer.
Citat:
• Når det gjelder PW og seriemorderen Dennis Radar (BTK), så finnes det likheter som;
- "bind, torture, kill".
- fremgangsmåter som stalking har de også til felles.
- Selv om PW var singel, imotsetning til DR, så hadde begge en tilsynelatende nær og god kontakt med familiene sine.
- de var økonomisk - og yrkesmessig suksessfulle.
Såg en intressant video (men tappade bort den..) ang Rader, med tanke på den intetsägande Westh med nästintill noll ansiktsuttryck.

Rader är känd för sin perfektionism, nitiskhet, sin förkärlek för regler, rutiner och detaljer. Ett kontrollfreak. Rigid med sin slätstrukna mimik, sitt monotona tal, noll emotioner.

En psykolog analyserade Raders kroppsspråk* och nämner nåt intressant, dvs att hans brist på mimik troligen är en återspegling av det extrema kontrollbehovet.

"He wants to come out as plain, in control, unemotional.."

Sen visar kameran hur han plötsligt börjar fladdra med handen, en extremt snabb rörelse.
Tolkades som irritation eller stress.
Sen har han några idéer för sig när han dricker vatten, ser ut som om han gurglar sig vid varje klunk, i ett sorts mönster.

Att ha det för sig själv inombords (fantasier, mord) är en sorts makt i sig. En egen liten kontrollerbar bubbla.
Citat:
• Så spørs det om PW drev på med samme greia som DR, dvs Self-bondage og fotograferte seg selv i den forbindelse?
Jeg har studert Dennis Radars self-bondage-bilder.
Kan noen være så snill å forklare meg hvordan han klarte dette rent praktisk?
Tror inte att PW höll på med autoerotisk asfyxi.
Han kryper nog hellre runt som nån jättebebis med blöjor och nappflaska...

Rader har bundit sig själv sen tidig ålder i lador.
Redan som barn tände han på när hans morsa fastnade i nån soffa då hon letade efter en ring.
Övat på djur, likt många är han ett j-la degenererat as som djurplågare.
Som sagt, fega (i huvudsak män) som tror de blir nåt via att ge sig på fysiskt svagare.
Som scoutledare var han nog i sitt esse ang knutar och knopar, som kan lösgöras via nåt ryck. Binder sig i en viss ordning då armar är fria. Tror bilderna var arrangerade till viss del.
Han tog bilder och tände på att titta på sig själv efteråt som inkapaciterad.
Sjukt så det förslår...

Ang dina andra funderingar:
De här särfallen får ofta utlösning via blotta tanken, via fantasin (så intensiv är den) och behöver inte onanera.
Andra ejakulerar vid penetrering av kniv. Rätt i brallan.

Du har delvis svaret i ditt citat:
"He later admitted that he was pretending to be his victims, as part of a sexual fantasy."
Citat:
• Politiet har beslaglagt én BH, funnet i PWs bolig etter pågripelsen.
Kanskje PWs og DRs fantasier har et felles fokus på kvinnelige bryster?
Emilies är borta, 13-åringens är borta.
Nåt kanske det är (fetisch el memento.)
Senast redigerad av develi 2024-06-05 kl. 16:26.
Citera
2024-06-05, 16:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Mon ikke Eske Willerslevs resultater blev ret afgørende for nævningenes syn på PW's forklaring?

Philip Wesths historie om, at han havde "fundet taperullen" med Emilie Mengs DNA og brudfladerne på tapen, der passede sammen, lød konstrueret, men ikke helt usandsynlig.

At PW's (eller hans families) DNA sidder på Emilie Mengs tøj, som han ikke har "fundet" og derfor ikke kan bortforklare, må give nævningene endnu et skub i retning af at dømme ham for drabet, synes jeg!

Er du ikke enig?
Det här känns bra (relaterat till förra inlägget jag skrev om kontamineringstvivel).

"Han fortæller, at han er kørt forbi der, når han har holdt rygepause.
– Jeg har ikke været inde i selve Regnemarks Bakke, siger han." JP live
Citera
2024-06-05, 17:49
Avslutad
Citat:
Ser också fantasierna som centrala, att de genomsyrar hans liv och i stort sett styr honom. Utan att för den skulle förlägga ansvaret bortom hans vilja som nåt patetiskt offer för sin sadism.

Jag ser dock inte stationen som nåt större risktagande, nåt som sticker ut.
Dvs att stå i den bortre änden som parkerad om han har pejl på kameror, om det öht fanns nån som täckte där.
Väntar tills folk lämnar området, tassar efter och överfaller på insynsskyddad plats.
Troligen inte värst med trafik söndag morgon vid 04.
Det är mer vågat ang 13-åringen på dagtid.

Det får väl betonas att han är serieförbrytare, inte seriemördare.
Men han har stora likheter med sådana (tex BTK) ang att fantisera, dokumentera, kartlägga, spara på saker och snoka runt.
De påminner mer om förväxta barn som tror de bara har en liten hobby...
Klipper, klistrar, pysslar, katalogiserar och donar.

Flertal verkar ha en fallenhet att teckna, skriva dikter och noveller.
Raders teckningar är sjukt detaljerade, tex den ultimata drömmen om tortyrkammare i en silo el lada.
Gerard Schaefer var likadan ang att teckna, skriva noveller (och cruisa).
Titta på Madsens skisser och teckningar med pyttedetaljer.

Såg en intressant video (men tappade bort den..) ang Rader, med tanke på den intetsägande Westh med nästintill noll ansiktsuttryck.

Rader är känd för sin perfektionism, nitiskhet, sin förkärlek för regler, rutiner och detaljer. Ett kontrollfreak. Rigid med sin slätstrukna mimik, sitt monotona tal, noll emotioner.

En psykolog analyserade Raders kroppsspråk* och nämner nåt intressant, dvs att hans brist på mimik troligen är en återspegling av det extrema kontrollbehovet.

"He wants to come out as plain, in control, unemotional.."

Sen visar kameran hur han plötsligt börjar fladdra med handen, en extremt snabb rörelse.
Tolkades som irritation eller stress.
Sen har han några idéer för sig när han dricker vatten, ser ut som om han gurglar sig vid varje klunk, i ett sorts mönster.

Att ha det för sig själv inombords (fantasier, mord) är en sorts makt i sig. En egen liten kontrollerbar bubbla.

Tror inte att PW höll på med autoerotisk asfyxi.
Han kryper nog hellre runt som nån jättebebis med blöjor och nappflaska...

Rader har bundit sig själv sen tidig ålder i lador.
Redan som barn tände han på när hans morsa fastnade i nån soffa då hon letade efter en ring.
Övat på djur, likt många är han ett j-la degenererat as som djurplågare.
Som sagt, fega (i huvudsak män) som tror de blir nåt via att ge sig på fysiskt svagare.
Som scoutledare var han nog i sitt esse ang knutar och knopar, som kan lösgöras via nåt ryck. Binder sig i en viss ordning då armar är fria. Tror bilderna var arrangerade till viss del.
Han tog bilder och tände på att titta på sig själv efteråt som inkapaciterad.
Sjukt så det förslår...

Ang dina andra funderingar:
De här särfallen får ofta utlösning via blotta tanken, via fantasin (så intensiv är den) och behöver inte onanera.
Andra ejakulerar vid penetrering av kniv. Rätt i brallan.

Du har delvis svaret i ditt citat:
"He later admitted that he was pretending to be his victims, as part of a sexual fantasy."

Emilies är borta, 13-åringens är borta.
Nåt kanske det är (fetisch el memento.)
Du har nok rett i dette. Jeg satt ting litt på spissen.

Det er bra PW nå er avslørt og sitter der han hører hjemme. Han ville nok blitt en seriemorder, dersom han ikke ble tatt.

Radar kan ha vært et forbilde, men det finnes sikkert andre kandidater med samme preferanser.

Jeg har forsøkt å finne leiligheten han er avbildet i, bildet med solbriller, men uten hell. Samme gjelder leiligheten med idrettsanlegg utenfor, finner den ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in