2024-06-05, 09:24
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
En site som endast främjar högerextrema åsikter och som dessutom med emfas propagerar för ryska intressen är naturligtvis på ett eller annat sätt delvis finansierad av Ryssland.

Finansiering av siten har starkt begränsats då många doneringsalternativ är blockerade.
Jaså, jag trodde att det var ryssarna som brukar försöka tysta misshagliga sajter.

Du vet att flashback också ifrågasatts som forum?
Citera
2024-06-05, 09:25
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Norske professorn Glenn Diesen håller ett intressant föredrag med titeln "Natos krig mot Ukraina" (20 min):

https://www.bitchute.com/video/VzOce9G8Yobb/

Känsliga tittare i Kiev-klacken varnas - Diesen sticker hål på många propagandaballonger som figurerar i västlig MSM...

Jag har lyssnat och stannar strax efter att han nämner kriget i Donbass.
Allt låter trovärdigt, inledningsvis.
Sedan drar det iväg, i en massa snömos.
Till att börja med 14000 döda i Donbass.
Ja, och? ca 3500 civila på bägge sidor, nästan 50/50 fördelat. Övriga är soldater inkl ryssar(gröna män). Varför nämner han inte detta?
Och rapporten från UNHCR eller andra organ. Nä, inte ett ljud, för det passar inte narrativet.

Och en massa andra snömos.

Och detta köper du?
Citera
2024-06-05, 09:31
Medlem
CanisMinors avatar
A ground robotic complex quietly drives into enemy positions, drops two TM-62 anti-tank mines and drives away amid a cool explosion

https://t.me/warinukraineua/5320
Citera
2024-06-05, 09:38
Medlem
Jack.Elams avatar
https://x.com/NOELreports/status/1798255611521421331
Citat:
The US is proposing a $50 billion loan to Ukraine, which would be repaid using profits from frozen Russian assets, contingent on the EU extending sanctions against Moscow indefinitely. These sanctions currently require renewal every six months by unanimous consent. The US seeks this extension to ensure it won't be solely responsible for the repayments.
Citera
2024-06-05, 09:42
Medlem
Norrbagg79s avatar
"Geografins makt" hetar en interessant bok som beskriver hur geografien har påverkat olika länder, och tittar man på en Glob(inte karta som ger fel inntryck pga projektionen) ser man at Moskvaryssland väster om Ural är ganska lite och innklämd, och at Ryssland heller inte är så stort som man skal ha det til. Poängen är, Ryssland är inte alls så mäktigt och Moskvaklanen ser sig behöva lebensraum.
Citera
2024-06-05, 09:45
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det finns säkert även bergrum med t34or och ett mekanikerteam som fått lön sedan 50-talet för att hålla dem i körbar skick men ingen på försvarsdept vet om att de existerar.
Ha ha! Ja ingen skulle bli förvånad med tanke på korruptionen mm i Ryssland.
Citera
2024-06-05, 09:45
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Andemeningen här drozd, det var att du länkade till en erkänt dålig källa, Bitchute och jag hittade på lite skit angående proletären. Så med det sagt, jag tänker inte titta på en 20 minuter lång video från det bygget.

Men vad sägs om en kompromiss, vad sägs om att du länkar till en artikel i en respekterad nyhetskälla. Det kommer öka sannolikheten att jag kommer läsa det du nu försöker påstå?

Bitchute som sådant är väl bara ett problem i detta.
Jag tog mig tiden att kika på videon.
Men hallå, hur tusan kan man låta en kille sitta och hitta på på detta viset.
Efter 2 min inledning för att göra sig trovärdig, så följer haranger med konspirationsteorier. Från en "professor".
Vissa saker är väldigt enkla att debunka. Väldigt enkla.
Citera
2024-06-05, 09:46
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast nu var det ju inte åsikter Diesen presenterade, utan verifierbara fakta. Jag har inget särskilt att säga om Diesens accent, låter som någon slags norsk motsvarighet till svengelska...

Han uppenbart ljuger. Men du har svalt betet. Det förstår jag.
Citera
2024-06-05, 09:48
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Haha, ja du är obotlig optimist. Vi vet ju vilka problem den ryska "motsvarigheten" A-50 fick med ukrainskt luftvärn, men ja vi håller tummarna för att det skall fungera.

Varför skrattar du?
Den obotliga pessimisten?
Du tror inte väst är mer kapabla att hantera systemen?
Citera
2024-06-05, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ingen hindrar er från att gå in på såna sidor, men det är inget för människor utan foliehatt eller hjärnskada.

[quote=Jack.Elam|88474939]Jag får känslan från twittertråden att dom här fordonen kommer från landsbygden, mer eller mindre fattiga skithålor där folk inte haft råd med någonting annat än att hålla dom här vid liv.

Dom antika bussarna finns forfarande i produktion, kom för 59 år sedan och har undergått få förändringar genom åren. Är det brist på allt behövs ingen nyutveckling, skiten går åt ändå.
Citera
2024-06-05, 09:49
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Bitchute som sådant är väl bara ett problem i detta.
Jag tog mig tiden att kika på videon.

Du är en större människa än vad jag är. Jag sitter dock och funderar på att börja använda tjänster som tar ljudet från videon och transkriberar den automatiskt. Blir mindre tid jag slipper ödsla på videon.

Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Men hallå, hur tusan kan man låta en kille sitta och hitta på på detta viset.
Efter 2 min inledning för att göra sig trovärdig, så följer haranger med konspirationsteorier. Från en "professor".
Vissa saker är väldigt enkla att debunka. Väldigt enkla.

I det här fallet, då det kom från Drozd och var länkat till Bitchute så antog jag att det bara skulle vara skit.
Citera
2024-06-05, 09:49
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Bitchute är inte finansierat av Ryssland. Om du tror det är det du som har en foliehatt och/eller hjärnskada.

Inte helt finansierat såklart, men dom har säkerligen ett finger med då det är en kanal för deras desinformation, hoppas du inser det.
Men ni rössvänner kan väl hålla er där, vem hindrar er? Men länkar ni dit tappar alla normala intresset.
Senast redigerad av RealTide 2024-06-05 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in