2024-06-04, 20:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Yavoriv-basen i Ukraina nära polska gränsen.

Svenska parkbänksalkisar skulle åtminstone ha mental kapacitet att hålla tillbaka med patetiska hoten. I rysk regim-tv går ryska parkbänksalkisar full berserk i sina vanföreställningar.

Ett axplock på vad som händer inom kort, enligt ryska parkbänksalkisarna i vodkadimman

Kärnvapen mot Baltiska länderna eller Polen
Nato-kollaps
Ukraina existerar inte längre
Kärnvapen mot Holland så att hela landet läggs under vatten och utplånas
Europa tvingas ner på knä
Påstådda "kompisar" i Mozambique och Namibia stoppar sjöfarten runt godahoppsudden

Andrey Gurulyov urges nuclear strikes against Europe
https://www.youtube.com/watch?v=mPGdRr_uEPc
Precis, den var det (Yavoriv). Vit flagg. Ingen skulle lyfta ett finger.

Holland är ett bra exempel på de mest deliriska infallen i Solovyovs show. Enligt Gurulyov räcker det med en (1) kärnvapenbestyckad Kalibr i Nordsjön.
Citera
2024-06-04, 20:36
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ett axplock på vad som händer inom kort, enligt ryska parkbänksalkisarna i vodkadimman

Kärnvapen mot Baltiska länderna eller Polen
Nato-kollaps
Ukraina existerar inte längre
Kärnvapen mot Holland så att hela landet läggs under vatten och utplånas
Europa tvingas ner på knä
Påstådda "kompisar" i Mozambique och Namibia stoppar sjöfarten runt godahoppsudden

Andrey Gurulyov urges nuclear strikes against Europe
https://www.youtube.com/watch?v=mPGdRr_uEPc
Citat från en av krigshetsarna i klippet: ”Det är helt ofarligt att anfalla Baltikum och Polen. Frankrike och USA skulle inte komma till deras undsättning. De vill inte själva in i krig.”

Frågor:
  1. Vad tänker det ryska pissfolket när de se såna här krigshetsande galenpannor i rysk TV?
  2. Tycker de att det är roligt att hålla på och spekulera om att anfalla sina grannländer?
  3. Varför sitter ryska tanter framför TV:n hemma och tycker sånt här är rimligt?
  4. Är hela den ryska befolkningen djur?
Citera
2024-06-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ingen exakt karta, men det är offentliga data och jag tror det kan vara en utgångspunkt.

https://gpsjam.org/?lat=54.65488&lon=25.08736&z=3.3&date=2024-06-03

https://gpsjam.org/faq#what-is-the-source-of-your-data

Just ovanstående data går att "massera" lite. Om man är radionörd så går det att peka ut lite mer exakt vart störsändarna sitter.

https://rntfnd.org/2024/05/10/hobbyists-zero-in-on-kaliningrad-jamming/
Om du vill titta på hur det ser ut där störningsantennparken finns så hittar du koordinaterna några inlägg bakåt.
Citera
2024-06-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Citat från en av krigshetsarna i klippet: ”Det är helt ofarligt att anfalla Baltikum och Polen. Frankrike och USA skulle inte komma till deras undsättning. De vill inte själva in i krig.”

Frågor:
  1. Vad tänker det ryska pissfolket när de se såna här krigshetsande galenpannor i rysk TV?
  2. Tycker de att det är roligt att hålla på och spekulera om att anfalla sina grannländer?
  3. Varför sitter ryska tanter framför TV:n hemma och tycker sånt här är rimligt?
  4. Är hela den ryska befolkningen djur?

Jag har några svar/synpunkter efter alla mina år i Ryssland

1. De tänker inte, de bara konstaterar och lägger sällan någon vikt vid statens påståenden
2. De får en förstärkt självkänsla
3. De tycker inte att det är rimligt, i områdena öster om Moskva skiter de i vad som sägs på TV
4. Nja, inte riktigt. De är förbannat hunsade och är glada om de har vodka och rovor på bordet.
Citera
2024-06-04, 20:56
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Om du vill titta på hur det ser ut där störningsantennparken finns så hittar du koordinaterna några inlägg bakåt.
Yes jag såg det.

Jag har grunnat på problematiken under dagen, men fortfarande inte kommit fram till något bra att säga. Jag kan nämna att samma problem finns hos FPV-drönare där videokanalen slås ut och en del lösningar är att blockera störningskällan. Dom sitter ofta monterade där fienden är och om man har den goda sidan i ryggen så är det enkel att montera en skålformad metalldel framför sändaren/mottagaren vilket gör att signalen framför blockeras. Någonting som observerats på FPV-drönare.

Jag tänker också på att det finns andra system jämte GPS, dead reckoning har tagits upp för fartyg och just nu så sitter jag och funderar på Starlink. Det var inte tänkt som ett GPS-system, men smartare människor än mig själv har funderat på saken. Med det sagt, att gps är utslaget på vissa platser ser jag inte som ett problem.

https://www.technologyreview.com/2022/10/21/1062001/spacex-starlink-signals-reverse-engineered-gps/
Citat:
Starlink signals can be reverse-engineered to work like GPS—whether SpaceX likes it or not

Elon said no thanks to using his mega-constellation for navigation. Researchers went ahead anyway.

Att Starlink inte vill vara ett GPS-nätverk kan jag förstå då dom blir ett militärt mål. Tur då att samma teknologi används och ägs av USA's militär, då i form av Starshield. (Det plus några andra godbitar som jag tror dom satelliterna bär med sig)
Citera
2024-06-04, 20:59
Medlem
Omni
Källor: Putins varje mål mat testas för gift i labb

Oj, han är inte lite paranoid. Undrar varför? Har han skitit i det blå skåpet? Gjort ett felbeslut eller 99?
Citera
2024-06-04, 21:03
Medlem
Drozds avatar
Norske professorn Glenn Diesen håller ett intressant föredrag med titeln "Natos krig mot Ukraina" (20 min):

https://www.bitchute.com/video/VzOce9G8Yobb/

Känsliga tittare i Kiev-klacken varnas - Diesen sticker hål på många propagandaballonger som figurerar i västlig MSM...
Citera
2024-06-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Yes jag såg det.

Jag har grunnat på problematiken under dagen, men fortfarande inte kommit fram till något bra att säga. Jag kan nämna att samma problem finns hos FPV-drönare där videokanalen slås ut och en del lösningar är att blockera störningskällan. Dom sitter ofta monterade där fienden är och om man har den goda sidan i ryggen så är det enkel att montera en skålformad metalldel framför sändaren/mottagaren vilket gör att signalen framför blockeras. Någonting som observerats på FPV-drönare.

Jag tänker också på att det finns andra system jämte GPS, dead reckoning har tagits upp för fartyg och just nu så sitter jag och funderar på Starlink. Det var inte tänkt som ett GPS-system, men smartare människor än mig själv har funderat på saken. Med det sagt, att gps är utslaget på vissa platser ser jag inte som ett problem.

https://www.technologyreview.com/2022/10/21/1062001/spacex-starlink-signals-reverse-engineered-gps/

Att Starlink inte vill vara ett GPS-nätverk kan jag förstå då dom blir ett militärt mål. Tur då att samma teknologi används och ägs av USA's militär, då i form av Starshield. (Det plus några andra godbitar som jag tror dom satelliterna bär med sig)

Det är ju sällan man kan flyga i en rak linje, vi har ju sett alla drönare som jagar runt både hård- och mjukvara, så att skydda sig med skärm låter nog inte så lätt göras.
Det räcker dessutom med en kort ”glitch” för att tappa kontrollen över drönaren.
Citera
2024-06-04, 21:08
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Norske professorn Glenn Diesen håller ett intressant föredrag med titeln "Natos krig mot Ukraina" (20 min):

Litet problem här, jag läste precis en artikel i proletären som motsäger allting du påstår nu och samtidigt får dig att framstå som en lögnare. Kommentarer på det?
Citera
2024-06-04, 21:15
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är ju sällan man kan flyga i en rak linje, vi har ju sett alla drönare som jagar runt både hård- och mjukvara, så att skydda sig med skärm låter nog inte så lätt göras.
Det räcker dessutom med en kort ”glitch” för att tappa kontrollen över drönaren.

Det beror dock på vad man jagar med drönaren. Ensam soldat ute på fältet och han har ingen störsändare med sig, så det är bara att jaga runt.

Stridsvagn med störsändare? Någonting som är mera rakt på däremot.

https://www.unmannedairspace.info/counter-uas-systems-and-policies/russian-tank-units-in-ukraine-take-delivery-of-new-counter-drone-ew-systems/
Citat:
Russian tank units in Ukraine take delivery of new counter-drone EW systems

Gammal artikel, men just det jag länkar till har erövrats och plockats isär. Den störsändaren är mer eller mindre 4-5 radiosändare i varje skal inköpta från AliBaba med fasta frekvenser. Vill minnas att fyra av dom här enheterna sätts på varje stridsvagn. Och ja, jag vet att både Ryssar och Ukrainare redan gått över till LoRa för att lösa det problemet. (Till och med att Ryssarna gick ett steg längre då Ukrainarna fångade en FPV-drönare som hade en uppspolad optokabel baktill för styrningen, har dock inte sett att det upprepat sig under dom senaste 4 månaderna)
Citera
2024-06-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd

https://www.bitchute.com/video/VzOce9G8Yobb/

Känsliga tittare i Kiev-klacken varnas - Diesen sticker hål på många propagandaballonger som figurerar i västlig MSM...
Nu är ju Glenn Diesen en känd Putinanhängare vars åsikter därmed inte är värda ett piss.
Det bekräftas även genom att du länkar till vad du länkar till.

Har även han en accent eller dialekt som du tycker är värd att håna?
Citera
2024-06-04, 21:19
Medlem
Ganska kul att se att man hR rätt och alla vatniks har fel.

Första lilla leveransen av vapen från väst sedan usas stopp i 8 månader och ryssen krackelerar helt. Tänk om 1 månad när 20% av stödet kommit, 3 månader när 50% kommit osv. Ryssen som ville vara så snälla och låta ukraina ge upp får stryk, mängder med stryk. Ni visste att ni var körda hela tiden och ni vet det ännu mer nu. Nu bölas det dagligen om att ni vatniks måste kärnvapenbomba alla för ni har inget att komma med.

Låt er snabb mobilisrera 500k trupper, låta dem få storstryk igen ich ge sen upp. Ni är förnedrande så det räcker. Ni gnäller om att Ukraina är dumma som skjuter tillbaka, ett uland med lite småstöd av väst. Ni skulle skuta på er om de fick riktiga vapen, men era 60-2020 talsvapen klarar inte västs 50-70 talsvapen....tänk om ni fick möta vapen från detta århundradet.

Nä bättre ni packar er hem så ni har chans att inte helt bli utraderade från världshistorien.....eller vänta det är ju det vi vill....så fortsätt kämpa och gå under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in